Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 15:19
Smekes
Smekes is offline
Hallo,

Ik en mijn vrienden zitten met volgend probleem,
We zouden met gans de vriendenkring graag deze zomer op reis gaan de eerste week van september, maar aangezien 2 van ons nu nog maar in het 5de zitten zoude die dan op de schoolbanken moete zitte. Ze zijn wel allen volwassen tegen dan. Zou het erg zijn moesten ze die eerste week missen, wat zijn de gevolgen voor de rest van het jaar? Sancties? De ene heeft dit jaar verscheidene keren gespijbelt, en heeft schrik dat er zwaarde sancties zouden vallen, zoals van school getrapt worden (kan dat?). Ik hoop da jullie ons kunne helpen.

Alvast bedankt,

Smekes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 15:45
Verwijderd
Een hele week van school wegblijven lijkt me bijzonder dom. En aangezien ze in België veel strenger zijn dan in Nederland, lijkt me het dubbel bijzonder dom.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:46
MTpower
MTpower is offline
Ik weet niet hoe dat daar geregeld is, maar op mijn school maakte ze daar eigenlijk geen probleem van als je dat van te voren even aan zou geven.
Eventuele toetsen kon ik dan gewoon de week erna inhalen.
Oud 15-02-2006, 15:48
Verwijderd
Het hangt ervanaf, is het in de week dat je moet boekenhalen/roosterhalen etc? Want dan kan je het wel "stiekem" doen. Een meisje uit mijn klas is wel vaker een weekje extra weg (heeft een huis in Turkije) en dit was ook dit jaar na de zomervakantie zo, geen reactie opgehad geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:51
Smekes
Smekes is offline
Een van hen kan makkelijk aan een doktors briefje geraken, de ander wat moeilijker. Zou het met een dokortsbriefje veel kwaad kunne ook al ben je niet ziek, als ze het niet weten. En in die eerste week zullen ze dit wel niet merken toch, adminstratief enzo, tzal toch een rotzooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:03
Verwijderd
Op mijn middelbare school kon je wel vrij krijgen, maar dan moest de coordinator je wel mogen, anders kreeg je gegarandeerd gezeik ermee. Kijk, als het rooster ophalen en dat soort onzin is, dan lijkt het me niet zo'n probleem, maar het verschilt echt van school tot school hoe moeilijk ze over zulke dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:45
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Je kunt toch niet zomaar van school blijven, bengel
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:59
Verwijderd
Als ik het braaf zou melden, heel eerlijk enzo, zou het niet mogen, als ik me ziekmeldde kraaide er geen haan naar.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 22:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik meldde dat soort dingen altijd.

Ik heb nooit gevraagd 'mag ik dan en dan vrij' of zo.

Ik zei gewoon, 'dan en dan ben ik er niet', eventueel nog gevolgd door een 'want dit of dat'.

Wel alleen buiten tentamenweken en zo, en eventuele toetsen die ik gemist zou hebben (proefwerken of zo) kon ik altijd nog wel inhalen.

(niet dat ik zo vaak wegbleef hoor, maar toch wel 1 a 2x per jaar een weekje.)
Oud 15-02-2006, 22:27
Verwijderd
De meeste scholen doen over de laatste en eerste week van het schooljaar niet zo moeilijk. Jullie maten zullen echt niet de enigen zijn die hun vakantie een week doortrekken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 23:48
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Snees schreef op 15-02-2006 @ 23:27 :
De meeste scholen doen over de laatste en eerste week van het schooljaar niet zo moeilijk. Jullie maten zullen echt niet de enigen zijn die hun vakantie een week doortrekken.
Wat betekent je sig?
Reageren

Regels voor berichten