Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 10:34
Little me
Little me is offline
Waarom is dit nou precies zo slecht voor je? Als je elke nacht met een tampon in slaapt? Ik hoor van veel mensen dat het slecht is, maar echt een goed argument heb ik nooit gehoord.

Slapen jullie 's nachts met een tampon in? Zo ja waarom, zo nee waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 10:46
Balance
Balance is offline
Het is slecht omdat je om de 8 uur een tampon moet verwisselen ivm bacterieen. Maar als jij niet langer slaapt dan 8 uur en je doet een nieuwe in vóórdat je gaat slapen en ook direct wanneer je wakker wordt, dan kan het dus wel.
Oud 22-01-2006, 10:48
Roos
Roos is offline
Als je vlak voor en vlak na het slapengaan een nieuwe indoet, is het niet slecht voor je.
Ik doe het ook altijd hoor.
Oud 22-01-2006, 10:54
Verwijderd
Ik doe het eigenlijk altijd, maar ik slaap dan ook meestal van 12 tot hooguit half 8 in de weken dat ik school heb. En in het weekend zal het misschien 9 uur zijn. Maar ik maak me er eigenlijk niet druk om.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:00
Verwijderd
't Kan geen kwaad hoor, als je hem vlak voor je gaat slapen verwisseld, en na het opstaan ook wel.
's Nachts lig je en verlies je minder bloed dan wanneer je rondwandelt en rent en doet, dat maakt dat de tampon er best wat langer in mag blijven. Zo staat dat ook in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 11:16
Anno2007
Anno2007 is offline
geen idee of het echt kwaad kan, ik doe het iig wel. Gewoon omdat ik het veel prettiger vind, blijft veel beterder zitten als een maandverbandje
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:21
carla-tje
carla-tje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-01-2006 @ 12:00 :
't Kan geen kwaad hoor, als je hem vlak voor je gaat slapen verwisseld, en na het opstaan ook wel.
's Nachts lig je en verlies je minder bloed dan wanneer je rondwandelt en rent en doet, dat maakt dat de tampon er best wat langer in mag blijven. Zo staat dat ook in de bijsluiter.
Het een heeft niks met het ander te maken... het is niet omdat je minder bloed verliest, dat de tampon langer mag blijven zitten!
Oud 22-01-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
carla-tje schreef op 22-01-2006 @ 13:21 :
Het een heeft niks met het ander te maken... het is niet omdat je minder bloed verliest, dat de tampon langer mag blijven zitten!
Zo staat het wel in mijn bijsluiter. Het ding is minder snel verzadigd, en dus kan je hem langer laten zitten zonder gevaar. Daarom mag je op lichtere dagen de tampon ook langer laten zitten, op zware dagen iets van 3 tot 4 uur, op lichte dagen kan 8 uur zelfs.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:25
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-01-2006 @ 13:23 :
Zo staat het wel in mijn bijsluiter. Het ding is minder snel verzadigd, en dus kan je hem langer laten zitten zonder gevaar.
Inderdaad.

