Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2006, 10:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Door een wat veranderde omstandigheid, is het voor mij mogelijk geworden om eerder eventueel te beginnen met een studie. Nou zal ik er morgen even over bellen, maar aangezien ik toch nieuwsgierig ben en het zondag is, vandaar de vraag : kan dat uberhaupt nog wel, aangezien het al januari is ?
Oud 08-01-2006, 11:24
Verwijderd
Verschilt per studie, bij de ene studie kun je de eerste paar maanden makkelijker inhalen dan bij de andere. Afwachten wat ze aan de telefoon zeggen dus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 11:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
daar was ik eigenlijk al bang voor

niet dat het echt zoveel uitmaakt, dat ene half jaar, maar toch, het zou weer schelen.
Oud 08-01-2006, 12:15
Verwijderd
Dat is in de meeste gevallen geen goed idee. Ik ben zelf een maand later met rechten begonnen en dat was nog redelijk makkelijk in te halen, maar van vrienden die in februari zijn ingestroomd hoor ik dat dat eigenlijk een te groot gat is.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:24
Wawl
Wawl is offline
Het kan wel, maar vaak sluit het tweede semester direct aan op het eerste waardoor er, zoals nare man zegt, een gat ontstaat.
Oud 08-01-2006, 12:52
Verwijderd
Heb het zelf gedaan (op het hbo weliswaar) en daar was het prima te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:39
Miracle
Miracle is offline
Ligt er maar net aan wat voor studie en wat je al weet er van. Wat wil je gaan doen?
Oud 08-01-2006, 18:44
alpha
alpha is offline
Er zijn wel studies die het wel doen. Bij mijn studie kon het wel, maar omdat er nu iets helemaal gaat veranderen (eerste jaar wordt combi jaar) kan het nu dus niet.
Ik zou morgen gewoon eens gaan bellen!
Oud 08-01-2006, 21:31
Mindfields
Mindfields is offline
Bij de HAN kan dat wel in ieder geval. Maar daar hebben ze opleidingen, geen studies *pest*.
Oud 08-01-2006, 21:33
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2006 @ 13:15 :
Dat is in de meeste gevallen geen goed idee. Ik ben zelf een maand later met rechten begonnen en dat was nog redelijk makkelijk in te halen, maar van vrienden die in februari zijn ingestroomd hoor ik dat dat eigenlijk een te groot gat is.
Bij sommige hogescholen begin om het halfjaar opnieuw de opleiding. Zal met universiteiten niet zo zijn, toch?
Oud 08-01-2006, 21:48
Verwijderd
Bij ons kan het wel, maar je kan dan eigenlijk beter wachten tot het begin van het nieuwe jaar. Je bent namelijk vanwege een gebrek aan kennis uitgesloten van alle projecten. Dus je kan alleen nog de vakken doen, waarbij je bij sommige vakken wat basis zal missen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 08-01-2006 @ 22:33 :
Bij sommige hogescholen begin om het halfjaar opnieuw de opleiding. Zal met universiteiten niet zo zijn, toch?
Dat weet ik niet, dat zal per opleiding verschillen. Wat ik wel weet is dat de mensen die ik ken die in februari zijn ingestroomd, er achteraf behoorlijk van baalden dat ze dat advies kregen; de achterstand was te groot en de begeleiding heel mager. Je loopt dan later altijd studievertraging op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
aangezien het om Journalistiek gaat, zou het in theorie nog moeten kunnen, maar de vrouw die ik aan de lijn had zei dat het in de praktijk al onmogelijk was ondertussen, gezien het aantal beschikbare plekken.

daarnaast heb ik nog even het een en ander gevraagd over het hoe en wat (en hoe de studie er uit zou zien als je nu zou beginnen), en dat klonk behoorlijk onhandig allemaal.

oftewel : dan blijf ik liever nog even doorwerken, lekker sparen en mooi rustig aan het begin van het jaar beginnen. Ik heb weinig zin om 4 jaar lang continu het gevoel te hebben achter de feiten aan te lopen.
Oud 10-01-2006, 11:21
Verwijderd
De mensen die ik ken die dat gedaan hebben, zijn gewoon ook een half jaar later klaar dan de rest (okee, eentje geloof ik een maand of wat, maar ze krijgen hun diploma niet of studeren niet gelijk af met hun halfjaargenoten). Als je daar geen probleem mee hebt, kun je het gewoon proberen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 11:36
Bubsel
Bubsel is offline
Ik ga in februari beginnen met de verkorte propedeuse omdat ik al een MBO diploma niveau 4 heb. Ik ben benieuwd of het lukt heb er in ieder geval zin in
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 19:02
Verwijderd
Zoals ik al zei was het bij mij goed te doen. Doordat ik VWO heb gedaan kon ik m'n propedeuse in een half jaar halen en zit ik nu in het tweede jaar. Het kan soms wel zo zijn dat je een zekere aansluiting mist, hier heb ik vooral met de talen wel enige hinder van ondervonden. Toch ben ik er soepel doorheen gerold en heb ik geen spijt van mijn keuze.

Alhoewel een half jaar langer sparen ook niet verkeerd is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten