Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2006, 14:39
Verwijderd
Ik zal even kort mijn situatie uitleggen.
Ik heb al een aantal jaren in periodes last van pijn in mijn gewrichten. Vooral vaak in mijn knie, maar ook polsen, vingers, kaken, enkels, ellebogen enzo. Ik ben een aantal keer in het ziekenhuis geweest maar het enige wat ze kunnen vinden is één afwijkende bloedwaarde (ANF) waar ze verder geen diagnose aan kunnen verbinden.

Mijn vraag is of jullie wat huis- tuin- en keukenmiddeltjes hebben om de pijn wat te verzachten, of misschien weten of er bepaalde dingen zijn die het beste wel/niet kan eten. Ik heb zelf al uitgevonden dat met ijs koelen helpt, warmte is een don't. Verder heb ik op internet gevonden dat dierlijke vetten niet goed zijn, ik ben vegetariër dus dat zit wel goed; dat visolie goed is, maar dat wil ik dus niet; dat sojaolie goed is, dat krijg ik wel binnen, dat glucosamine en chondroïtine goed zijn, maar ik heb geen idee waar dat in zit en voedingssuplementen zijn gelijk weer zo duur.

Hebben jullie nog ideeën?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 14:59
Verwijderd
Voedingssuplmenten kosten geld, maar als ze helpen lijken ze me dat meer dan waard. (Dat vind ik zelf iig.) Misschien zou je toch eens het één en ander kunnen proberen. (En je hoeft niet meteen de duurste te kopen, soms hebben ze bv. van het Kruidvat eigen merk precies hetzelfde als van een duur merk, maar dan dus een stuk goedkoper.)

Je zou ook eens kunnen proberen dmv een soort dagboek te kijken wanneer je meer last van pijn hebt (in welke periodes dus en of er misschien opvallende dingen zijn in die periodes - of weet je dat al?).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:14
Verwijderd
Je hebt gelijk dat het dat wel waard is, maar als ik het ook gewoon uit mijn voeding zou kunnen halen, doe ik dat liever.
Verder heb ik nog geen patroon kunnen ontdekken. De ene keer is het 's zomers, dan weer in de winter, de ene keer is het droog, de andere keer is het nat, de ene keer voel ik me goed, andere keer weer minder. Wel lijkt het alsof de vermoeidheid er mee te maken heeft. Zo ben ik sinds 2 weken weer heel moe en slaap ik minimaal 12 uur op een dag, maar vaak ook langer en heb ik dus sinds gisteren weer last van mijn gewrichten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:18
Verwijderd
Je kunt ook teveel slapen, hè? En van lang stil liggen kun je ook last krijgen (ik iig wel). Heb je een goed matras en een goed kussen? Kan ook nog meespelen. Op zich is het heel logisch dat vermoeidheid er een rol in speelt. Als is het alleen maar dat je als je moe bent over het algemeen minder kunt hebben.

Misschien dat je door het op te schrijven (ook de dingen die je doet en eet ed) er beter zicht op krijgt?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2006 @ 16:18 :
Je kunt ook teveel slapen, hè? En van lang stil liggen kun je ook last krijgen (ik iig wel). Heb je een goed matras en een goed kussen? Kan ook nog meespelen. Op zich is het heel logisch dat vermoeidheid er een rol in speelt. Als is het alleen maar dat je als je moe bent over het algemeen minder kunt hebben.

Misschien dat je door het op te schrijven (ook de dingen die je doet en eet ed) er beter zicht op krijgt?
Ik probeer ook niet te veel te slapen, ik ga gewoon op tijd naar bed en 's middags slaap ik een uurtje. Na een goede nachtrust is de pijn het 's ochtends meestal wel minder, als ik dan weer veel doe krijg ik 's avonds weer veel last. Ik heb een goed bed (sinds een jaar ofzo, en dat scheelt echt voor rugpijnklachten); kussen weet ik niet of dat goed is, ik heb gewoon een donzen kussen .

