Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2006, 23:17
*** is offline
Ik wil plaatjes die ik in powerpoint gemaakt heb, heelhuids invoegen in een tekstbestand, wat compatibel is met zowel een mac als een gewone windows machine. En Word werkt niet optimaal, omdat daar de tekst binnen de plaatjes niet op z'n plek blijft. Wie weet de oplossing?

Ik dacht er nog aan om plaatjesbestanden van de plaatjes in powerpoint te maken en deze in te voegen in Word, maar ik weet de toetsencombinatie daar niet meer voor. Bij een Mac is het appeltje F4 meen ik, maar bij een Windows machine?

Bvd!

p.s. sorry voor het ontbreken van de tag, maar die kan ik nu al niet meer toevoegen

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 08:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2006, 00:22
*** is offline
ik ben er inmiddels uit: Mwsnap is een voorbeeld van een programma wat het kan (en bij de mac was het shift appeltje 4),
dus wat mij betreft mag het topic de vuilnisbak in, aangezien het geen informatie lijkt te zijn waar veel mensen om zitten te springen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:37
Verwijderd
Dat weet je nooit natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 10:54
Nietzman
Nietzman is offline
Was het niet makkelijker om een PDFje te bakken?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 13:00
*** is offline
Daarom zei ik ook lijkt. En vind dit topic maar eens als je een dergelijk probleem hebt, d'r is niet echt een keyword wat je hier naartoe leidt.

Een pdf maken heb ik de middelen niet voor. Maar misschien dat alle plaatjes een voor een naar een ander powerpoint bestand overzetten en dan converteren naar pdf bestanden wel gewerkt had ja. Al weet ik zo niet zeker of en hoe dat gaat onder Windows.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:01
Verwijderd
Openoffice kan je op zowel de mac als op windows gebruiken.
http://download.openoffice.org/2.0.1...downloads.html
Ookal heb je de oplossing al.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:26
dragonstorm
dragonstorm is offline
Nee, openoffice kun je niet op de mac gebruiken.
NeoOffice kun je op de mac gebruiken, maar dat is een fork van openoffice en wellicht niet compatible.
Ik zou voor rich text format gaan, maar deze slaat plaatjes buiten het tekstbestand op (en zo hoort dat ook!)

Dus je beste gok gaat als volgt:

Nieuwe map maken
Bestand opslaan als rtf
Map zippen met een archiver (zoals 7zip of winrar)

map versturen

map unzippen
openen!

Je 2e beste gok is het maken van een pdf, dit zou de eerste gok zijn, ware het niet dat een zekere pdf reader op windows een gedrocht is, en dat de meeste wordprocessors echt heel slechte pdf's maken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 20:40
Verwijderd
Huh? Openoffice staat er voor de mac, waarom kan je hem dan niet op de mac gebruiken? Werkt dat niet? Onderbouw je mening?

Ik zie hier staan dat het werkt. Je hebt openoffice en neoOffice/J.
Bij openoffice heb je:
# Supports Mac OS X 10.2+.
# Uses the X11 windowing system.
# Most up-to-date version of OpenOffice.org: Up to 2.0
# Supports OpenOffice.org 2.0 and OASIS OpenDocument file format (mid 2005).
# Largest installed user base and user support community.
# Identical interface to other supported platforms to ease support and training in multiple platform deployments.
# Full online help available.
# Numerous applicable books and other online resources created by the OpenOffice.org community.
# Most thoroughly tested Mac OS X solution.
# Available in a final production quality "gold-master" release.
# Official OpenOffice.org distributi

En bij NeoOffice/J:
* Supports Mac OS X 10.2+.
* Uses a mixture of Carbon and Java.
* Version 1.1 Final now available.
* Built on top of OpenOffice.org 1.1.4.
* A third-party project created by Patrick Luby and Edward Peterlin.
* Better integration with the Mac OS X environment
o Rich text and image exchange via Mac OS X Clipboard and Drag and Drop.
o Uses Mac OS X fonts directly, including Asian, Arabic, and other language fonts.
o Uses native printer drivers.
o Integrated Spotlight indexing.
* Menus appear in Mac OS X menubar.
* Integrated WordPerfect file import filters.
* Translated into over 40 languages.

Daar onder staat:
"Both versions are completely functional and more than sufficient for simple productivity tasks. If you are a power OpenOffice.org user, OpenOffice.org Mac OS X (X11) is the ideal choice for you. If you are a newbie to Mac OS X and Unix, NeoOffice/J may be the better solution for you."
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 21:06
dragonstorm
dragonstorm is offline
hmm hmm
Dan is mijn kennis een beetje outdated; ik meende me te herinnere dat openoffice niet draait onder de mac. Maar met X11 geinstalleerd zou het dus moeten werken.
Nog steeds ben ik voor mijn rtf tactiek
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:42
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 13-01-2006 @ 22:06 :
Dan is mijn kennis een beetje outdated;
Eerder te nieuw, aangezien Openoffice langer onder X11 draait dan dat NeoOffice bestaat.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:01
*** is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 13-01-2006 @ 21:26 :
Nee, openoffice kun je niet op de mac gebruiken.
NeoOffice kun je op de mac gebruiken, maar dat is een fork van openoffice en wellicht niet compatible.
Ik zou voor rich text format gaan, maar deze slaat plaatjes buiten het tekstbestand op (en zo hoort dat ook!)

Dus je beste gok gaat als volgt:

Nieuwe map maken
Bestand opslaan als rtf
Map zippen met een archiver (zoals 7zip of winrar)

map versturen

map unzippen
openen!

Je 2e beste gok is het maken van een pdf, dit zou de eerste gok zijn, ware het niet dat een zekere pdf reader op windows een gedrocht is, en dat de meeste wordprocessors echt heel slechte pdf's maken.
en zo hoort dat ook? Ik vond het maar knap lastig en niet bruikbaar als het meer plaatjes dan tekst zijn, als je ruim 15 alinea's en 50 plaatjes hebt, is daar niet mee te werken.

Ik heb uiteindelijk zowel het rtfd file gezipt als een pdf van gemaakt (kan dat laatste ook onder Windows?), maar wanneer je er onder Windows weer verder aan wilt werken is dat nog steeds geen oplossing. Maar daar was ik me misschien ook niet helder genoeg in omdat ik het slechts over 'leesbaar' had.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:21
dragonstorm
dragonstorm is offline
ja, zo hoort dat ook. Het opslaan van plaatjes in word-documenten is de oorzaak van 90% van alle .doc importeer problemen, bij zowel OO.org als oudere versies van MS Office. Naast natuurlijk macro's; maar buiten bedrijven werken daar niet zoveel mensen mee.

Je kunt trouwens toch wel het rtf bestand editten?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 01:25
*** is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 14-01-2006 @ 17:21 :
ja, zo hoort dat ook. Het opslaan van plaatjes in word-documenten is de oorzaak van 90% van alle .doc importeer problemen, bij zowel OO.org als oudere versies van MS Office. Naast natuurlijk macro's; maar buiten bedrijven werken daar niet zoveel mensen mee.

Je kunt trouwens toch wel het rtf bestand editten?
vast wel, maar handig is anders als die tekst puur over die plaatjes gaat(waarom het design er zo uit ziet en niet anders) en er nog geschoven moet worden met plaatjes om een logische opbouw te krijgen. Dan heb je niet echt overzicht.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 10:26
dragonstorm
dragonstorm is offline
Dat mag wel wezen, maar wordprocessors zijn uberhaupt geen goede tools voor dat; en dat heeft bijzonder weinig te maken met of de bestanden wel of niet in die map staan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten