Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dankjulliewel voor je reacties, ben heel wat wijzer geworden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de 1 zegt dit de ander zegt dat ![]() maar, het beste (en goedkoopst) is dus om direct een (2de hands) piano te kopen?
||
Citaat:
op een keyboardje kun je het niet leren. ikzelf zit op conservatorium, en geef in mijn vrije tijd pianoles. en ik heb een paar leerlingen die oefenen op een keyboard, maar dat werkt absoluut niet. en het gaat veel langzamer vooruit dan op een echte piano. dat merk je gewoon. dus ik zou je ook aanraden om een piano te kopen. maar mss is het handig om een elektrische piano aan te schaffen, (als ie niet te duur is, EN die zijn ook 2e hands te vinden ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
geloof me de enigen die er last van zullen hebben zijn de schapen en de koeien ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik denk dat ik er 1ntje ga huren ![]() ![]() krijg ik het toch nog voor elkaar ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Anyway: een keyboard is dus een afrader.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Voor een beginnende pianist is het prima om te beginnen met een model dat nieuw rond de 700-800 euro kost (Yamaha P80). Een nieuwe Yamaha Yus kost nieuw 7000 euro... (Dat is dan ook wel een dure "echte piano", maar even om het prijsverschil te illustreren) Voor 700 euro heb je dus een volwaardige stagepiano met 88 graded hammer action toetsen en 32 of 64 stemmig polyfoon. Het geluid is niet subliem maar daar mag je voor dat geld en die ervaring niet over miepen. Ook heb je niet zoveel opties en samples ingebakken (Bijv. een fender rhodes zit vaak pas in de duurdere modellen). De reden dat je niet meteen een model van 2000 euro moet kopen is omdat je eerst maar eens moet zien of het je wel bevalt en of je bereid bent veel tijd en moeite te steken in het leren bespelen van een moeilijk instrument. Als je na 2 jaar hard oefenen toe bent aan een nieuw model dan kan je gaan letten op het geluid, opties en, om nog dichter bij het echte pianogevoel te komen, een model waarbij de lage bastoetsen zwaarder wegen dan de hoge toetsen. Piano spelen is zeker niet voor iedereen weggelegd want je moet vooral in het begin flink door de zure appel heen bijten. Als je echter gemotiveerd bent en je zet door dan ben je over 5 of 10 jaar blij dat je hebt volgehouden en krijg je er erg veel voor terug.
||
Citaat:
![]() ![]() Btw: Het verschil tussen een electrische piano en stage-piano: Een electrische piano is een extreem lelijke uitvoering van een piano waarin het gebruik van materialen als plastic niet wordt geschuwd en waarin aan de achterkant een snoer zit. Mensen die een electrische piano kopen hanteren een leefwijze met een denkwijze die indruist tegen alle algemene percepties van estheticiteit. Een stage piano is uitvoerig beschreven hierboven lijkt me.
||
Citaat:
btw thanks fat_bastard voor de info ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als er een "perfecte" gesamplede piano zou zijn met perfecte nabootsing van het authentieke geluid en oneindige drukgevoeligheid (net zoals in feite een echte piano) dan zou het nog steeds emulatie zijn, maar toch de voordelen hebben dat de gesamplede piano nooit ontstemd raakt/beter vervoerbaar is/meerdere instrumenten in 1 kan bevatten/etc...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Verder leren piano spelen Student22 | 3 | 06-11-2014 19:33 | |
Muziek |
Piano jozefien.. | 7 | 28-03-2013 06:57 | |
De Kantine |
Bloedbottelaar, Vleeslapeter, Mensenmepper en Saaiersjongen! #319 Verwijderd | 500 | 19-08-2008 11:25 | |
De Kantine |
Welke dingen zou je nog graag willen leren? Verwijderd | 50 | 08-02-2005 21:02 | |
Muziek |
Viool Verwijderd | 38 | 10-06-2004 12:11 | |
Muziek |
Welk instrument speel jij?? Multilot | 119 | 01-03-2003 21:57 |