Ik slaap er ook altijd mee, vroeger deed ik dat wel eens met maandverband, maar dat gaat dan schuiven enzo en dan is nog alles vies
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 13:05
Verwijderd
Meestal slaap ik 8 uur, dus dat komt goed uit. En de laatste tijd wordt ik in het weekend automatisch na 8 uur wakker en slaap ik daarna gewoon weer verder<3
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 13:44
Erbenda
Erbenda is offline
Ja ik slaap er ook mee. Ik vind maandverband niet echt prettig nl. Ik doe idd ook een nieuwe in voor het slapen gaan, en als ik wakker word verwissel ik m ook meteen weer.
Ik maak er ook niet zo druk om.
Oud 22-01-2006, 13:50
Verwijderd
Ik doe het zelf niet omdat ik dan vergeet 'm 's ochtends te verwisselen maar als je dat wel gewoon meteen na het wakker worden doet is het inderdaad niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 14:10
Little me
Little me is offline
hmm ja wat jullie allemaal zeggen klinkt heel logisch inderdaad. Ik denk dat ik ook maar met tampon ga slapen, want ik vind die maandverbandjes zo vies
Naar mijn idee toch wel hygiënischer
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 14:14
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Kwieltje schreef op 22-01-2006 @ 12:16 :
geen idee of het echt kwaad kan, ik doe het iig wel. Gewoon omdat ik het veel prettiger vind, blijft veel beter zitten als een maandverbandje
Oud 22-01-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-01-2006 @ 14:50 :
Ik doe het zelf niet omdat ik dan vergeet 'm 's ochtends te verwisselen maar als je dat wel gewoon meteen na het wakker worden doet is het inderdaad niet slecht.
zet een memo in je telefoon
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:56
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Little me schreef op 22-01-2006 @ 11:34 :
Waarom is dit nou precies zo slecht voor je? Als je elke nacht met een tampon in slaapt?
Elke nacht is wel slecht.
Tijdens de menstruatie kan het niet zo veel kwaad, mits je voor het slapen een nieuwe indoet en niet vergeet om 'm er uit te halen 's morgens.

Ik verlies nauwelijks meer iets in de nacht, dus een tampon is dan nog wel te veel. Maar voorheen deed ik het wel en als het weer nodig zou zijn, zou ik het zeker gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:16
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 22-01-2006 @ 16:56 :
Elke nacht is wel slecht.
Oud 22-01-2006, 20:47
Meadow
Meadow is offline
Doe ik ook als ik ongesteld ben... Ik kan echt niet slapen met zo'n prop maandverband tussen mijn benen, daar word ik serieus hysterisch van...

En indd gewoon een schone voor je gaat slapen en meteen als je opstaat, niets aan het handje!
Oud 22-01-2006, 20:53
Verwijderd
Ik doe dat niet. Ik vergeet dat 's morgens vroeg en 's nachts verlies ik nauwelijks iets, dus doe ik geen tampon, omdat dat gewoon niet prettig zit dan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:18
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Even nog een toevoeging waarom je een tampon niet te lang in moet laten zitten. In je vagina is het en warm en er zitten allerlei bacterien. Doordat de tampon er zit gaat het lekker warm worden en kunnen de bacterien groeien. Dit is natuurlijk niet goed en kan zelfs leiden tot de tamponziekte, wat eigenlijk gewoon shock is (bacterien komen uiteindelijk in je bloedbaan terecht enz. enz.).

On topic: om bovenstaande reden gebruik ik 's nachts gewoon een maandverbandje.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:23
.Pure
.Pure is offline
Ja, waarom niet. Vind het fijner dan maandverband en hygiënischer, het voelt 'frisser' zeg maar. gebruik tampons de 1e 2 á 3 nachten, daarna is't niet meer zo nodig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik doe gewoon 's nachts ook een tampon in. Je moet gewoon voordat je naar bed en als je opstaat een nieuwe indoen.
Oud 23-01-2006, 09:10
&#9834;
&#9834; is offline
Ik slaap er ook gewoon mee, maar moet er snachts nog wel uit (zeker de eerste twee dagen) om een nieuwe in te doen anders is mijn bed de volgende morgen alsnog een zooi. Maar volgens mij ben ik de enige daarmee, als ik het hier zo lees.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 09:17
Nienna*
Nienna* is offline
Bluh, ik houd van tampons, maar soms ben ik echt blij als ik maandverband in kan doen. Het is wel fijner en zo, maar dan voor overdag, want ik heb dan toch een soort gevoel van "netjes zijn" in me, ik weet niet waarom. Bovendien gaat het pijn doen als ik het al vier keer ofzo heb verwisseld, dus dan is het fijn als ik maandverband kan gebruiken en me een sloddervosje kan voelen 's avonds .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten