Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 14:32
Nargesje
Nargesje is offline
Halllo mensen !

Wij moeten voor t vaak LB dit jaar een onderzoek doen met een levensbeschouwlijk dialoog daar in.
Mijn onderzoek vraag is: "Wie ben ik over 10 jaar?"

Maar het gaat bij mij vooral over de keuzes en beslissingen die je in je leven moet maken, ik kom zelf uit ander land en ik denk dat dat invloed heeft op de keuzes en beslissinegen die ik in mijn leven moet maken. Zoals: t kiezen v mijn vrienden, partner, studiekeuze...
Vinden jullie dat je achtergrond invloed heeft op je keuzes, normen en waarden?

Hoop voor wat reacties, alles is welkom...
xxx
Narges
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 15:00
narges
narges is offline
hai,,
ik denk dat mijn achtergrond wel invloed heeft op mijn keuzes.
je hebt tenslotte een andere manier van denken, je hebt ook verschilende ervaringen he, dus dat heeft ook allemaal invloed op je keuzes. iemand die van het buitenland komt neemt studie mischien serieuzer omdat je een kans hier krijgt, die je nooit in je eigen land zou krijgen. dat denk ik dan.

nou ik hop dat je hier wat aan hebt,,
groetjes van narges
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 21:11
Verwijderd
Vinden jullie dat je achtergrond invloed heeft op je keuzes, normen en waarden?
Ja
Iedereen wordt anders opgevoed, en hoewel je met je eigen ogen de maatschappij inkijkt dnk ik dat je opvoeding toch een belangrijkdeel meegeeft hoe jij later wordt en dus welke keuzes je maatk en welke normen en waarden je hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 08:49
Verwijderd
Dat is de ellenlange nurture-nature discussie... Ik ben van mening dat je hele leven invloed heeft op wie je bent, wat je keuze zijn, enz., maar een deeltje zit er toch ook wel van de geboorte af in. Als je uit een ander land komt, dan heeft dat ook invloed op wie je bent, wat je keuzes ed zijn, want het maakt jou toch ook tot wie je bent, lijkt me. Normen en waarden krijg je mee in je opvoeding, vanzelfsprekend spelen daarbij dus de normen en waarden van je ouders, familie en vrienden een rol bij. Als jouw ouders ook uit een ander land komen, met andere waarden en normen en zij jou die normen en waarden bijbrengen, dan lijkt het me vrij logisch dat de achtergrond daar invloed op heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 19:50
Nargesje
Nargesje is offline
Thnx voor de reacties ...
PS:Zijn jullie voor moeilijke beslissingen en keuzes komen te staan, waarbij je bijv. moest kiezen tussen 2 dingen: je ouders of vrienden

of denken jullie dat dat in de toekomst zal gebeuren?
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten