Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 13:23
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb gehoord dat als je 1 MBO studie doet de 2e gratis is. Hoe zit dat precies?

Ik wil namelijk MBO kraamverzorging doen, maar als dat niet te combineren valt met universiteit voor Humanistiek moet ik het eerst doen, maar dan vind ik t beetje onzin om die tijd 1 studie te doen terwijl ik er makkelijk 2-3 tegelijk kan.
Oud 18-01-2006, 13:31
Estar
Estar is offline
Bij een mbo moet je zover ik weet extra betalen als je 2 opleidingen doet, je hoeft misschien niet volledig schoolgeld te betalen maar je moet wel betalen voor de extra lessen.

Als je 2 opleidingen wilt doen, en voor de 2e geen geld betalen moet je dat op de hbo of universiteit doen.
Oud 18-01-2006, 14:35
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Estar schreef op 18-01-2006 @ 14:31 :
Bij een mbo moet je zover ik weet extra betalen als je 2 opleidingen doet, je hoeft misschien niet volledig schoolgeld te betalen maar je moet wel betalen voor de extra lessen.

Als je 2 opleidingen wilt doen, en voor de 2e geen geld betalen moet je dat op de hbo of universiteit doen.
Dus bij HBO en Uni kun je wel gratis een 2e opleiding erbij doen?
Oud 18-01-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-01-2006 @ 15:35 :
Dus bij HBO en Uni kun je wel gratis een 2e opleiding erbij doen?
In de zin van dat je geen twee keer collegegeld hoeft te betalen, ja. (Boeken ed moet je natuurlijk wel gewoon aanschaffen.)

Ik vraag me btw af of je idd wel 'makkelijk 2/3' mbo-opleidingen kunt doen. Het kan misschien niet moeilijk zijn, maar ook makkelijke dingen kosten tijd en je tijd raakt op een gegeven moment toch op of dingen nu makkelijk of moeilijk zijn.
Oud 18-01-2006, 14:48
Verwijderd
Denk er aan dat een voltijd MBO-opleiding waarbij je naast lessen werkt, veel tijd kost. Je zit of op school, of je werkt. Ik denk niet dat dat makkelijk te combineren is met iets anders. Ik zou, als ik jou was, beginnen met een MBO-opleiding, en dat een jaartje aanzien. Als je dan denkt dat je er nog iets naast kan doen, dan doe je het dan. Niet meteen te hard van stapel gaan lopen.

Laatst gewijzigd op 18-01-2006 om 14:51.
Oud 18-01-2006, 14:52
Verwijderd
Waarom zou je mbo gaan doen als je gymnasium doet?
Oud 18-01-2006, 15:43
Miracle
Miracle is offline
Kan wel in je andere topic!

Regels voor berichten