Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 16:18
Luego
Luego is offline
Hoi, tof dat je dit iig leest.

In ons huis willen we internet aan gaan leggen, ivm de kosten en meerdere verdiepingen ouderwets via leidinkjes.
Jammer is alleen dat we met z'n 5en wonen en de meeste routers 4 poorten hebben. Wie kan me uitleggen of en zoja hoe je er dan een soort switch tussen kan zetten waardoor 2 mensen over 1 poort kunnen, en (wat me logisch zou lijken), ligt de max. snelheid voor die computers dan lager?
En kunnen ze nog tegelijk internetten?

We zaten te denken aan 10 MBit van Speedlinq, € 30 p/mnd, heeft er ook nog iemand ervaringen daarmee ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 16:31
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat kan. Gewoon een switch kopen, die op de router aansluiten en je hebt weer 4 poorten extra. Iedereen kan tegelijk internetten en iedereen is blij. Voor goedkopere switches heb je wel vaak een cross-over ethernetkabel nodig, dat is iets om rekening mee te houden.

Er zijn trouwens ook gewoon 8-poorts routers te koop, bijv. deze.

Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Luego schreef op 30-01-2006 @ 17:18 :
We zaten te denken aan 10 MBit van Speedlinq, € 30 p/mnd, heeft er ook nog iemand ervaringen daarmee ?
Speedlinq heeft een matige klantenservice en ondermaatse betrouwbaarheid. Voordeel is wel dat je op een BabyXL netwerk aangesloten kunt worden, dus de snelheid is prima. Ben je echter heel erg afhankelijk van je internet, dan kun je beter voor een wat betrouwbaardere provider gaan.

Ik heb overigens Speedlinq, hier in Delft en bij m'n ouders in Nijmegen.
Oud 30-01-2006, 17:00
Luego
Luego is offline
En als je gaat voor (in die volgorde) goedkoop, behoorlijk snel, en betrouwbaarheid, wat zouden jullie dan aanraden?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:14
Luego
Luego is offline
De Speedlinq waar wij over zaten te denken gaat trouwens over BBned, is dat net zo snel?
En wat zijn jullie ervaringen met Wanadoo icm telefonie?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
BBNed bij Speedlinq raad ik af aan de criteria die jij stelt. BabyXL raad ik aan aan de criteria die jij stelt.
Oud 30-01-2006, 17:24
Luego
Luego is offline
Want?

Snelheid? Ze gebruiken het alleen juist voor de allersnelste abonnementen, en het is net zo goedkoop....?
Minder betrouwbaar?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:25
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-01-2006 @ 18:16 :
BBNed bij Speedlinq raad ik af aan de criteria die jij stelt.
Waarom, wat is er mis met bbned? Zelfde snelheden, alleen een ander netwerk.
Reageren

Regels voor berichten