Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 21:14
boki
boki is offline
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier en ik wil iets delen.

Ik volg al bijna een jaar gedragstherapie bij een psycholoog. Meestal gebeurt dit individueel. Mijn psycholoog is een man van in de 40, getrouwd en 2 dochters.

Ik merk bij mezelf dat ik me steeds meer verheug op de wekelijkse therapie, omdat ik het zo heerlijk vind om naar hem te kijken. Als hij me ophaalt uit de wachtkamer krijg ik kriebels in mijn buik. Als ik met hem praat, voel ik me zo heerlijk, omdat ik de volle aandacht krijg.

Ik weet dat een hulpverlener strafbaar is als hij iets met een cliënt begint. Het is ook niet mijn bedoeling om hem van zijn vrouw af te pakken.

Eigenlijk wil ik gewoon stiekem verliefd zijn, maar hij gaat maar niet uit mijn hoofd. Ik zou het hem wel willen vertellen!

Zouden jullie het hem vertellen en wie herkent dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 21:20
rare kwast
rare kwast is offline
hej,
sorry maar ik herken dit niet.. (ik had ook een heeeeeeeele oude vrouw) had trouwens wel een keer zo een wat jongere jongen die de anamnese deed en ik had wel zo iets van dies cute

maar ik denk dat ik t em wel zou vertellen, zeker als het iets in de weg staat..
Oud 27-01-2006, 21:26
Verwijderd
Ik ben vaak wel blij als ik weer naar therapie mag. Niet omdat ik verliefd ben oid, maar vind het praten gewoon erg fijn.

Vanuit mijn vorige opleiding herken ik dit overgens wél. Maar dan van de andere kant. Daar werd verteld dat cliënten verliefd op je kunnen worden en wij zouden leren hoe wij daar mee om moesten gaan. Nou ben ik gestopt met die opleiding dus meer weet ik er niet over... Maar ik zou het dus wel vertellen aan je therapeut. Hij zal je als het goed is ook niet uitlachen oid. en weten hoe er mee om te gaan.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:12
dwight88
dwight88 is offline
zoiets zal op den duur je behandeling in de weg staan. Dus inderdaad, breng het naar voren. Hij zal het begrijpen en er goed mee kunnen omgaan, het is een vakman .

Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:55
boki
boki is offline
Ik ben bang dat als ik het hem vertel, hij de therapie stopzet voor mij, en dat is een probleem, omdat ik al 5 hulpverleners heb versleten. Hij is de enige die mij begrijpt en de enige die me goed aan de slag zet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 00:03
rare kwast
rare kwast is offline
tis een moeilijke keuze...
je kan ook nog even doorgaan maar voor jezelf een grens stellen
je therapie moet hier niet onder gaan lijden!!
Oud 28-01-2006, 05:38
Verwijderd
Voel je je heerlijk omdat je de volle aandacht krijgt of omdat je echt verliefd op hem bent?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 14:31
boki
boki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2006 @ 06:38 :
Voel je je heerlijk omdat je de volle aandacht krijgt of omdat je echt verliefd op hem bent?
Ik denk beide. Die aandacht is natuurlijk heerlijk, maar die krijg ik ook bij mij psychiater, en daar verheug ik me minder op. Ik voel toch ook echt kriebels als ik naar mijn psycholoog kijk.

En ja, ik heb wel andere dingen in de week waar ik naar uit kan kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 10:21
dead person
dead person is offline
Het wordt wel eens vaker gehoord dat een cliente verliefd wordt op zijn hulpverlener.

Meer dan omdat hij/zij idd de volle aandacht aan jouw geeft, jouw het gevoel geeft dat hij je begrijpt/vertrouwd en dat soort dingen

Iig had er een keer een boek over gelezen maar ik zou het gewoon vertellen en er over praten. Hij zou en mag je echt niet uitlachen
Oud 30-01-2006, 16:28
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
boki schreef op 27-01-2006 @ 22:14 :
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier en ik wil iets delen.

Ik volg al bijna een jaar gedragstherapie bij een psycholoog. Meestal gebeurt dit individueel. Mijn psycholoog is een man van in de 40, getrouwd en 2 dochters.

Ik merk bij mezelf dat ik me steeds meer verheug op de wekelijkse therapie, omdat ik het zo heerlijk vind om naar hem te kijken. Als hij me ophaalt uit de wachtkamer krijg ik kriebels in mijn buik. Als ik met hem praat, voel ik me zo heerlijk, omdat ik de volle aandacht krijg.

Ik weet dat een hulpverlener strafbaar is als hij iets met een cliënt begint. Het is ook niet mijn bedoeling om hem van zijn vrouw af te pakken.

Eigenlijk wil ik gewoon stiekem verliefd zijn, maar hij gaat maar niet uit mijn hoofd. Ik zou het hem wel willen vertellen!

Zouden jullie het hem vertellen en wie herkent dit?
Ik herken zoiets, maar niet bij een psycholoog.

Ik denk niet dat het verliefdheid is, maar dat dat alleen maar zo lijkt. Ik meende dus namelijk dat ik op iemand verliefd waas, maar het was gewoon omdat dat een van de weinigen was die mij echt begreep en i kvoelde me gewoon zo op mn gemak.....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:42
boki
boki is offline
Citaat:
dead person schreef op 30-01-2006 @ 11:21 :
Het wordt wel eens vaker gehoord dat een cliente verliefd wordt op zijn hulpverlener.

Meer dan omdat hij/zij idd de volle aandacht aan jouw geeft, jouw het gevoel geeft dat hij je begrijpt/vertrouwd en dat soort dingen

Iig had er een keer een boek over gelezen maar ik zou het gewoon vertellen en er over praten. Hij zou en mag je echt niet uitlachen
ow welk boek dan
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 22:11
Iduna
Iduna is offline
Ik denk dat je de aandacht verwart met verliefd zijn, maar ik kan het mis hebben, want ik ken je niet. Het is herkenbaar in de zin dat mensen verliefd worden op iemand die hen veel aandacht geeft, iemand waarbij ze zich op hun gemak voelen. Dit fijne gevoel kun je gemakkelijk verwarren met verliefd zijn.

Indien je het gevoel hebt dat dat niet zo is, denk ik dat je het best kunt vertellen aan je psycholoog. Hij kan daar zeker professioneel mee om gaan.

Je geeft zelf al aan niks met hem te willen en dat is een goed punt. Je mag best verliefd op iemand zijn die niet bereikbaar is, dat is ook wel veilig.

Maar zo gauw je écht verliefd op hem wordt, dan moet je misschien naar een andere psycholoog, omdat de behandeling dan niet zal gaan zoals hij hoort te gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:41
dead person
dead person is offline
Citaat:
boki schreef op 30-01-2006 @ 19:42 :
ow welk boek dan

Ik heb werkelijk echt geen idee meer
het was gewoon een pychologie boek waarin ook relaties werd behandeld ofzo.
Oud 08-02-2006, 13:16
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
boki schreef op 28-01-2006 @ 00:55 :
Ik ben bang dat als ik het hem vertel, hij de therapie stopzet voor mij, en dat is een probleem, omdat ik al 5 hulpverleners heb versleten. Hij is de enige die mij begrijpt en de enige die me goed aan de slag zet.
'Hij is de enige die mij begrijpt, en de enige die me goed aan de slag zet.'

Dan is het bijna niet meer dan logisch dat je íets bij hem voelt. Hij raakt je, omdat hij iets voor elkaar krijgt, wat een ander nooit gelukt is. Je vertrouwd hem, en hij geeft je een hoop dingen waar je iets aan hebt.

Misschien verwar je hier een echt verliefd gevoel, met een positieve - logische - spanning, gezien de situatie die je hierboven beschreef. Haal dan maar lekker opgelucht adem, en stop vooral je therapie niet! Het is heel normaal dat hij iets in je los maakt!

Grtjs!
Oud 08-02-2006, 13:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dit komt wel vaker voor. Als het een belemmering voor je vormt of voor je therapie, moet je een andere therapeut zoeken. Als de man ook gevoelens voor jou krijgt (ook al krijg ik in dit geval niet dat idee) moet je sowieso een andere gaan zoeken. Maar als het een goede therapeut is, zou hij dat al gedaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:44
boki
boki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-02-2006 @ 14:48 :
Maar als het een goede therapeut is, zou hij dat al gedaan hebben.
Hoe bedoel je dat? Hij weet het nog niet...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 19:29
Xonzo
Xonzo is offline
Ik heb het zelf nog niet meegemaak (had zelf dan ook een vrouw).
Maar ik zou het hem eerlijk gezegd niet vertellen... omdat je niet weet of je ook op hem zou verliefd blijven mocht de therapie al lang afgelopen zijn.
Het kan misschien namelijk zo zijn dat je niet echt verliefd op hem bent, maar eerder een soort van verlangen om hem te zien omdat je weet dat hij je aandacht schenkt.
Dit is niet slecht bedoeld, er zijn namelijk wel meer mensen die dat hebben.
Maar ik ken dan ook niet je ware gevoel he, mss ben je wel echt verliefd op hem, maar wacht er zowiezo mee tot de therapie is afgelopen om eventueel stappen te ondernemen als de verliefdheid blijft duren.
Reageren

Regels voor berichten