![]() |
|
Morgen (26 januari) is het de laatste donderdag van januari, wat betekent dat het weer landelijke gedichtendag is (in zowel Nederland als Vlaanderen, dus 'landelijk' is ergens niet helemaal correct). Dit jaar is het thema: "Poëzie en beeldende kunst". Door heel Nederland en Vlaanderen zullen verscheidene activiteiten worden gehouden (in totaal meer dan 200) en mijn vraag is dan ook: Gaan jullie één of meerdere van deze activiteiten bijwonen?
En 'vieren' jullie landelijke gedichtendag überhaupt wel, wist je van het bestaan af? Of vind je het iedere dag landelijke gedichtendag? Denk je dat het iets toevoegt aan de Nederlandse poëzie? Op de officiële site kun je meer lezen over de gedichtendag. Er wordt onder andere bekend gemaakt wie dit jaar de publieksprijs voor beste poëziebundel hebben gewonnen en wie onze nieuwe dichter des vaderlands wordt. Voor een lijst met alle activiteiten in Nederland, klik hier: http://www.gedichtendag.nl/html/emai....php?landid=nl Voor een lijst met activiteiten in Vlaanderen, klik hier: http://www.gedichtendag.nl/html/emai....php?landid=be
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ga morgen toch maar wel naar Vlaardingen voor dat wedstrijdgedoe. M'n tentamen van vrijdag heb ik toch al opgegeven ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb net een mailtje gekregen dat ik bij de 10 genomineerden ben van een van die wedstrijden. Ik haat examens, als die prof me vrijdag zegt dat ik gebuisd ben ga ik het hem toch wel eens serieus onder z'n neus wrijven dat ik dan toch beter andere dingen had kunnen doen. ![]() sorry moet even m'n frustraties afreageren ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik blijf erbij!
||
Citaat:
||
Citaat:
Vlaardingen was wel leuk. Alleen heb ik 3 kwartier rondgedoold op zoek naar dat restaurant waar het was. En die jury vind ik maar een beetje twijfelachtig. Dat gedicht dat had gewonnen vond ik toch zeker niet het beste. Maar ach, het was leuk, en daar gaat het uiteindelijk om ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() En moesten jullie allemaal nog jullie gedichten voorlezen. En hoeveelste ben je geworden, of is dat niet bekend? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij/Bonnie was er trouwens ook. Die was geloof ik vierde bij de jeugd geworden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mmmja, sommige van die wedstrijden zijn wel dubieus vind ik. Een gedicht dat ik had ingezonden naar een van die wedstrijden werd hier afgekraakt en werd daar in een bundel gezet, dus ja ![]()
||
Citaat:
geniaal |
![]() |
||
Citaat:
Die mensen van de stichting landelijkegedichtendag zijn weer zo snugger geweest om de winnende gedichten niet op hun site te zetten. Gelukkig hadden ze er wel een boekje van gemaakt, en iedereen een kopie gegeven. Ik zal het vanmiddag eens inscannen. Ja, donderdag ging best goed. Vrijdag ging minder rampzalig dan verwacht, maar alsnog niet bepaald goed. Hoe is jouw tentamen gegaan? Oh, en er was op Canvas ook iets over de gedichtendag. M'n moeder heeft het opgenomen, maar ik heb het nog niet gekeken. |
![]() |
||
Citaat:
Wat een ontzettend mooi gedicht! Mag ik dat eventjes zeggen? Ik snap werkelijk waar niet waarom het is afgekraakt! Mooi taalgebruik en leuke spelingen!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik niet, ik heb in de trein en daar m'n tentamen kunnen leren, en de koffie was lekker, en de wethouder was aardig. |
![]() |
||
Citaat:
Sketch: Misschien ben je alsnog erdoor voor je examen van vrijdag, positief denken ![]() Het gedicht dat gewonnen heeft op die wedstrijd in Vlaardingen is idd *bah* ![]() ![]()
|
![]() |
|
|