Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 22:17
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Wat is een subwoofer; gewoon een grote speaker? Is die speaker versterkt of moet de 'versterking' komen van het outputsignaal van je speakertjes (ik heb speakers, gewoon formaat (voor aan de pc) met een subwoofer-uitgang, vandaar)? (Ikzelf denk dat de subwoofer versterking nodig heeft op zichzelf, maar ik wil het ff zeker weten).
En hoe dienen deze subwoofers te worden aangesloten? Gewoon een jackplug (think so, want zo'n plug past in de output voor subwoofers, maar het gaat pas na wat wrikken dus vraag ik het toch ff). Dit alles ivm het zelf bouwen van zo'n ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 04:53
Verwijderd
Mijns insziens is een subwoofer een speaker die ervoor gemaakt is 20Hz~100Hz weer te geven. M.a.w. gewoon een speaker dus ja.

Je hebt passieve én actieve subs, m.a.w. je kunt ze gebruiken mét versterker, en zónder.

Hoe ze aangesloten worden hangt denk ik van je prijsklasse af, als jij een El Cheapo hebt zullen dat van die blokjes zijn die je naar beneden moet drukken, kabeltje erin, en los moet laten of minijack. Maar kijk je bij de wat betere zie je ook veel tulpstekkertjes.

Wil je nog 'ns een gruwelijke sub zien? Zelfbouw, ook nog eens zodat je 'm zelf ook kunt maken? http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/376748 -- En dat is *zo* vet!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:21
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Mijns insziens is een subwoofer een speaker die ervoor gemaakt is 20Hz~100Hz weer te geven. M.a.w. gewoon een speaker dus ja.

Je hebt passieve én actieve subs, m.a.w. je kunt ze gebruiken mét versterker, en zónder.

Hoe ze aangesloten worden hangt denk ik van je prijsklasse af, als jij een El Cheapo hebt zullen dat van die blokjes zijn die je naar beneden moet drukken, kabeltje erin, en los moet laten of minijack. Maar kijk je bij de wat betere zie je ook veel tulpstekkertjes.

Wil je nog 'ns een gruwelijke sub zien? Zelfbouw, ook nog eens zodat je 'm zelf ook kunt maken? http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/376748 -- En dat is *zo* vet!

zowwww die is mooi!
Nou, de speakertjes zijn vrij normale pc-speakers, qua model dan, maar ze zijn erg goed (zit een ingebouwd versterkertje natuurlijk) (ze kostten 70 piek dus moeten ze niet slecht zijn he), goeie kwaliteit maar om het écht bassgeluid eruit te halen heb ik echt een subwoofer nodig.
minijack zegt me niks, zal wel het jackplugje zijn wat ik bedoel. Maar ik heb hier geen (goeie) versterkers meer liggen =/ dus ff wachten tot er iemand dood gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten