Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 13:02
Verwijderd
Hmmm, toch maar eens vragen. Momenteel ben ik wel niet bij mijn eigen pc, dus eventuele specificaties enz enz, zullen tot vanavond moeten wachten. Ik weet ook niet goed of het een gamesprobleem is, of meer soft- of hardware. Eerst maar hier proberen voor het geval anderen dit ook al met Riven zijn tegengekomen. Games-fbs, mijn excuses als het verkeerd staat, verhuis het dan maar.

Ik wil de hele Myst-reeks op mijn pc hebben en Riven ook opnieuw spelen, maar als ik hem heb geïnstalleerd, werkt het niet. Dus dan kom ik op het geniale idee om de eigenschappen te veranderen naar afspelen met Windows 95 of 98 (ik geloof dat ik beide heb geprobeerd, of beide hetzelfde probleem, of 1 van de 2 deed het niet). Dan kan ik bij de setup mijn geluid testen, beide geluidsknoppen spelen fatsoenlijk af en begin ik het spel.

Niets aan de hand alles werkt, behalve het actie-geluid. Achtergrondmuziek hoor ik perfect, maar de geluiden van poortjes, voetstappen, stemmen, knoppen enz enz zijn niet te horen.

Enig idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen? Riven heeft in het verleden perfect op een oudere pc en een mac gespeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 13:16
Verwijderd
Zijn er geen Myst sites met hulp over game-problemen? Want volgens mij is er een grote trouwe Myst aanhang. Anders weet ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:41
Verwijderd
Mja, ik had al eens gezocht op Google, omdat ik dacht dat het aan XP lag. Maar toen vond ik dus de intelligentie om dat in die eigenschappen te wijzigen en ging het wel. Maar ik ben geen problemen tegen gekomen eigenlijk.

Het stomme is dat die geluidstest in de setup het wel gewoon prima doet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:59
RedBull-Inc
RedBull-Inc is offline
http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-b...i=&p_topview=1

Had je dit al eens bekeken? Het schijnt namelijk voor alle geluidstypes binnen het spel te gelden, als het goed is !

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:10
RedBull-Inc
RedBull-Inc is offline
Ik ga wel ff navragen bij Ubi en Cyan! Heb je hem los...of in een sequel als Myst Masterpiece?

Als je Myst Masterpiece ofzo hebt, mag ik dan de barcode van je... Maakt het een stukkie makkelijker!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:41
Verwijderd
Ah, kijk. Dank je! Ik heb hem los.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 16:17
RedBull-Inc
RedBull-Inc is offline
Klik hier!

Hierop staat al een goede oplossing voor de problemen met Quick Time! Iets naar beneden scrollen en dan de chapter "Riven CD-version"

Eigenlijk zou dit jouw probleempje al moeten verhelpen! Mocht het echt niet lukken...kan ik altijd nog ff bellen!
Maar dan heb ik wel echt alle specs van jouw p.c. nodig
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:57
Verwijderd
Thx. Ik heb er nu ff geen tijd voor, maar ik ga kijken wat ik er mee kan .
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 19:30
Wammus
Wammus is offline
Is er niet een patch uitgebracht voor dit spel die dit probleem fixt?
Oud 01-02-2006, 02:25
RedBull-Inc
RedBull-Inc is offline
Citaat:
wammus schreef op 29-01-2006 @ 20:30 :
Is er niet een patch uitgebracht voor dit spel die dit probleem fixt?
Jawel, maar die werkt lang niet op alle systemen. Ubisoft heeft samen met Cyan nog wel een patch uitgebracht, maar hebben geen rekening gehouden met nieuwere Qtime-versies in combinatie met geluidskaarten en -drivers. Of Ubisoft nog een extra patch uitbrengt...? Ik denk het niet!
De makers hebben geen toestemming gegeven aan Ubisoft om er verder nog iets mee te doen. Riven is eigenlijk ook al een tijdje uit de budgetmarkt. Ubisoft heeft 'm alleen nog voor MSL (check barcodes 871605...... die zijn van MSL) vrijgegeven, om in een combiepakket uit te brengen... Die liggen als het goed is, ook nergens meer in de schappen! Dan houd het een keer op, zeggen ze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten