Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 11:27
Verwijderd
is hier ook maar iemand die die casus moet inleveren in deze dagen? Het is van het vak begeleiden.. Deelkwalificatie 309

Ik heb gekozen voor de casus, zelfstandig werken in groep 2.

Heeft iemand dit toevallig? Want ik begrijp het echt niet
Advertentie
Oud 09-01-2003, 20:37
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
is hier ook maar iemand die die casus moet inleveren in deze dagen? Het is van het vak begeleiden.. Deelkwalificatie 309

.

ergens ver weg..
Oud 09-01-2003, 20:41
Thomas
Thomas is offline
Nee, kan je niet helpen. Sorry.
Oud 10-01-2003, 10:59
babsbabe
babsbabe is offline
Ik Doe zelf spw, maar ik zou het niet weten, zit in 1e jaar..
Ik moet wel een werkstuk voor Methodische vaardigheden doen. over de ontwikkeling van de mens.. Kom ik duz ook nie uit.. Als iemand mijd aar weer mee kan helpen.. Glaag!!
Oud 10-01-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
babsbabe schreef:
Als iemand mijd aar weer mee kan helpen..
Iets specifieker mag. Wat moet je weten ed?
Oud 10-01-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
babsbabe schreef:
Ik Doe zelf spw, maar ik zou het niet weten, zit in 1e jaar..
Ik moet wel een werkstuk voor Methodische vaardigheden doen. over de ontwikkeling van de mens.. Kom ik duz ook nie uit.. Als iemand mijd aar weer mee kan helpen.. Glaag!!
ik heb alle werkstuken liggen van vorigj aar.. wat heb je precies nodig dan zoek ik t vor je..

ontwikkeling van de mens is een boek wat bij ander vak hoort namelijk...
Oud 11-01-2003, 09:35
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:

Ik doe SPH, misschien dat ik je verder kan helpen, als je de casus hier neerzet.(kost evn typwerk, maar misschien dakt weet)*heeft genoeg casussen moeten maken*.
Oud 13-01-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik doe SPH, misschien dat ik je verder kan helpen, als je de casus hier neerzet.(kost evn typwerk, maar misschien dakt weet)*heeft genoeg casussen moeten maken*.
uh ik ben de casus kwijt (ja het schiet lekker op) ben er toevallig net even mee bezig..

maar het gaat om groep 2 van een basisschool, kleuters, en een jongetje heeft zn veters leren strikken. Hij is hier heel trots op en ze gaan een gsprek voeren met de klas. Zodoende komen ze erachter dat ze allemaal elke dag zelfstandig dingetjes leren doen.

Nu moeti k 8 activiteiten gaan bedenken in teken van. 1 helemaal uitwerken, de begeleidinsmogelijkheden weten: Cognitief, lichamelijk, sociaal, sexueel en emotioneel.

de begeleidingsbehoefte ( bv.. veilige plek voedsel, structuur, genegheid liefde etc)

de doelen forumleren (cognitief, affectief, en psycho-motorisch)

werkdoelen formuleren (cognitief, psycho-motorisch, affectief)

en dan 8 acticiteiten verzinnen.. in teken van zelfstandig dingen leren doen..

Ik snap het alleen nog niet zo.. moetik dan kleurplaten maken van mensen die tanden poetsen, en die in laten kleuren? Of gaat het erom dat ze zelfstandig leren knippen..

Mn leraar zei dat het om beiden gaat.. maar ik lig niet zo op 1 lijn met hem en begrijp het dus nog niet.

aargh wat een rotopdracht..
Oud 14-01-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
**Moonflower** schreef:
Ik snap het alleen nog niet zo.. moetik dan kleurplaten maken van mensen die tanden poetsen, en die in laten kleuren? Of gaat het erom dat ze zelfstandig leren knippen..

Mn leraar zei dat het om beiden gaat.. maar ik lig niet zo op 1 lijn met hem en begrijp het dus nog niet.
Ik doe geen sph, het kan zijn dat ik nu dus iets heel doms ga zeggen... Maar zelfstandig leren knippen en tanden leren poetsen zijn vaardigheden op andere gebieden, dus is het logisch dat ze er allebei bij horen.

Je opdracht snap ik niet helemaal...maar misschien iamre18 wel.
Oud 17-01-2003, 17:28
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
uh ik ben de casus kwijt (ja het schiet lekker op) ben er toevallig net even mee bezig..

maar het gaat om groep 2 van een basisschool, kleuters, en een jongetje heeft zn veters leren strikken. Hij is hier heel trots op en ze gaan een gsprek voeren met de klas. Zodoende komen ze erachter dat ze allemaal elke dag zelfstandig dingetjes leren doen.

Nu moeti k 8 activiteiten gaan bedenken in teken van. 1 helemaal uitwerken, de begeleidinsmogelijkheden weten: Cognitief, lichamelijk, sociaal, sexueel en emotioneel.

de begeleidingsbehoefte ( bv.. veilige plek voedsel, structuur, genegheid liefde etc)

de doelen forumleren (cognitief, affectief, en psycho-motorisch)

werkdoelen formuleren (cognitief, psycho-motorisch, affectief)

en dan 8 acticiteiten verzinnen.. in teken van zelfstandig dingen leren doen..

aargh wat een rotopdracht..

Ik moet eerlijk zeggen, mijn hoofd staat r niet helmaal naar, om het uit te gaan pluisen, ik hebt erg druk, maar ik zal een paar aanwijzingkjes proberen te geven:
(tis overigens niet echt een duidelijke casus (beschrijving niet ordelijk), dus dat maakt het, t een beetje lastig voor me, maar goed, ik probeer 't). Ik zet 't even netjes op een rijtje:

~'t thema is in ieder geval Zelfstandigheid, das duidelijk.
~Aan de hand van een gesprekje van de juf met de kinderen, komt dit thema naar voren en wordt duidelijk dat de kinderen eigenlijk elke dag weer, zelfstandig dingetjes leren te doen.
~Ik denk dat het er om gaat dat je activiteiten bedenkt, waarmee je de kids bewust laat worden van de dingen die ze bv. al zelfstandig kunnen, wat kunnen ze allemaal al?, hoe hebben ze dit geleerd?, laat ze dit duidelijk maken op een creatieve manier(ook met gesprekjes etc) > dit kan veiligheid creeeren. Vanuit deze veiligheid, zou je met bepaalde vaardigheden aan de slag kunnen gaan, van wat nog verbeterd zou kunnen worden of wat de kinderen zelf aangeven, van wat ze nog willen leren.(wat wel haalbaar moet zijn) in spelvorm of doormiddel van een creativiteitsopdracht.
Waar lopen ze tegen aan wat ze nog niet kunnen, hoe ga je daar mee om?, hoe stimuleer je ze daar in?.(zowel verbaal, non-verbaal, als creatief)

Ps: Ik weet niet zeker of ik de opdracht zo op een goede manier heb benaderd.

>Je zal eerst wat activiteiten moeten gaan bedenken, voor ik je d'r verder mee kan helpen.(ik ga niet alles doen)

Btw, ik zou het toch nog navragen op school, straks zit je de opdracht toch niet helemaal goed uit te voeren en dat zou zonde zijn!. Vraag om verduidelijking, tis geen ramp dat je het niet begrijpt!.Vraag eventueel om een voorbeeldje.

Suc6
Oud 05-02-2006, 13:01
Verwijderd
hallo
de eerste keer dat ik hier iest op zet dus weet niet presies hoe het werkt maar ik heb een vraag
hoe schrijf je een casus hoe begin je en hoe kan je controleren dat je niks vergeet?
mijn opdracht is: ik moet een casus schrijven over een leerling op mijn stage of een sutuatie uit zoeken die ik mee heb gemaakt die ik moeilijk vond of niet presies wist wat ik in die sutuatie moest doen
wie kan me helpen????
Oud 05-02-2006, 13:06
Verwijderd
Dit is een topic uit januari 2003, dat is ruim drie jaar geleden.
Open gerust een nieuwe topic als je een vraag hebt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten