Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 15:42
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Hier zit ik dan, in een rijtjes huis te Rockanje. Knus maar koud, dat komt niet door mezelf. Maar van de mannetjes van Interpolis. Een beetje koud vanbinnen, want hij is weg. Weg bij mij, maar vanavond ben ik weg van hem. Weg van Rockanje. Weg van de zomerliefde die de hele winter duurde.

We zouden nog in bad gaan, op vakantie naar Belgie voor jou part. Je wilde alles met mij doen. En nu niet meer, je gelooft mijn woorden niet meer. Je lijkt immuun voor mijn ogen en lach.
Ben je me zat? Ik jou misschien wel een beetje, maar je daarvoor haten, nee, het is nog te vroeg. Je zei altijd waarschijnlijk, misschien, niet echt omdat je onzeker bent, heb ik je onzeker gemaakt? Heb ik je iets aangedaan, of was jij het allemaal? Ik was het denk ik, ik liet je schrikken. Biedde ik je teveel zekerheid? Ik schepte weleens over je op tegen mijn vriendinnen.
Je gaf me zoveel en tegelijkertijd zo weinig, liefde is genoeg, maar nee, er is meer.

Zoals jij je luchtje opdeed, zoals jij lachte. Zoals jij die debiele move deed. Je laat me koud, en niet Interpolis. Die sturen mannetjes, jij stuurt niks. Ik voel je liefde niet meer, komt dat doordat een stommerd ben? Nee, want je zei dat ik geweldig en lief was. Ben? Ben jij dan een stommerd?

Ik kan er over lachen en ik kan er hard om huilen. Ik kan beter proberen te lachen. Ik kan beter huilen en dat zal je nooit meer zien. En je woorden doen me pijn. Ze zullen me alleen nooit doden. Maar ja, ik zit hier in een rijtjeshuis te Rockanje. Naarbuiten kijkend zie ik dat het leven doorgaat, ook na jou. Na ons.

Het is over, en ik val terug naar de achtergrond en ik laat je met rust. Nog steeds kijk ik naar je, de film draait terug in mijn hoofd, waar ging het fout? Je zal wel denken; ' Zou haar leven instorten?Zou ze flippen en depressief worden?' Nee, nee, en nog eens nee. Het was leuk. Nee, geweldig. En aardig kut soms. Ik neem geen afscheid van je met een diepe buiging, ik geef je een knikje. Mijn ogen en mond doen je niks meer.

Opgelucht en verdrietig, van-me-afschrijf-modus.

Laatst gewijzigd op 06-01-2006 om 15:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 15:50
I C U
I C U is offline
Herkenbaar. Ik geloof dat ik wel beter van je gelezen heb, hoewel dit ook niet slecht is. Het terugkomen van 'mijn ogen en mond doen je niets meer' vind ik sterk. Bij het knikje in de enerlaatste regel las ik eerst knietje, wat op zich een best grappig effect aan het verhaal gaf. Tja. Sterkte, iig.
Oud 06-01-2006, 15:58
Verwijderd
Ik vind het altijd zo tering knap hoe jij je gevoelens onder woorden kunt brengen op zo'n manier dat het niet vreemd overkomt op andere mensen. Ik schrijf alles wat ik voel en denk op in mijn dagboek in word (haha ja daar mag best om gelachen worden mensen, haha!) maar dat is echt een en al geratel en gezeur.

Anyways, again.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:04
I C U
I C U is offline
Citaat:
I C U schreef op 06-01-2006 @ 16:50 :
Herkenbaar. Ik geloof dat ik wel beter van je gelezen heb, hoewel dit ook niet slecht is. Het terugkomen van 'mijn ogen en mond doen je niets meer' vind ik sterk. Bij het knikje in de enerlaatste regel las ik eerst knietje, wat op zich een best grappig effect aan het verhaal gaf. Tja. Sterkte, iig.
Enne, dat wat Mijns zegt mag er ook wel bij ja: Je hebt een fijne manier van gevoelens op papier zetten
Oud 06-01-2006, 18:16
Verwijderd
ik snap niet zo goed waarom je jezelf qoute lieve ICU
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:24
Christiana
Christiana is offline
Mooi, heel mooi. Iets anders kan ik er niet van zeggen.

*applaus*
Oud 07-01-2006, 10:46
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Lief, dat jullie het mooi vinden.
Anyhow, ik ben in het warretje.

Ik voel me zo ontzettend alleen en eng single.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 11:55
Verwijderd
Het 'warrige' vind ik typerend voor de situatie die je beschrijft, het einde van de relatie. Ik voel me dan vaak net zo warrig, ik weet niet of het voor iedereen geldt maar ik kon me er dus goed in vinden. Plus dat jouw woordgebruik niet verveeld, wat nog zacht uitgedrukt is voor: (ik vind het geweldig om te lezen)

De eerste alinea vind ik werkelijk top. 'Weg van de zomerliefde die de hele winter duurde' en origineel uiteraard.
nja, al met al mijn drie dubbele lof.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:42
I C U
I C U is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 06-01-2006 @ 19:16 :
ik snap niet zo goed waarom je jezelf qoute lieve ICU
Nou kijk, daarmee geef ik aan dat dat een toevoeging is aan mijn eigen commentaar Ik vond het trouwens volkomen logisch toen ik het deed, maar toen ik het later las, dacht ik dat ik toch beter jou had kunnen quoten. Ach ja. Het was vrijdag. En vakantie. Enzo.
Oud 07-01-2006, 17:09
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
Fri.. schreef op 07-01-2006 @ 12:55 :
Het 'warrige' vind ik typerend voor de situatie die je beschrijft, het einde van de relatie. Ik voel me dan vaak net zo warrig, ik weet niet of het voor iedereen geldt maar ik kon me er dus goed in vinden. Plus dat jouw woordgebruik niet verveeld, wat nog zacht uitgedrukt is voor: (ik vind het geweldig om te lezen)

De eerste alinea vind ik werkelijk top. 'Weg van de zomerliefde die de hele winter duurde' en origineel uiteraard.
nja, al met al mijn drie dubbele lof.
Dank je wel. DANK JE WEL.
Ik ben aan het proberen heel de dag geen contact met hem te hebben. Nog geeneens een smsje verstuurd! Zodra hij op msn komt smijt ik dit stuk voor zijn hoofd en dan ga ik lekker weer helemaal mijn leven oppakken. Wie gaat er mee!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:10
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 07-01-2006 @ 17:42 :
Nou kijk, daarmee geef ik aan dat dat een toevoeging is aan mijn eigen commentaar Ik vond het trouwens volkomen logisch toen ik het deed, maar toen ik het later las, dacht ik dat ik toch beter jou had kunnen quoten. Ach ja. Het was vrijdag. En vakantie. Enzo.
Veel plezier in 't Kont he

Als je Mister M ziet, geef hem een ram.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 17:14
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 07-01-2006 @ 18:10 :
Veel plezier in 't Kont he

Als je Mister M ziet, geef hem een ram.
Stuur maar een foto, als ik hem zie doe'k 'm 'de groeten'. Zeg maar.
Oud 07-01-2006, 17:28
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 07-01-2006 @ 18:14 :
Stuur maar een foto, als ik hem zie doe'k 'm 'de groeten'. Zeg maar.
Je bent gek.

ontopic!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 19:47
Verwijderd
Goede voornemens vers twee, ook weer hier commentaar op van jullie immer aller opper onder forumheerscher.
Minder ego, meer commentaar, zoals onze Millroy zou zeggen.

Citaat:
rijtjes huis
rijtjeshuis
Citaat:
vanbinnen
van binnen
Citaat:
Belgie voor jou part
België, jouw
Citaat:
Biedde
Bood
Citaat:
Die sturen mannetjes
Zij sturen mannetjes
Citaat:
komt dat doordat een stommerd ben?
Ik mis het onderwerp
Citaat:
over lachen
om lachen
Citaat:
Naarbuiten
Naar buiten
Citaat:
Het is over, en ik val terug naar de achtergrond en ik laat je met rust.
In stukjes knippen? Dit is geen mooie zin
Citaat:
Je zal wel denken; ' Zou haar leven instorten?Zou ze flippen en depressief worden?'
Je zal wel denken: 'Zou haar leven instorten? Zou ze flippen en depressief worden?'
Citaat:
Nee, nee, en
Nee, nee en

Zover mijn mierenneuksessies. Op- of aanmerkingen altijd aan mijn adres, doe je zus trouwens de groeten.
Het stukje is wel mooi, de twee contrastrerende (scrabble/galgje) emoties lopen heel mooi in elkaar over. Een paar keer een zin begonnen met 'en', maar daar stoor ik me niet zo aan. Ondanks je korte zinnen vind ik het behoorlijk netjes uitgewerkt. Puik werk.

Grimm - edit, dit is de 69000e post op Letteren

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 19-01-2006 @ 20:47 :
zoals onze Millroy zou zeggen.

doe normaal
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 19-01-2006 @ 21:07 :