Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2006, 11:10
stickie
stickie is offline
Jongens, een vraagje voor jullie.

Mijn ouders zeuren de laatste tijd dat de overgang van softdrug naar harddrugs klein is, en zo gemaakt.
Ik ben zelf van mening dat dit juist precies omgekeerd is, ten minste dat is in onze vrienden club wel afgesproken en duidelijk.
Maar hoe zit dat bij jullie, en wat is jullie ervaring daarmee?
Oud 07-02-2006, 11:16
zeehond23
zeehond23 is offline
er zijn altijd uitzonderingen, en als jij die bent big up voor jezelf, maar het is meestal wel zo ja (van wat ik heb gezien)
Oud 07-02-2006, 11:24
Verwijderd
de stap is wel kleiner; je komt sneller in aanraking met andere drugs, je interesse naar andere drugs wordt misschien geprikkeld en je verlegt je grens, net zoals je dat eigenlijk met andere dingen ook doet.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 11:25
wann
wann is offline
Nou ja, je hebt natuurlijk alcohol als meest-gebruikte harddrug.

Verder zie ik wiet/hasj toch niet als gateway drug. Interesse in andere drugs (paddo's, om maar een bekende te noemen) komt toch uit jezelf (of je nou door dingen die je van anderen hoort er in geïnteresseerd raakt maakt natuurlijk niets uit) als je er werkelijk iets mee wil gaan doen.

That is to say, ik denk niet dat mensen snel zullen gaan experimenteren met harddrugs als ze er niet in geïnteresserd zijn (en naar mijn idee ontstaat die interesse niet door softdrugs, je gaat er hoogstens voor openstaan door softdrugs).

Misschien als mensen onder invloed van peer pressure harddrugs gaan doen (en op dat punt heeft het al niets meer te maken met de invloed van softdrugs/andere drugs).

In mijn ervaring is het ook gewoon zo dat de mensen in mijn omgeving waarmee ik blow elkaar nooit onder druk zetten op deze punten... Er worden ervaringen gedeeld door de mensen die andere harddrugs dan alcohol gebruikt hebben en interesses en vragen worden zo goed mogelijk beantwoord. Als iemand die er geen ervaring mee heeft er (duidelijk) in geïnteresserd is, zal deze niet te horen krijgen dat hij/zij het wel of niet moet doen. Deze persoon zal ook tips en ervaringen over zich heen krijgen, zowel de negatieve als positieve kanten die men ervaren heeft, opdat de gebruiker-in-spé een betere beoordeling kan maken of hij/zij het avontuur wil meemaken.

Wat er daarna gebeurt kan natuurlijk veel verschillende kanten op gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 11:39
zeehond23
zeehond23 is offline
wann, zoveel typen en zo weinig zeggen is een kunst
Oud 07-02-2006, 11:41
wann
wann is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-02-2006 @ 12:39 :
wann, zoveel typen en zo weinig zeggen is een kunst
Dat vermoeden heb ik dikwijls wanneer ik een post af heb, echter meestal post ik dan niet. Deze keer heb ik overwogen dat ook niet te doen, maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om hem toch te maken gezien ik daar zin in had. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat alles wat ik zeg onzin is, alleen het een wat meer dan het ander.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 11:42
zeehond23
zeehond23 is offline
ik zou er trots op zijn
Oud 07-02-2006, 16:00
Myuki
Myuki is offline
Ik gebruik wel softdrugs, maar ben nu absoluut niet van plan harddrugs te proberen (behalve alcohol dan).

Ach, het ligt er gewoon aan wat voor iemand je bent.
Oud 07-02-2006, 19:34
Günther
Günther is offline
Citaat:
Oma schreef op 07-02-2006 @ 12:24 :
de stap is wel kleiner; je komt sneller in aanraking met andere drugs, je interesse naar andere drugs wordt misschien geprikkeld en je verlegt je grens, net zoals je dat eigenlijk met andere dingen ook doet.
Oud 07-02-2006, 19:57
PatoLoco
PatoLoco is offline
Sjah vroeger zeiden ik en m'n vrienden ook altijd "NOOIT hard drugs" maar jah... Ondertss toch al wat geprobeerd, geen enkele van ons heeft dit echter blijven doen...

Kijk, waar vooral het probleem ligt (volgens mij dan) is dat als je bijvoorbeeld veel blowt, je na een tijdje gewoon niet meer stoned wordt. Ik heb dit heel hard gehad en nu trouwens nog altijd als ik geregeld een joint rook. Als ik een weekje of 2 stop dan word ik weer relatief stoned maar even stoned als vroeger lukt vrijwel nooit meer...
Jeezes, vroeger was een joint voor mij gewoon een sigaret die naar wiet smaakt

Als je dus veel soft drugs gebruikt, zal je misschien net zoals ik na verloop van tijd geen echt effect meer voelen. De neiging om dan eens een pilletje of poedertje te proberen is dan al veel groter natuurlijk.

Een tweede belangrijk punt (vooral in België dan, in NL misschien minder van toepassing door de shops) is dat door soft drugs te kopen, je in contact komt met de 'drugswereld'. Mensen die nog nooit drugs gekocht hebben, weten vaak niet eens hoe in godsnaam ze aan een grammetje weetikveelwat raken. Voor hen is de stap om hard drugs te proberen dus veel groter. Mensen die geregeld soft drugs kopen, zitten al wat in het milieu en de stap maken is dus gewoon praktisch gezien veel makkelijker.

Regelmatig gebruik van soft drugs vergroot denk ik wel de kans op het ooit nemen van hard drugs.
Maar het betekent niet noodzakelijk dat je'n heroinejunk wordt ofzo... Ik ken genoeg mensen die al ooit hard drugs gebruikt hebben zonder dat er echt grote problemen van kwam of zonder dat ze dit meerdere keren deden (ikzelf bijvoorbeeld). Langs de andere kant zijn er ook genoeg mensen die nog voor hun 25ste levensjaar dood waren of gewoon één zielig hoopje junkie waren.

Een groot probleem is, denk ik, wanneer je die hard drugs net zo onschuldig gaat vinden als een jointje. Je begint dan veel en vaak hard drugs te gebruiken en jah... dat dat slecht voor je is, dat weet jij evengoed als ik...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 20:23
Verwijderd
het ligt er maar net aan hoe nieuwsgierig je bent.
Ik ken mensen die al jaren blowen en niks anders doen en ook niks anders willen doen.

Ik ken er ook genoeg die het tegendeel bewijzen
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 22:52
Verwijderd
Ik heb wel geblowd, maar nog nooit harddrugs gebruikt (ik tel alcohol even niet mee, hoewel dat volgens de van Dale-definitie wel een harddrug is).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:26
Wammus
Wammus is offline
Ik denk dat het niet zozeer de soft-drugs zijn die ervoor zorgen dat je eerder hard-drugs gaat gebruiken maar meer de persoon die het gebruikt. Je gaat mij in ieder geval niet wijsmaken dat je door het roken van joints (ik noem nu wiet als voorbeeld omdat dit het makkelijst is en iedereen me dan waarschijnlijk wel begrijpt) ineens de lichaamelijke behoefte krijgt om een pil te slikken, een lijn coke te snuiven of een spuit in je arm te zetten.

Het hangt er maar net vanaf waar je voor jezelf de grens stelt en in hoevere je als het er op aan komt die grens ook daadwerkelijk kan trekken.We weten allemaal wat het roken van wiet met je doet. Je wordt een stuk lakser en makkelijker met al dan niet belangrijke dingen. Drugsgebruik is er hier een van.

Als je vrij vatbaar bent voor geestelijke verslavingen en niet je eigen grens kan houden dan denk ik dat je zeker sneller geneigt bent om ook een keer een pilletje of whatsoever te nemen. Ben je dit echter niet en kan je je wel aan je eigen grens houden dan zal er geen probleem zijn en zal je ook niet sneller hard-drugs gaan gebruiken.

Overigens hangt het er ook vanaf hoe je tegenover hard-drugs zelf stond op het moment dat je aan soft-drugs begon. Als je er positief tegenover stond dan zal je veel sneller geneigt zijn om ook dat een keer te proberen dan als je er negatief tegenover stond.
Oud 08-02-2006, 21:26
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Nou is vaak wel zo, van het een komt het ander.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:10
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_slope
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:16
Verwijderd
Als je wel blowt zul je eerder aan hd beginnen dan iemand die nog nooit geblowd heeft.
Dat wil echter niet zeggen dat het grootste deel van de blowers vroeg of laat overstapt op hd! Ik zou zelfs het tegendeel willen beweren, volgens mij zijn er talloze jongeren die wel eens een jointje roken -en het daarbij laten-, tegenover een handjevol die de overstap maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:32
coopergirl
coopergirl is offline
Hoe andere mensen het ervaren laat ik even in het midden. Ikzelf maakte na softdrugs snel de overstap naar smartdrugs en vervolgens harddrugs. Het lag allemaal in elkaars verlengde. Dat ouders er zo over denken vind ik dan ook niet raar.
Oud 09-02-2006, 15:44
Uice
Uice is offline
De overstap van wiet naar harddrugs is volgens mij niet groter dan die van alcohol naar harddrugs (dat is technisch gezien niet eens een stap).
Oud 09-02-2006, 19:38
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-02-2006 @ 14:32 :
Hoe andere mensen het ervaren laat ik even in het midden. Ikzelf maakte na softdrugs snel de overstap naar smartdrugs en vervolgens harddrugs. Het lag allemaal in elkaars verlengde. Dat ouders er zo over denken vind ik dan ook niet raar.
Inderdaad. De overstap is sneller gemaakt dan je denkt.
Oud 09-02-2006, 19:51
stickie
stickie is offline
Ok, duidelijk.

Dan een andere vraag. Hoe staan jullie tegenover dagelijks blowen en het (wel eens) gebruiken van harddrugs? Ben wel benieuwd hoe de opvattingen daarover zijn.
Oud 09-02-2006, 20:01
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
stickie schreef op 09-02-2006 @ 20:51 :
Ok, duidelijk.

Dan een andere vraag. Hoe staan jullie tegenover dagelijks blowen en het (wel eens) gebruiken van harddrugs? Ben wel benieuwd hoe de opvattingen daarover zijn.
Ik zie mijzelf als verslavingsgevoelig (It's runs in the family). Dagelijks veel blowen heeft voor mij tot gevolg dat ik me paranoide buitenshuis voel, ik me amper kan concetreren en nonchalant/ gemakzuchtig wordt. Harddrugs, met name speed heeft me een boel rottigheid opgeleverd. Ik kan het niet met mate doen. Zodra ik iets vind wat mijn denkpatroon (tijdelijk) (positief) beinvloed, ben ik vatbaar voor hergebruik. En veelvuldig speedgebruik is niet zo bevorderlijk voor je psychische welbevinden en je lichamelijke gezondheid.
Oud 09-02-2006, 20:12
Verwijderd
Elke dag blowen is niet aan te raden als je nuchter al sociaal gestoord was
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:27
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Ok, duidelijk.

Ik heb vroeger meer geblowd als heden ten dage. Vroeger 3/4 keer in de week, nu eens per week/2 weken of zo. Je merkt echt dat het zoveel met je lijf doet. Regelmatig harddrugsgebruik is ook niet goed, alles met mate, en dan komt het wel goed.
Oud 09-02-2006, 23:15
Verwijderd
de kans is groter dat je met harddrugs in aanraking komt, maar dat hoeft de stap nog niet kleiner te maken, ik heb mensen zo waus zien doen op sos dat ik dat zelf echt niet hoef te ervaren bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 12:44
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ok, duidelijk.

Ikzelf heb 3 jaar lang bijna dagelijks geblowd. Achteraf gezien is het een van de (zo niet het) allerdomste wat ik ooit heb kunnen doen. Ik vraag me nu ook werkelijk af wat me eigenlijk bezielde.

Zoals ik in een ander topic ook al gepost heb heeft het echt heel veel dingen veranderd in m'n leven. Ik ben altijd al laks en vrij onzeker geweest en het blowen heeft dat alleen maar versterkt.

Ik heb echter nooit de overstap gemaakt naar hard-drugs. Ik stond hier zelf altijd al afwijzend tegenover. Denk nu niet dat ik van de anti hard-drugs mafia ben ofzo want ik vind dat iedereen daarin vrij is om zelf te kiezen wat hij of zij wil.

Voor mezelf echter vind ik het niet nodig. Ik vermaak me nu meer dan genoeg met het op z'n tijd een paar dikke joints roken en het drinken van al dan niet te veel alcohol. Dat is voor mij prima, meer hoef ik niet. Dagelijks blowen heeft daar ook helemaal niets aan veranderd.

Ik merk in mijn eigen vriendengroep ook dat dat de algemene gedachte is. Ik heb 2 vrienden die nog steeds wel vrij regelmatig blowen en ook zij hebben nooit de behoefte gehad de overstap te maken naar hard-drugs (alcohol laat ik om een aantal redenen hierin even buiten beschouwing) en zullen dat ook nooit doen.

Ik ben dus ook nooit echt in aanraking gekomen met hard-drugs. Ok ik heb wel eens mensen pillen zien slikken en ook wel eens mensen onder invloed van een lijntje coke of wat dan ook gezien maar het is niet zo dat ik hard-drugs gebruikers tot mijn vriendengroep kan rekenen. Ik denk dat dat zoals hierboven ook al gezegd ook wel invloed heeft gehad. Als ik wel regelmatig in aanraking was gekomen met hard-drugs dan denk ik dat ik zelf uiteindelijk ook gezwicht was. Met alle (waarschijnlijk slechte) gevolgen (als in dagelijks of in ieder geval vrij frequent) gebruik... Daar ken ik mezelf ondertussen goed genoeg voor.
Advertentie
Oud 16-02-2006, 16:38
maximeus
maximeus is offline
een vraag:

Ik wil weer een joint roken, maar de vorige die ik bij mensen kocht was echte slechte kwaliteit. Ik wil dus naar een coffeeshop, maar ben pas 17. Kun je een boete krijgen als je daar op je 17 bij wijze van spreken een joint gaat claimen, wordt je eruit gekickt of doen ze daar normaal gesproken niet zo moeilijk over........
Oud 16-02-2006, 16:42
Verwijderd
Een boete kun je niet krijgen...en je zal er ook niet letterlijk uitgekickt worden. Ze vragen je (als het goed is) om legitimatie, en als je die niet hebt zeggen ze gewoon iets van "dan kunnen we je ook niks verkopen" en dan druip jij beschaamd af
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:53
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-02-2006 @ 17:42 :
Een boete kun je niet krijgen...en je zal er ook niet letterlijk uitgekickt worden. Ze vragen je (als het goed is) om legitimatie, en als je die niet hebt zeggen ze gewoon iets van "dan kunnen we je ook niks verkopen" en dan druip jij beschaamd af
Inderdaad. Dus als je slim bent laat je het een oudere vriend halen.
Oud 16-02-2006, 18:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
maximeus schreef op 16-02-2006 @ 17:38 :
een vraag:

Ik wil weer een joint roken, maar de vorige die ik bij mensen kocht was echte slechte kwaliteit. Ik wil dus naar een coffeeshop, maar ben pas 17. Kun je een boete krijgen als je daar op je 17 bij wijze van spreken een joint gaat claimen, wordt je eruit gekickt of doen ze daar normaal gesproken niet zo moeilijk over........
Nee, maar de shop kan wel gesloten worden En geloof me, dan had je liever een boete gehad
Oud 16-02-2006, 18:35
Mephisto
Mephisto is offline
Mwah, ik zie het anders; de mensen die sowieso geen problemen hebben met harddrugs gebruiken veelal eerst softdrugs.
Oud 16-02-2006, 18:48
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 16-02-2006 @ 19:29 :
Nee, maar de shop kan wel gesloten worden En geloof me, dan had je liever een boete gehad
qft.
Oud 16-02-2006, 21:40
Radium
Radium is offline
Ik zat paddo's te vreten voordat ik ook maar een peuk had gerookt..

Maargoed, ik ben dan ook van mening dat de overgang van soft- naar harddrugs alleen maar positief is, mits het een verstandig genomen beslissing is. En daar kun je zelf het beste over oordelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
maximeus schreef op 16-02-2006 @ 17:38 :
een vraag:

Mischien moet je je eens afvragen waarom je voor je 18e geen joint mag kopen.

@ Radium:

Ik zie op geen enkele manier in waarom de overgang van soft naar hard-drugs enkel en alleen maar positief is. Ik zie eerder meer negatieve dan positieve kanten, dus je mag me verduidelijken waarom je dat vindt.
Oud 17-02-2006, 09:17
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
wammus schreef op 16-02-2006 @ 23:06 :
Mischien moet je je eens afvragen waarom je voor je 18e geen joint mag kopen.

Dit vind ik een beetje een flauw antwoord (deels uit eigenbelang ok ). Die grens moet nou eenmaal getrokken worden maar het is toch niet zo dat je nou 4 maanden voordat je 18 bent nog niet klaar bent voor het gebruik van soft-drugs, maar op het moment dat je 18 wordt ineens wel volwassen genoeg bent voor dat gebruik.
Oud 17-02-2006, 12:22
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
cha0s schreef op 16-02-2006 @ 19:48 :
qft.
que?
Oud 17-02-2006, 13:25
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Twanos schreef op 17-02-2006 @ 10:17 :
Die grens moet nou eenmaal getrokken worden maar het is toch niet zo dat je nou 4 maanden voordat je 18 bent nog niet klaar bent voor het gebruik van soft-drugs, maar op het moment dat je 18 wordt ineens wel volwassen genoeg bent voor dat gebruik.
Nee, maar het is wel zo dat 17-jarigen bijvoorbeeld sneller smijten met onliners als 'Ik zat al paddo's te vreten voor ik een peuken kwalmdez0rs!'

Voorkomen is wat anders dan genezen.

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Radium schreef op 16-02-2006 @ 22:40 :
Maargoed, ik ben dan ook van mening dat de overgang van soft- naar harddrugs alleen maar positief is
w. t. f.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 14:51
maximeus
maximeus is offline
Citaat:
Dit vind ik een beetje een flauw antwoord (deels uit eigenbelang ok ). Die grens moet nou eenmaal getrokken worden maar het is toch niet zo dat je nou 4 maanden voordat je 18 bent nog niet klaar bent voor het gebruik van soft-drugs, maar op het moment dat je 18 wordt ineens wel volwassen genoeg bent voor dat gebruik.
\

jah, idd en hoeveel mensen beginnen met drugs vóór hun 18e. Bij ons zijn kerels van 14 die al snuiven....
Oud 17-02-2006, 22:11
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
en je ouders hebben nog gelijk ook snotneus... dat is mijn persoonlijke ervaring, en van wat ik van tientallen andere heb gezien.
Oud 18-02-2006, 13:24
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
De grens moet getrokken worden en daar heeft iedereen zich maar aan te houden. Als er ineens uitzonderingen gemaakt voor 4 maanden waar houdt het dan op? Waar trekken we dan de grens? 17 jaar en 8 maanden? Dan gaat degene die 17 jaar en 7 maanden is weer moeilijk doen want wat boeit die ene maand nou,? enz, enz, enz.

Dat werkt gewoon niet.

Verder is het in mijn ogen zo dat als je zo volwassen zou zijn om een joint te gaan kopen je ook zo volwassen moet zijn om te weten dat deze regel er niet voor niets is en jij je er dus maar aan te houden hebt. En als je dus werkelijk zo volwassen bent als je denkt dan begrijp je dat die 4 maanden langer wachten ook niet zo'n probleem zijn.
Oud 18-02-2006, 16:18
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
wammus schreef op 18-02-2006 @ 14:24 :
De grens moet getrokken worden en daar heeft iedereen zich maar aan te houden. Als er ineens uitzonderingen gemaakt voor 4 maanden waar houdt het dan op? Waar trekken we dan de grens? 17 jaar en 8 maanden? Dan gaat degene die 17 jaar en 7 maanden is weer moeilijk doen want wat boeit die ene maand nou,? enz, enz, enz.

Dat werkt gewoon niet.

Verder is het in mijn ogen zo dat als je zo volwassen zou zijn om een joint te gaan kopen je ook zo volwassen moet zijn om te weten dat deze regel er niet voor niets is en jij je er dus maar aan te houden hebt. En als je dus werkelijk zo volwassen bent als je denkt dan begrijp je dat die 4 maanden langer wachten ook niet zo'n probleem zijn.
Kijk ik ben het met je eens dat er een grens getrokken. En je moet bij de verkoop ook geen uitzonderingen maken. Een verkoper kan nou eenmaal niet aan iemand zien of het verantwoordelijk is om hem/haar te laten blowen.
Oud 18-02-2006, 16:20
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 17-02-2006 @ 14:25 :
Nee, maar het is wel zo dat 17-jarigen bijvoorbeeld sneller smijten met onliners als 'Ik zat al paddo's te vreten voor ik een peuken kwalmdez0rs!'

Voorkomen is wat anders dan genezen.
En die 17 jarigen doen dat ineens niet meer als ze de magische grens van 18 jaar hebben gepasseerd? ( die zin klopt niet helemaal maar ok..)
Oud 18-02-2006, 16:25
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Twanos schreef op 18-02-2006 @ 17:20 :
En die 17 jarigen doen dat ineens niet meer als ze de magische grens van 18 jaar hebben gepasseerd? ( die zin klopt niet helemaal maar ok..)
fuck dat, ik doe dat nogsteedsz0rz!
Oud 18-02-2006, 16:29
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 18-02-2006 @ 17:25 :
fuck dat, ik doe dat nogsteedsz0rz!
hell yeah!
Oud 18-02-2006, 19:51
Verwijderd
Da's wel erg makkelijk.

"Ook als cannabis legaal is, gaan jonge gebruikers later vaker aan de harddrugs
Pubers moeten van cannabis afblijven

Gebruik van cannabis op jonge leeftijd leidt tot een hoger risico op harddruggebruik op latere leeftijd, óók in Nederland, waar cannabis legaal is. Tweelingonderzoekers dr. Jacqueline Vink en prof. dr. Dorret Boomsma van de afdeling Biologische psychologie van de VU tonen dat aan in onderzoek dat onlangs in het on line magazine Behavior Genetics verscheen. De onderzoekers benadrukken dat preventie van cannabisgebruik onder pubers een sleutel vormt tot effectieve preventie van harddruggebruik op latere leeftijd."

http://www.vu.nl/Nieuws/index.cfm/ne...2E923343661783
http://www.vu.nl/images_upload/D8970...B1E6B5DC80.doc

Laatst gewijzigd op 18-02-2006 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 13:33
Verwijderd
Ik zei dan ook niet dat het niet zo is, ik gaf alleen aan dat het gebruikte argument een slippery slope-drogreden was.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:09
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik heb ooit is een documentaire gezien over junkies. Waren mensen bij die echte gaten in hun armen hadden (littekens maar het waren echt putten) omdat ze dachten dat er wormen uit hun armen kropen. Ze wilden die beestjes eruit trekken met als gevolg dus dat ze echt gaten in hun armen maakten.

Nog zo van die gestoorde dingen

Mensen die gewoon hun eigen lichaam helemaal verkloot hebben onder invloed van hun drugs (en dan spreken we natuurlijk nog niet over de binnenkant)...

Als je die mensen hun armen ziet samen met hun extreem goor uitziend gezicht dan weet je wel waarom je maar beter kan oppassen met drugs.

Shock therapy is denk ik vaak erg effectief want na een kleine 10 jaar herinner ik het mij nog heel goed...

aaaach ja, geniet maar met mate is de boodschap
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:22
Verwijderd
Citaat:
PatoLoco schreef op 21-02-2006 @ 18:09 :
een hoop gelul
niet gelezen waar het topic over gaat? zeg dan niks.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:46
PatoLoco
PatoLoco is offline
Euhm

Ik geef antwoord op hoe een overgang van soft naar hard drugs misschien nog beter vermeden kan worden...

Heb het topic wel degelijk gelezen en had ff zin om dit te posten

sorry hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
PatoLoco schreef op 21-02-2006 @ 18:46 :
Euhm

Ik geef antwoord op hoe een overgang van soft naar hard drugs misschien nog beter vermeden kan worden...

Heb het topic wel degelijk gelezen en had ff zin om dit te posten

sorry hoor
Dan mag je me uitleggen waar je de overgang van soft naar hard-drugs gelaten hebt want ik zie hem even niet. Mischien is ie even een spuit in z'n armen aan het zetten om zometeen met wormen in z'n armen weer terug te komen ofzo?
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten