Ik wil graag een virtueel netwerk bouwen met de computer bij mij en die van een kennis van me, hij woont aan de andere kant van het dorp. Ik heb al eens een programma gedownload (VPN), maar dat kreeg ik niet fatsoenlijk geconfigureerd. Ik vraag me nu af hoe ik dat netwerkje het beste kan bouwen. We draaien allebei windows Xp (ik prof. en hij home) en we hebben allebei een kabelaansluiting bij @home. Kan iemand mij helpen met software of misschien een mogelijkheid in win. xp zelf?
Wat wil je met een 'virtueel' netwerk? Is een gewoon netwerk niet goed genog?
Naja, 't voordeel van virtuele dingen is dat je ze zelf kan bedenken, dus als je 't netwerk gewoon bedenkt, komt 't er vanzelf wel
Een virtueel netwerk betekent dat je met 2 computers op afstand (bijv 213.1.2.3 en 213.1.2.4) toch een netwerk kunt nabootsen, waarbij je 213.1.2.4 kunt pingen door bijv 192.168.2.4 te pingen. Voordeel hiervan is dat je een SSL-encrypted tunnel kunt maken waardoor je snel en secure verbinding kunt leggen met een computer die fysiek ver van je eigen computer verwijderd is (Virtual Private Network). Sla er eens google.com op na over het opzetten van een VPN onder XP, volgens mij is de vpn optie standaard ingebouwd in xp