Ik zal inderdaad eens een dagboekje bij gaan houden, is wel een slim idee .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 16:27
Verwijderd
Als je na veel doen last hebt, proberen niet te veel te doen. Probeer dingen te spreiden ed, zodat je niet weet ik het wat allemaal op één dag moet doen. (Ik snap dat dat lang niet zo makkelijk is als het klinkt. )
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 17:55
ik=lief
ik=lief is offline
Ik loop op het moment bij een kinderarts, ook voor de pijn in mijn gewrichten , maar uit het bloed is niks gekomen , en ze weten ook niet wat het wel is/kan zijn
moet nu naar een kinder-fysio
Oud 31-01-2006, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2006 @ 17:27 :
Als je na veel doen last hebt, proberen niet te veel te doen. Probeer dingen te spreiden ed, zodat je niet weet ik het wat allemaal op één dag moet doen. (Ik snap dat dat lang niet zo makkelijk is als het klinkt. )
Tja... Ik moet natuurlijk wel een beetje in beweging blijven. Zo vreselijk veel doe ik niet op een dag: ik ga een paar uurtjes naar school, op de fiets dat wel, daarna rust ik wat uit en 's avonds maak ik huiswerk. En dat fietsen... Op zich is fietsen natuurlijk wel goed, het probleem is alleen dat ik op de terugweg de berg op moet en dat levert wel problemen. Vandaag ben ik met de bus gegaan, maar ik denk dat ik morgen toch maar met de fiets ga, want anders heb ik helemaal geen beweging.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:40
Verwijderd
Je kunt ook met de bus gaan en in de pauze of na schooltijd of 's avonds een stukje gaan lopen? (Of de bus één of twee halte(s) verder nemen dan de dichtsbijzijnde ofzo.) Of om de dag op de fiets gaan en de andere dag de bus nemen? Of zo nu en dan eens gaan zwemmen ipv fietsen (en dan die dag dus de bus nemen) ofzo? Mogelijkheden genoeg.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2006 @ 21:40 :
Je kunt ook met de bus gaan en in de pauze of na schooltijd of 's avonds een stukje gaan lopen? (Of de bus één of twee halte(s) verder nemen dan de dichtsbijzijnde ofzo.) Of om de dag op de fiets gaan en de andere dag de bus nemen? Of zo nu en dan eens gaan zwemmen ipv fietsen (en dan die dag dus de bus nemen) ofzo? Mogelijkheden genoeg.
hmm, ja je hebt gelijk .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:21
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Veel water drinken, dat helpt bij veel kwaaltjes. Ik heb in een boek van een arts gelezen dat veel water (minimaal 2 liter per dag, en dan niet thee of cola en dergelijke, maar 2 liter puur water naast je andere gedrink ) zorgt voor euhm iets waar je pijnen mee kunnen verdwijnen.
Iig 60% van je lichaamskwaaltjes neemt daarmee af, misschien een klein ideetje voor tussendoor?
Oud 01-02-2006, 12:29
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 31-01-2006 @ 22:39 :
Ik zal even kort mijn situatie uitleggen.
Ik heb al een aantal jaren in periodes last van pijn in mijn gewrichten. Vooral vaak in mijn knie, maar ook polsen, vingers, kaken, enkels, ellebogen enzo. Ik ben een aantal keer in het ziekenhuis geweest maar het enige wat ze kunnen vinden is één afwijkende bloedwaarde (ANF) waar ze verder geen diagnose aan kunnen verbinden.

Mijn vraag is of jullie wat huis- tuin- en keukenmiddeltjes hebben om de pijn wat te verzachten, of misschien weten of er bepaalde dingen zijn die het beste wel/niet kan eten. Ik heb zelf al uitgevonden dat met ijs koelen helpt, warmte is een don't. Verder heb ik op internet gevonden dat dierlijke vetten niet goed zijn, ik ben vegetariër dus dat zit wel goed; dat visolie goed is, maar dat wil ik dus niet; dat sojaolie goed is, dat krijg ik wel binnen, dat glucosamine en chondroïtine goed zijn, maar ik heb geen idee waar dat in zit en voedingssuplementen zijn gelijk weer zo duur.

Hebben jullie nog ideeën?
ik heb dezelfde klachten als jij, maar gebruik dus wel de glucosaminecapsules, die bij mij heel goed werken.. als ik er elke dat braaf 2 slik (ik vergeet ze soms) heb ik nog amper last...
extreem duur vind ik het btw niet, ik heb geloof ik ongveer 30 euro betaald voor 450 capsules... daar doe ik dus ongeveer 7 a 8 maanden mee..
als dit ervoor zorgt dat de klachten die ik jaren lang gehad heb verdwijnen, heb ik dat er wel voor over..
Oud 01-02-2006, 14:18
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 01-02-2006 @ 13:29 :
ik heb dezelfde klachten als jij, maar gebruik dus wel de glucosaminecapsules, die bij mij heel goed werken.. als ik er elke dat braaf 2 slik (ik vergeet ze soms) heb ik nog amper last...
extreem duur vind ik het btw niet, ik heb geloof ik ongveer 30 euro betaald voor 450 capsules... daar doe ik dus ongeveer 7 a 8 maanden mee..
als dit ervoor zorgt dat de klachten die ik jaren lang gehad heb verdwijnen, heb ik dat er wel voor over..
Dat is wel een lagere prijs dan wat ik had gehoord . Waar heb je die capsules gehaald?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 01-02-2006 @ 11:21 :
Veel water drinken, dat helpt bij veel kwaaltjes. Ik heb in een boek van een arts gelezen dat veel water (minimaal 2 liter per dag, en dan niet thee of cola en dergelijke, maar 2 liter puur water naast je andere gedrink ) zorgt voor euhm iets waar je pijnen mee kunnen verdwijnen.
Iig 60% van je lichaamskwaaltjes neemt daarmee af, misschien een klein ideetje voor tussendoor?
2 liter is wel veel en dan moet je ook zo vaak naar de wc , maar ik ga het zeker uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 01-02-2006 @ 15:21 :
2 liter is wel veel
1,5 liter is eigenlijk wel minimaal en twee liter is ook niet echt veel. (Voor jou misschien wel, maar het is wel wat de 'gemiddelde mens' nodig heeft).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2006 @ 15:30 :
1,5 liter is eigenlijk wel minimaal en twee liter is ook niet echt veel. (Voor jou misschien wel, maar het is wel wat de 'gemiddelde mens' nodig heeft).
ik krijg opzich wel 2 liter vocht binnen op een dag, maar daarvan is 1 liter thee. Ik zou misschien de thee kunnen vervangen door water, maar dat is geloof ik niet de bedoeling volgens Sasjeliefff.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:48
Bloem
Bloem is offline
Ik geloof niet dat het uitmaakt of je kruidenthee drinkt, of dat het water is Normale thee zou ik me dan nog iets bij voor kunnen stellen ivm theïne ofzo, maar kruidenthee kan wel lijkt me.

Overigens, dat vele plassen duurt maar een tijdje, dat wordt vanzelf minder
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2006 @ 15:48 :
Ik geloof niet dat het uitmaakt of je kruidenthee drinkt, of dat het water is Normale thee zou ik me dan nog iets bij voor kunnen stellen ivm theïne ofzo, maar kruidenthee kan wel lijkt me.

Overigens, dat vele plassen duurt maar een tijdje, dat wordt vanzelf minder
Valt groene thee ook onder de kruidenthee?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 11:07
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 01-02-2006 @ 22:18 :
Dat is wel een lagere prijs dan wat ik had gehoord . Waar heb je die capsules gehaald?
internet...
(kuch) vintunique (kuch)
Oud 02-02-2006, 11:24
murwari
murwari is offline
Citaat:
De infraroodsauna is dé aangewezen cabine voor reumapatiënten of voor wanneer u last heeft van stijve gewrichten. Tevens stimuleert deze door de speciale lichtfrequentie het genezingsproces bij ziekten en is hij uitermate geschikt voor psoriasispatiënten.
Misschien een idee, is een soort sauna maar dan infrarood ofzo. Weet er zelf niet zo veel van.
Oud 02-02-2006, 15:19
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 01-02-2006 @ 15:40 :
ik krijg opzich wel 2 liter vocht binnen op een dag, maar daarvan is 1 liter thee. Ik zou misschien de thee kunnen vervangen door water, maar dat is geloof ik niet de bedoeling volgens Sasjeliefff.
nou kijk, weet je wat het geval was. Volgens die arts heb je 2 liter WATER nodig per dag, dat je daarnaast thee, cola etc drinkt heeft een negatief effect op je lichaam. Van thee/koffie dehydreert (hoe je het ook schrijft) je lichaam, frisdranken zijn slecht voor je organen en andere dranken hebben ook iets wat niet goed is (iets in die trend, weet het ook niet uit mijn hoofd)
DUs 2 liter water, daarnaast kun je drinken wat je wilt. Alleen in je slaap verbruikt je lichaam al meer dan een halve liter, dus dat moet bijgetankt worden om je lichaam optimaal fit te houden
Oud 02-02-2006, 15:21
Verwijderd
Volgens 'dehydreert' je lichaam niet van kruiden- en groene thee. Gewone thee en koffie hebben dat effect idd wel. Kruiden- en groene thee mag je, voor zo ver ik weet, gewoon meerekenen in de twee liter water.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten