Hum. Ik zie een aantal dingen staan die fisiologisch gezien wel kloppen, maar die denk ik niet helemaal juist geïnterpreteerd zijn. Bijvoorbeeld dat staartbeen. Is het niet meer dan logisch dat de vitale dingen zich eerst ontwikkelen, en dat de ruggengraat, als onderdeel van het centrale zenuwstelsel, zich eerder tot in detail ontwikkelt?
Daarnaast staan er een aantal voorbeelden van dierlijke kenmerking op die site. In een boek van Mark Johnson (Developmental neuropsychology geloof ik) las ik dat gegevens voor kenmerken van andere dieren en diersoorten ook in de genen van een enkel dier liggen opgeslagen. Zo ontwikkelt een kuiken, als de stofjes voor een snavel vervangen worden door de stofjes voor tanden, een gebit. Het feit dat dit gebeurt bewijst weld at er alternatief genetisch materiaal beschikbaar is, maar niet dat er sprake is van een soort mini-evolutie.
Ook de hersenen ontwikkelen zich volgens een vast patroon, 1 die overeenkomstig is met de evolutie. Eerst de subcorticale delen, dan pas de neocortex. Echter, om de cortex een kans te geven zich volledig te ontwikkelen (en dat duurt nogal even bij de mens, met een dergelijk grote cortex) worden bepaalde functies, zoals visuele waarneming, vlak na de geboorte nog gereguleerd door subcorticale delen en dit wordt na een paar maanden overgenomen door de cortex. Dat wijst wel op evolutionaire aanpassing, anders zou de mens nooit de cortex kunnen ontwikkelen die nodig is voor menselijk denken en redeneren en ook nog door zo'n klein gaatje naar buiten kunnen komen.
Nee, ik sta er niet helemaal achter.