Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 19:28
mastertime
mastertime is offline
hee een goeie avond eerst,
gegeven:
tabel1: kosten vat bier en vat cola
duitsland: bier: 3, cola 1.5

een ruilverhouding 1:1 is zeer nadelig voor Duitsland.
Hoeveel liter Amerikaanse cola zullen de Duitsers minimaal verlangen voor een liter bier? Leg je antwoord uit.

Hoeveel liter cola de VS maximaal zal willen leveren ovor een liter Duits bier?

nog een algemene vraag: als de ruilvoet <=1 is dit dan goed of slecht voor het land?

alvast bedankt
Oud 20-01-2006, 19:58
Verwijderd
De laatste vragen kun je niet beantwoorden met de informatie die je verstrekt.

Voor de prijs van 1L bier kun je in principe 2L cola kopen. Eén bier is dus 2 cola. Daarom zullen de duitsers meer dan 2 cola willen voor één bier, anders winnen ze er niets bij.

Daarnaast kun je niet zeggen of een ruilvoet die kleiner is dan één nadelig is, omdat de ruilvoet de ratio is tussen twee verschillende producten, maar je niet vermeld wat de prijs is van het andere product in het land dat het probeert te ruilen.

M.A.W. Je kunt onmogelijk zeggen of 1L duitse cola voor 0,5L amerikaans bier een slechte ruil is, als je niet weet hoeveel bier in duitsland kost. Lijkt me nogal logisch.

Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 11:06
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
FuSe schreef op 20-01-2006 @ 20:58 :
De laatste vragen kun je niet beantwoorden met de informatie die je verstrekt.

Voor de prijs van 1L bier kun je in principe 2L cola kopen. Eén bier is dus 2 cola. Daarom zullen de duitsers meer dan 2 cola willen voor één bier, anders winnen ze er niets bij.

Daarnaast kun je niet zeggen of een ruilvoet die kleiner is dan één nadelig is, omdat de ruilvoet de ratio is tussen twee verschillende producten, maar je niet vermeld wat de prijs is van het andere product in het land dat het probeert te ruilen.

M.A.W. Je kunt onmogelijk zeggen of 1L duitse cola voor 0,5L amerikaans bier een slechte ruil is, als je niet weet hoeveel bier in duitsland kost. Lijkt me nogal logisch.
okee..dus je hebt nog informatie nodig..
heb je soms de lesbrief Aanbod van vwo.?
ik zie nu dat ik onvoldoende info heb gegeven..het spijt me zeer!
tabel1: kosten vat bier en vat cola
duitsland: bier: 3, cola 1.5
VS:bier 3,6 ,cola 0.5
Oud 26-01-2006, 19:26
Erbenda
Erbenda is offline
1. Import zal goedkoper moeten zijn dan productie in eigen land. De binnenlandse prijs van cola is gelijk aan de kostenverhouding 1 cola = 0,5 bier. Ze zullen dus minimaal 2 liter cola willen ontvagen voor 1 liter bier.

2. In de VS is de binnenlandse prijs van een liter cola: 1 cola = 0,25 bier. De VS zal dus hoogstens 4 liter cola willen leveren voor een liter bier.
Reageren

Regels voor berichten