Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 19:27
sten-vvv
sten-vvv is offline
Staan er fouten in?
Meld ze even a.u.b.
Bedankt!

Dear Mrs ...,

My name is ..... I’m director of a new business, which is due to open in the Netherlands around June. For my furnituring I've look on your website.

I was impressed by the products on your website but I still have some questions, who can help me to make my decision.

- What is your delivery period for an order to The Netherlands?

- Is there a minimum amount for an order?

- Is it possible to order a custom design?

- Can you send me a pricelist of the products on your website?

I’m looking forward to hearing from you soon.

Yours sincerely,

......
Oud 27-01-2006, 19:49
mathfreak
mathfreak is offline
In een formele brief moet I am en dergelijike altijd voluit worden geschreven, omdat samentrekkingen als I'm in een formele brief niet zijn toegestaan.
Oud 27-01-2006, 20:48
Verwijderd
I have taken a look on your website.

I was impressed by the products on your website but I still have some questions, that can help me to make my decision.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 23:55
Verwijderd
Het ziet er over het algemeen wel goed uit, er is duidelijk tijd aan besteed. Maar de opbouw is eigenlijk al niet echt goed. Het is in dit soort gevallen niet heel gebruikelijk jezelf in het begin van je brief voor te stellen. Je kunt beter beginnen met de aanleiding, bijv: "Last week, I took a look..." Het is overigens belangrijk dat je hierbij de simple past gebruikt, een present perfect-vorm is hier grammaticaal gezien niet correct, zoek het maar eens op in je boek.

Ook wil ik opmerken dat je beleefdheidsvormen moet gebruiken. Je hebt nergens gevraagd of de lezer zo vriendelijk wil zijn jouw vragen te beantwoorden! Het komt misschien vreemd op jou over, maar het is echt belangrijk dat je slijmt. Je zou de geadresseerde veel meer kunnen complimenteren met zijn producten en je moet constructies als 'could you answer my questions, please?' gebruiken! Wat mathfreak zegt is uiteraard ook relevant.

Post je tweede versie eens, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten