Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
jah misschien heel dom uitgelegd ofzo hoor, maar ik suggesteer ook maar wat
Die priesters verstaan misschien geen seks onder 'seks met jongens' en wel seks onder 'seks met iemand van het andere geslacht' (meisjes dus). Want omdat god volgens de kerk ook man en vrouw als partners heeft geschapen, mag je dus ook niet met iemand van het andere geslacht seks hebben. Ja ik zou het echt een belabberde reden vinden, maar ik zou anders ook niks kunnen bedenken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel simpel
![]() Priesters zijn vaak homo. Omdat ze dan niet mogen trouwen, en het dus niet opvalt dat ze helemaal niet *willen* trouwen met een vrouw. (tenminste, vroeger was dat zo, ik denk dat het nu nog wel zo is) En er is ook iets met katholieke jongensscholen, daar geven natuurlijk priesters les en geen nonnen. Dan zijn er dus geen meisjes om aan te randen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Zo, nu ik uitgelachen ben om de vraag op zich (niet uitlachen; het werkt gewoon enorm op me lachspieren), kan ik misschien met een mogelijke verklaring komen.
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat jongens nu eenmaal veel leuker zijn. Maar ik betwijfel of dat het is. Een andere verklaring zou kunnen zijn dat mensen met de pedofiele geaardheid vnl. op jongens vallen. Maar dat lijkt me ook geen complete verklaring aangezien er zat pedo's zijn die juist weer op meisjes vallen. Weer een andere verklaring zou kunnen zijn dat die priesters alleen maar in kontakt komen met jongens in hun functie. Ik heb de ballen verstand van kerkelijke aangelegenheden, dus heb geen idee of alleen jongens misdienaar e.d. mogen zijn. Lijkt me wat vreemd, maar dit lijkt me dan een iets waarschijnlijker verklaring. Veel meer kan ik niet verzinnen. Daarom lijkt mij dan ook dat de meest waarschijnlijke verklaring is dat je uitgangspunt niet klopt; weet je wel zeker dat het altijd alleen maar om jongens gaat? Simba - valt op jongens, maar is geen priester ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Helaas geen statistieken. Zou ook niet weten waar ik ze zou moeten vinden, eigenlijk. Het is trouwens wel een logische gedachte, ze mochten geen man hebben en ze wilden geen vrouw, wat kun je dan beter dan priester worden? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Magoe, dat pseudohomosexualiteit is idd ook logisch, bij gebrek aan meisjes... Net zoals in gevangenissen en zo. ...man, mannen kunnen zich echt minder inhouden! ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 | |
Verhalen & Gedichten |
De vuurproef Zut Alors! | 76 | 25-03-2005 21:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Misbruikzaken kostten RK-Kerk VS ruim half miljard LaResistance | 16 | 27-02-2004 21:28 | |
"Paus verbant vrouwelijke misdienaars" sterre | 77 | 11-10-2003 23:48 | |
Sexueel misbruik door priesters (afbreuk aan christendom) Dissolute | 12 | 20-06-2002 22:01 |