Citaat:
krijgdepleuris schreef:
IK denk dat het altijd al is geweest, misschien is de tijd van de holbewoners iets te ver terug voor depressies, maar vanaf de tijd dat er een beetje een echte beschaving kwam denk ik dat er ook wel depressies zijn geweest. Er waren hongersnoden enzo, die daarvoor gezorgd kunnen hebben. Ook het verliezen van kinderen kan voor depressies zorgen, dat gebeurde toen vaker dan nu.
|
Hier ben ik het grotendeels wel mee eens.
En dieren kunnen ook depressief zijn (voor die post over die zebra), ooit wel eens van dierenpsychologen gehoord? Nah, die bestaan iig. Ik denk dat honden en katten en varkens en kippen (laatste twee zijn slimmer dan honden, dat is wetenschappelijk bewezen

) en ook andere dieren ook last van depressies of iets soortgelijks kunnen hebben.
Ik denk dat dingen als depressies altijd hebben bestaan. Het komt nu alleen meer in de publiciteit. Vroeger was het een nog ergere taboe dan dat het nu nog is, zo iets mocht vroeger niet naar buiten gebracht worden, dus wist niemand het en leek het er gewoon niet te zijn. Tegenwoordig is er iets meer openheid over en dus lijkt het alsof het enorm toeneemt. Plus dat het af an toe misschien ook wel een beetje is omdat er zoveel publiciteit om heen is (ga me nou niet hierop aanvallen, ik zeg niet dat dat bij iemand hier het geval is, het is alleen wel een feit dat het 'in de wereld' wel gebeurd).