Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mooi, gewoon mooi denk ik. Af en toe denk ik: hm, had je dit niet anders kunnen verwoorden? Maar vervolgens vraag ik me af hoe ik daarbij kom. Dat is vaag. Laat dus maar. Ik ben het niet eens met Reynaert dat het gruis op de grond, van het plafond niet geslaagd is, want zeker met de volgende zin krijgt deze heel veel betekenis - en het leest gewoon fijn. Het einde is ook mooi. Het enige dat ik zou veranderen, is de hoofdletter van de derde regel in een kleine letter veranderen, omdat die volgt op een dubbele punt.
|
Up, mag dat? Ik wilde hier al heel lang op reageren, was hem ineens kwijt, was ie al gezakt naar de tweede pagina
![]() Ik vind dit waardevol, het vermogen een 'kinderlijk' taaltje op een geloofwaardige manier te brengen. Dat zien we je vaker doen, dat wel, maar ik vind het nog steeds bijzonder. En ik heb het geloof ik ook al vaker gezegd. Nou en. Je hebt het thema ook heel mooi verwerkt, heel dromerig maar wel toegankelijk. Niet standaard, wel begrijpelijk. Aanruikt, de onderste kant van de wereld, een spoor van sporen. En die zinsbouw ![]() En dat gruis op de grond, van het plafond vond ik juist één van de fijnste zinnen. |
![]() |
|
Ik heb in elk geval al betere gedichten van je gelezen - maar dat zegt niet zoveel want je weet altijd wel een zeker niveau te bewaren. Het einde van je gedicht is inderdaad verrassend, zoals Mr Soija al zei. Hoewel ik telkens weer verward word door de tijd: moet het niet zijn "geweest ben"? Of is dat iets poëtisch?
![]() De titel is leuk en passend - dwz, het geeft het gedicht al meteen iets méér. Dat theezakjes-opruimen doet me denken aan Sex and the City (Charlotte en haar joodse vriend). "de onderste kant van de wereld": mooi beeld! Verder ook wat de rest al gezegd heeft: de shampoo, de handdoeken,... Maar het mist iets, ik weet ook niet pecies hoe het te benoemen. Misschien het van-je-sokken-blazen-effect.
|
Goh, bedankt allemaal voor jullie reacties
![]()
|
|