Hmmm, toch maar eens vragen. Momenteel ben ik wel niet bij mijn eigen pc, dus eventuele specificaties enz enz, zullen tot vanavond moeten wachten. Ik weet ook niet goed of het een gamesprobleem is, of meer soft- of hardware. Eerst maar hier proberen voor het geval anderen dit ook al met Riven zijn tegengekomen. Games-fbs, mijn excuses als het verkeerd staat, verhuis het dan maar.
Ik wil de hele Myst-reeks op mijn pc hebben en Riven ook opnieuw spelen, maar als ik hem heb geïnstalleerd, werkt het niet. Dus dan kom ik op het geniale idee om de eigenschappen te veranderen naar afspelen met Windows 95 of 98 (ik geloof dat ik beide heb geprobeerd, of beide hetzelfde probleem, of 1 van de 2 deed het niet). Dan kan ik bij de setup mijn geluid testen, beide geluidsknoppen spelen fatsoenlijk af en begin ik het spel.
Niets aan de hand alles werkt, behalve het actie-geluid. Achtergrondmuziek hoor ik perfect, maar de geluiden van poortjes, voetstappen, stemmen, knoppen enz enz zijn niet te horen.
Enig idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen? Riven heeft in het verleden perfect op een oudere pc en een mac gespeeld.
|