Ik ben afgelopen zomer in Praag geweest, maar ik neem aan dat er niet veel verschil is tussen zomer en winter qua toeristische dingen...
- De Karelsbrug. Vond ik heel leuk om over heen te lopen, en 's avonds daar lekker naar de zonsondergang kijken.

Wel opletten voor zakkenrollers (moet je trouwens in heel Praag wel, maar als je gewoon normaal voorzichtig bent met je spullen, is het geen probleem)
- De burcht, met de kathedraal en dergelijke. Dat was dat waar Ironflower het over had met die tickets. Wij hebben een ticket gekocht voor alles. Je kunt dan in 2 dagen tijd iets van 6 dingen bezichtigen, maar als je 's ochtends op tijd begint, haal je het makkelijk in 1 dag. (met je studentenkaart krijg je op veel plekken korting in Praag)
- Het oude plein met een heleboel mooie gebouwen eraan, en inderdaad de klok niet overslaan. Ook proberen om daar een keer op een heel uur te komen, de poppen zijn wel grappig om een keer gezien te hebben.
- De joodse buurt. Ook hier hebben wij een ticket voor alles gekocht. Bij de laatste synagoge moet ik bekennen dat ik het wel gezien had intussen, maar ik vond het wel mooi om te zien, en indrukwekkend.
- De uitkijktoren (naam weet ik niet meer). Het was vanaf de stad een eind lopen (tegen een helling omhoog), maar het uitzicht was wel de moeite waard.
- Verder zijn er heel veel kerken in Praag. De meeste kun je tegen betaling bekijken. Als je daar van houdt, kun je dat doen, maar als je daar niet zo van houdt, kun je genoegen nemen met de kathedraal van de Praagse Burcht. Deze is het allermooist, vond ik tenminste.