Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2006, 22:12
Verwijderd
Okee, helemaal mijn fout. Vermoedelijk tijdens mijn verhuizing is mijn jaaropgave 2005 spoorloos verdwenen. Ik was ook vergeten aangifte te doen "maar ach, laat dan maar" dacht ik. Stom natuurlijk, ten eerste omdat ik niet erg veel heb verdiend dus waarschijnlijk geld terug krijg, en ten tweede omdat er vandaag een brief van de belastingdienst op de mat lag. Geen aangifte doen is blijkbaar strafbaar en ik moet dus als de sodemieter een formulier invullen.
Probleem is dus dat ik geen jaaropgave meer heb. Wat nu?
Ik heb mijn loon van het hele jaar opgeteld, kan ik hier iets mee? Kan ik zelf de loonheffing berekenen?
Op mijn werk wordt er nogal slordig omgesprongen met loonstrookjes en dergelijke, dus die heb ik ook niet allemaal.
Iemand tips?
(mijn baas lief aankijken in de hoop dat hij er nog een regelt doe ik morgen, maar daar heb ik niet veel hoop op...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2006, 01:53
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Maryk schreef op 17-06-2006 @ 23:12 :
(mijn baas lief aankijken in de hoop dat hij er nog een regelt doe ik morgen, maar daar heb ik niet veel hoop op...)
Gewoon vragen ja. Als het goed is dan heeft je werkgever zelf ook een kopie van je jaaropgave in hun administratie. Je kan trouwens ook ff de belastingtelefoon bellen wat je nu moet doen. Je zal vast eerder nummer 132.232 zijn ofzo die dat kreng kwijt is dan de eerste.
Oud 18-06-2006, 10:03
Bloem
Bloem is offline
Gewoon aan je werkgever vragen inderdaad, hij zal het vast nog wel hebben en dan kan 'ie het kopiëren/opnieuw uitprinten. Anders even de belastingdienst bellen, bereid je vast voor op een boel domme studenten waar je langsheen moet kletsen, maar als je volhoudt wordt er vanzelf wel eentje behulpzaam
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 11:02
juno
juno is offline
Op de laatste loonstrook van het jaar staan dezelfde bedragen die je ook vindt in de jaaropgave onder het hoofdstukje cumulatieven.

Die hele jaaropgaaf heb je niet eens nodig.

Je moet "fiscaal loon" hebben, "loonheffing"en "verrekende arbeidskorting"

Eventueel nog reiskostenvergoeding openbaar vervoer. Als je reiskosten openbaar vervoer hebt kun je die aftrekken, maar de door de werkgever vergoede reiskosten moet je daar weer op in mindering brengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten