Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2006, 12:28
JoV
JoV is offline
Dilemma:

Ik heb nu tien maanden iets met mijn vriendin. Komende zomer ben ik van plan om naar China te gaan liften. Hoe en wat weet ik nog niet, maar ik zal een maand of twee weg zijn. Het plan gaat hoogstwaarschijnlijk niet eens door, maar mijn vriendin heeft gezegd niet twee maanden te willen wachten op me omdat ik dan totaal niet aan haar denk. Ze zit dan thuis en heeft niets te doen. Ze zal het dus uitmaken heeft ze gezegd.. Dat het een gevaarlijke reis kan zijn maakt haar minder uit.

Deze reis maken is een droom van me. Alhoewel het hele plan waarschijnlijk niet doorgaat, is het idee dat mijn vriendin het uit zou maken als ik twee maanden wegga beangstigend.

Ik wil jullie vragen wat jullie zouden zeggen als je mijn vriendin was en wat je zou doen als je mij was.

Heel erg bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2006, 12:41
Verwijderd
Sorry hoor, maar heeft je vriendin geen eigen leven ofzo? Als ze het uit gaat maken omdat jij 2 maanden weg bent op je droomreis, dan lijkt jullie relatie me niet bepaald goed. Ok, het is kut dat je elkaar 2 maanden niet ziet, maar het moet geen reden zijn om het uit te maken.
Ik zou dus gewoon gaan, maar eerst even je vriendin dumpen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:48
Mindfields
Mindfields is offline
Twee maanden is niet lang, lijkt me opzich wel te overleven.
Mijn vriend gaat volgend jaar waarschijnlijk zijn minor in Engeland doen (zijn ouders wonen daar) en dan issie een halfjaar weg. Natuurlijk is dat kut, maar ga het daarom niet uitmaken.
Oud 08-01-2006, 13:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Je vriendin is echt, met alle respect, een grote bitch. Het maakt dr niet uit of de reis gevaarlijk is of niet, ZIJ verveelt zich en daarom zou ze jou laten vallen. Ik zou het zelf uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:29
Verwijderd
Het is toch achterlijk als je vriendin het zou uitmaken omdat jij een van je dromen waar gaat maken? Met alle respect, maar dit kan echt niet. Heeft ze geen andere vrienden dan alleen jou? En dan nog, 2 maanden is (zoals eerder gezegd) niet eens zo lang. Ik vind, als ze echt gek op je is, dat ze maar heeft te wachten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Zou leuk worden voor je vriendin als je militair zou zijn, dan ben je zo vaak een maand of wat weg.
Oud 08-01-2006, 13:36
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 08-01-2006 @ 14:12 :
Je vriendin is echt, met alle respect, een grote bitch. Het maakt dr niet uit of de reis gevaarlijk is of niet, ZIJ verveelt zich en daarom zou ze jou laten vallen. Ik zou het zelf uitmaken.
My thoughts.
Oud 08-01-2006, 13:37
Roos
Roos is offline
Sorry, maar je vriendin komt nu echt over als een egoistisch rotwijf Bovendien, als jij weggaat heeft zij niks te doen? Heeft ze geen werk of vrienden ofzo?

Tja, als dit echt iets is wat jij wilt doen, zou ik me niet laten weerhouden door iemand anders.

Ze is echt enorm egoistisch bezig.
Oud 08-01-2006, 13:37
Experiment
Experiment is offline
Nogal benauwend zeg! Binnen een goede relatie moet je best 2 maanden weg kunnen. Het lijkt idd wel of ze geen eigen leven heeft. Maar totaal afhankelijk van elkaar zijn is
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:45
Verwijderd
wat een schatje is je vriendin zeg.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:03
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
stel dat het uit gaat... dan heb je echt wel spijt dat je deze kans voorbij hebt laten gaan....
Oud 08-01-2006, 14:03
Verwijderd
Man het is maar 2 maanden. Als je nou een jaar wegging ofzo. En dan nog. Binnen een goede relatie moet dat echt wel kunnen.

Ik zou maar is met haar praten. Is ze bang dat je vreemdgaat met een Chinees ofzo? Of juist zat zij zich niet kan bedwingen? Of gewoon de angst/pijn om je te missen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Juistem.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:28
Cookie
Cookie is offline
Ja dan kan ik nog wel een keer zeggen dat je vriendin stom bezig is en of ze geen eigen leven heeft en dat je lekker moet doen waar je zin inhebt....maja..dat staat er al zo vaak dus ik sluit me daar maar bij aan
Oud 08-01-2006, 14:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-01-2006 @ 14:37 :
Sorry, maar je vriendin komt nu echt over als een egoistisch rotwijf Bovendien, als jij weggaat heeft zij niks te doen? Heeft ze geen werk of vrienden ofzo?

Tja, als dit echt iets is wat jij wilt doen, zou ik me niet laten weerhouden door iemand anders.

Ze is echt enorm egoistisch bezig.
Alleen daarom zou ik haar nu al meteen dumpen , krijg je alleen maar gezeik mee later...
Oud 08-01-2006, 14:44
Verwijderd
Naast alles wat al gezegd is vraag ik me af waarom ze het uitmaakt als jij twee maanden weg bent... ik bedoel stelt jullie relatie dan zo weinig voor in haar ogen? Ze vindt het niet waard om jou 2 maanden te missen en daarna weer samen verder te gaan?!

- Ik zou er goed over nadenken om er nu al mee te kappen, kom op wat is dat voor een vriendin.. -
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:06
Verwijderd
Citaat:
JoV schreef op 08-01-2006 @ 13:28 :
maar mijn vriendin heeft gezegd niet twee maanden te willen wachten op me omdat ik dan totaal niet aan haar denk.
Dat zegt ook wel wat over hoe ze in deze relatie staat. Alsof ze het idee heeft dat deze relatie niet belangrijk voor je is...

Natuurlijk zou ik het ook niet leuk vinden als mijn vriend er twee maanden weg ging, maar om het daar nou om uit te maken vind ik te ver gaan.

Ik zou gaan. Je zegt wel dat het hoogstwaarschijnlijk niet doorgaat, maar ik zou juist alles op alles zetten om te zorgen dat het doorgaat. Dit is een droom van je en je hebt de kans ook nog om hem waar te maken! Doen juist, een kans die niet veel mensen hebben.
Ik denk zelf dat als je een relatie hebt, je partner je moet motiveren en stimuleren om je dromen waar te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:25
Unexplained
Unexplained is offline
Waarom vraag je haar niet mee op reis?
Oud 08-01-2006, 15:29
JoV
JoV is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 08-01-2006 @ 16:25 :
Waarom vraag je haar niet mee op reis?
Ze wil absoluut niet liften. En het gaat ook niet om deze reis, maar om het feit dat ze me niet steunt in wat ik graag wil. En op de reactie dat ik alles op alles moet zetten om het te doen slagen: als het kan ga ik, maar qua visa etc. is het gewoon lastig te bewerkstelligen.

En alsjeblieft, verval niet in het uitschelden van m'n vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:49
zoef de haas
zoef de haas is offline
Als ik je vriendin was dan zou ik je zo'n reis zeker gunnen en stiekem gewoon mee willen maar dat wil zij dus niet
en als het je lukt met visa en zo dan zou ik als ik jou was zeker gaan

ik bedoel tegen de zomer heb je je vriendin langer dan een jaar en zij wil niet 2 maanden op je wachten omdat je niet aan dr zou denken...zoals al is gezegd dat geeft wel aan dat ze niet echt een goed beeld van jullie relatie heeft volgens mij
Oud 08-01-2006, 16:02
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-01-2006 @ 16:06 :
Dat zegt ook wel wat over hoe ze in deze relatie staat. Alsof ze het idee heeft dat deze relatie niet belangrijk voor je is...

Natuurlijk zou ik het ook niet leuk vinden als mijn vriend er twee maanden weg ging, maar om het daar nou om uit te maken vind ik te ver gaan.

Ik zou gaan. Je zegt wel dat het hoogstwaarschijnlijk niet doorgaat, maar ik zou juist alles op alles zetten om te zorgen dat het doorgaat. Dit is een droom van je en je hebt de kans ook nog om hem waar te maken! Doen juist, een kans die niet veel mensen hebben.
Ik denk zelf dat als je een relatie hebt, je partner je moet motiveren en stimuleren om je dromen waar te maken.
Helemaal
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 16:33
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
JoV schreef op 08-01-2006 @ 13:28 :
Dilemma:

Ik heb nu tien maanden iets met mijn vriendin. Komende zomer ben ik van plan om naar China te gaan liften. Hoe en wat weet ik nog niet, maar ik zal een maand of twee weg zijn. Het plan gaat hoogstwaarschijnlijk niet eens door, maar mijn vriendin heeft gezegd niet twee maanden te willen wachten op me omdat ik dan totaal niet aan haar denk. Ze zit dan thuis en heeft niets te doen. Ze zal het dus uitmaken heeft ze gezegd.. Dat het een gevaarlijke reis kan zijn maakt haar minder uit.

Deze reis maken is een droom van me. Alhoewel het hele plan waarschijnlijk niet doorgaat, is het idee dat mijn vriendin het uit zou maken als ik twee maanden wegga beangstigend.

Ik wil jullie vragen wat jullie zouden zeggen als je mijn vriendin was en wat je zou doen als je mij was.

Heel erg bedankt.
Ja buddy je moet in de relatie iets fout gedaan hebben, en goed ook. Komnou, een vriendin die geen twee maanden kan wachten? Haar interesseniveau in jou is lang niet zo hoog als je misschien vermoed, anders kwam ze niet met deze gedachten.

Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze je gewoon hier wil houden, en dat dit een dreigement is. volgens mij zit je redelijk hard onder de plak. Je schrijft dat het 'beangstigend" voor je is dat zij het zou uitmaken. Dit weet zij, en daarom kan ze ook zulke dreigementen maken. Ergens in het verleden heb je haar te vaak haar zin gegeven en ben je een slag te lief voor haar geweest, anders zou ze braaf twee maanden wachten zonder zulke dreigementen te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 19:00
miekmuis
miekmuis is offline
Hoe uitvoerig heb je het hier met haar over gehad? Het komt op mij over als een paniek reactie. Ze vind het niet leuk om je twee maanden te moeten missen, is bang dat jij haar niet zult missen en dreigt daarom het uit te maken in de hoop daar mee te voorkomen dat je gaat.
Oud 08-01-2006, 19:02
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 08-01-2006 @ 20:00 :
Hoe uitvoerig heb je het hier met haar over gehad? Het komt op mij over als een paniek reactie. Ze vind het niet leuk om je twee maanden te moeten missen, is bang dat jij haar niet zult missen en dreigt daarom het uit te maken in de hoop daar mee te voorkomen dat je gaat.
Denk het eerlijk gezegt niet want dan zei ze wel dat ze de reis te gevaarlijk vond ofzow. Dat kan ik me namelijk heel goed voorstellen.
Oud 08-01-2006, 19:03
Cookie
Cookie is offline
Offtopic: Ik snap trouwens ook niet dat je dit mag doen van je ouders.
Oud 08-01-2006, 19:12
Verwijderd
Citaat:
JoV schreef op 08-01-2006 @ 16:29 :
Ze wil absoluut niet liften. En het gaat ook niet om deze reis, maar om het feit dat ze me niet steunt in wat ik graag wil. En op de reactie dat ik alles op alles moet zetten om het te doen slagen: als het kan ga ik, maar qua visa etc. is het gewoon lastig te bewerkstelligen.

En alsjeblieft, verval niet in het uitschelden van m'n vriendin.
misschien wel of niet terecht dat jij vind dat je vriendin aangevallen wordt, maar heb je dan voor jezelf niet het gevoel dat er iets mis is met die relatie ls ze op die manier tegenover jouw dromen staat???
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Je zegt nu wel dat je reis waarschijnlijk niet doorgaat, maar als liftend naar China gaan een hele grote droom van je is moet je hem gewoon proberen waar te maken. Zoals Laby-Kebiss ookal zei: Niet veel mensen krijgen die kans, dus als je hem krijgt probeer hem dan ook aan te grijpen, en laat je dan zeker niet weerhouden door je vriendin die schijnbaar geen eigen leven lijkt te hebben. Ga er gewoon voor, want wat is nu immers 2 maanden op een compleet mensenleven?

Als je mijn vriend was geweest dan zou ik je juist zoveel mogelijk proberen te stimuleren, motiveren en helpen om je dromen te kunnen verwezenlijken. Het is niet niets, zo helemaal in je eentje op pad. Tuurlijk, ik zou het ook niet leuk vinden om mijn vriend zolang te moeten missen, maar zolang hij het naar zijn zin heeft
en doet wat hij al zolang tot waarheid heeft willen maken, dan kan hij al mijn support krijgen. Op dit gebied vind ik egoïsme veelal gewoon niet op zijn plaats. Sterker er nog, ik vraag me af watvoor meisje jij getroffen hebt.

Als ik jou was zou ik nog eens goed nadenken over je relatie en het er nogmaals over hebben met je vriendin. Verder zou ik er alles aan proberen te doen om die reis door te laten gaan. Dump je vriendin als jullie er niet uit komen, en vooral: Maak gewoon plezier!
Oud 08-01-2006, 20:19
Verwijderd
Ik snap best dat zij het rot vindt om jou twee maanden te moeten missen terwijl jij de tijd van je leven hebt... maar absoluut niet dat ze het daarom maar uitmaakt, want wat schiet ze daar nou mee op?

Als ik jou was zou ik overwegen om het nu maar vast uit te maken - kennelijk geeft zij toch niet veel om jou, wat moet je dan nog met haar? Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik begrijp ook niet dat ze zich in de vakantie verveelt als jij er niet bent, heeft ze geen hobby's, geen vrienden?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:32
mcflem
mcflem is offline
Als ik je vriendin was zou ik het rot vinden dat je weg gaat maar ik zou het ook vooral leuk voor je vinden en willen dat ik meekon maar je wel gewoon laten gaan.

En als ze dan zo bang is dat niet aan haar zou denken.. Ik zou je dan voor elke dag een briefje meegeven of een mooie foto ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:44
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Hmjah twee maanden zijn wel zo voorbij. Maar opzich snap ik haar standpunt wel. Relaties op onze leeftijd zijn vaak toch tijdelijk, iig ik begin wel altijd met dat idee. Om dan maandenlang op iemand te gaan zitten wachten. De keus om het dan uit te maken, allebei een paar maanden je gang te gaan, en dan maar weer eens te kijken hoe de zaken ervoor staan, vindt ik helemaal geen gek idee . Wat me wel verbaasd is dat zij dit bij twee maanden al zegt, twee maanden zijn wel erg snel voorbij . Conclusie: denk er eens over na, en trek niet gelijk de conclusie dat ze dan te weinig oid om jou geeft.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:59
Electriq
Electriq is offline
Op dit punt kun je verwijten op den duur niet vermijden; als je wel gaat en ze maakt het niet uit krijg je nog lang te horen dat je haar 2 maand alleen hebt gelaten (en ze kan het natuurlijk ook nog uitmaken, van tevoren of na die tijd). Als je niet gaat kijk je haar er altijd op aan dat ze jou ervan heeft weerhouden te vertrekken.

Ik snap haar punt niet zo; je bent leuk genoeg om hier te houden maar de moeite niet om 2 maanden op te wachten. Misschien het bepraten waard, maar ik betwijfel het. Succes.
Oud 08-01-2006, 22:20
JoV
JoV is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 08-01-2006 @ 20:00 :
We hebben gepraat en het was inderdaad een beetje een paniekreactie. Ze was bang dat ik dan niet meer met haar op vakantie zou gaan en ze dacht dat ze dat meteen gezegd had, wat niet zo was. Ze snapt dat ik zo'n droom wil waarmaken.
Zelf zou ze niet zo lang weg gaan zei ze omdat ze niet wil dat ik haar ga missen, wat misschien niet klopt maar ook wel weer lief is. Zolang ze snapt dat ik wel op reis wil is het goed.

En op de offtopic reactie: afgelopen zomer ben ik zonder geld en tent op reis geweest voor m'n profielwerkstuk. Het was de mooiste ervaring uit heel mijn leven, ik heb in elf dagen negen landen gezien (ben tot in Kroatië gekomen) en had aan het eind van de rit zelfs 20 euro. M'n ouders vertrouwen me en weten ook dat ik verantwoordelijk genoeg ben. Als de Russische ambassade me liften sterk afraadt zal ik ook nooit gaan.

Wat mij betreft kan het topic hiermee dicht?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 23:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Inderdaad, als het nou om een jaar zou gaan was het wat anders, maar 2 maanden en het dan uit willen maken omdat je je anders zou vervelen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 23:58
Warsocket
Warsocket is offline
de vrag die je jezelf eerst moet stellen los van de rijs, wil je verdergaan met zon bezitterige vriendin

ik bedoel dat gaat echt niet veranderen, Als ik jouw was zou ik me (ongeacht of je gaat of niet) uit de voeten maken en deze relatie achter me laten, of je moet straks ongelukkig willen leven met een dwangmatige controlefreak die alles voor je moet regelen
Oud 09-01-2006, 00:10
Verwijderd
Ik vind het nogal flauw van je vriendin. Ik kan me voorstellen dat ze erg bang is dat jij ondertussen andere mensen leuk gaat vinden of een ander leven wil dan je tot nu toe hebt gepland, en ik kan me ook voorstellen dat ze zich dood gaat vervelen en dat het domweg kut is om je vriend 2 maand niet te zien (ik vond 1 maand al niks).

Maar ik vind het belachelijk om het daarom uit te maken. Ik zou eerder gaan eisen dat hij me elke twee dagen belt ofzo, ook omdat ik doodsangsten uitsta omdat hij zoiets gevaarlijks doet...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 01:28
Al Murphy
Al Murphy is offline
Flauw of een bitch vind ik haar nu ook weer niet. Ik heb mensen al veel extremer weten reageren wanneer er veel minder aan de hand was.

Ik zou trouwens ook wel bang zijn dat mijn vriendin door zo'n reis nogal fel zou veranderen. Bang dat ik zelf niet goed/spannend/exotisch genoeg voor hem zou zijn. Bang dat ik te saai ben, dat hij veel avontuurlijker is dan ik, en waarover kunnen we dan samen nog babbelen? "ey, schat, ik ben vandaag met de trein naar mijn oma geweest" "Leuk, lieverd, ik met de transsiberische express langs het Baikalmeer"... En ik zou nog minder graag hebben dat mijn vriendin zonder mij zo'n reis zou maken. Om dezelfde redenen.
Oud 09-01-2006, 09:22
JJ13
JJ13 is offline
ik zou het ook behoorlijk kut vinden als mijn vriend 2 maanden weg ging, maar ik zou het zeker niet uitmaken. jullie hebben een relatie van 10 maanden, is dat voor jouw vriendin dan niks waard?
Oud 09-01-2006, 10:01
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JoV schreef op 08-01-2006 @ 23:20 :
We hebben gepraat en het was inderdaad een beetje een paniekreactie.
Wat mij betreft kan het topic hiermee dicht?
Ren dan ook niet meteen het forum op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
JoV schreef op 08-01-2006 @ 23:20 :
We hebben gepraat en het was inderdaad een beetje een paniekreactie. Ze was bang dat ik dan niet meer met haar op vakantie zou gaan en ze dacht dat ze dat meteen gezegd had, wat niet zo was. Ze snapt dat ik zo'n droom wil waarmaken.
Zelf zou ze niet zo lang weg gaan zei ze omdat ze niet wil dat ik haar ga missen, wat misschien niet klopt maar ook wel weer lief is. Zolang ze snapt dat ik wel op reis wil is het goed.
Haar reden voor die reactie was dus dat ze dacht dat jij niet meer met haar op vakantie zou gaan?
Nou sorry, maar dan vind ik haar nog steeds erg egoïstisch.
Dreigen met uitmaken omdat je je zin niet krijgt is tamelijk zielig.
Oud 09-01-2006, 12:07
Muchacha
Muchacha is offline
Dus je gaat gaan?
Ik hoop voor jou van wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten