Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 19:59
mobie
mobie is offline
Dit kan beter!

Zowaar ik. Schrijven en lezen op basis van letters. Echt niet moeilijk. Verhaaltjes, bijvoeglijke naamwoorden. Tot in den treuren toe. Laat ze toch. Ergernissen. Ja, dat had de titel moeten zijn. Het leven bestaat vooral uit ergernissen. Lelijke sms-taal, Engelse uitdrukkingen gebruiken, maar de taal spreken?...Ho maar. Kijk eens aan. Dit gaat over taal, of toch het leven. De taal als basis van het leven. Menig filosofisch boek dient nog geschreven te worden.

Alinea’s. Zoals deze. Eén witregel. Eén toetsaanslag. Helderheid. Korte zinnen lezen snel (B.C. 2006 – Dit kan beter!). Eigenlijk de basis. De basis van alles. Zelfs het leven.

Taal en leven, één geheel. Geschreven uit een brok ergernis. Het beter kunnen. Filosoferen over het leven of toch de taal. Ooit word ik schrijver. Worden deze zinnen gestructureerd, mijn gedachten, mijn bedoelingen, mijn alles.

Ooit word ik schrijver.

Of het avontuur eindigt hier.

Verduidelijking. Een filosoof ben ik niet. Schrijver nog minder. Moet een verhaal, verhaal hebben! De taal naar de basis. Taal is genot. Lezen is genot. Vlotte tekst, geen verhaal.

Ik lees sinds kort terug dit forum, plots zin om zelf eens iets neer te typen... Niet meteen duidelijk waarom ofzo...Meningen zijn natuurlijk altijd welkom, net als vrij. x
Oud 01-02-2006, 20:39
Verwijderd
Het hád geniaal kunnen zijn. Ja, nee, ik weet niet. Soms denk ik, leuk gevonden, maar eigenlijk is het vrij, tja, cliché of zo.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:55
mobie
mobie is offline
Citaat:
Quis schreef op 01-02-2006 @ 21:39 :
Het hád geniaal kunnen zijn. Ja, nee, ik weet niet. Soms denk ik, leuk gevonden, maar eigenlijk is het vrij, tja, cliché of zo.
Ja idd, ik heb eigenlijk al een beetje spijt dat ik dit tekstje geplaatst heb. Heel snel geschreven en dan impulsief op het forum gezet.
Oud 01-02-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
mobie schreef op 01-02-2006 @ 21:55 :
Ja idd, ik heb eigenlijk al een beetje spijt dat ik dit tekstje geplaatst heb. Heel snel geschreven en dan impulsief op het forum gezet.
dan haal je het toch weg?
Naar mijn ervaring zijn dit ''soort'' tekstjes alleen goed als er juist heel lang over nagedacht is, als ieder woord overwogen is en een duidelijke plaats in het geheel heeft. Dat bedoelde ik met ''het hád briljant kunnen zijn'', omdat puzzelachtige tekstjes, mits goed in elkaar gezet, prachtig om te lezen kunnen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten