Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 16:14
Verwijderd
Tjo,
ik heb gister eindelijk gentoo op m'n dell precision m70 gegooid, de kernel heb ik van pelican.rsvs.ulaval.ca/mediawiki/index.php/Dell_Precision_M70_%28in_English gehaald.

Nu kan ik het ding makkelijk aanlaten, hij zegt geen rare dingen, ik krijg geen bizarre kernel msgs en ik heb geen problemen tijdens de installatie gehad, maar.
Wanneer ik de laptop rustig een poosje (+15 min) laat emergen of niets laat doen (of whatever) dan gaat het scherm op zwart. Ik kan met de muis bewegen, op het toetsenbord drukken, ik kan ctrl alt del indrukken en hij gaat gewoon rebooten, maar dat scherm blijft zwart. (tot na de reboot.)

Ik zie wel dat de harde schijf actief is (ledje in toetsenbord) wanneer hij iets hoort te doen, maar waar zet ik dat stomme gedoe met het scherm uit? Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 23:35
theVegetarian
theVegetarian is offline
Ik heb hetzelfde probleem gehad, start je acpi bij het booten? probeer eens rc-udpate del acpi default , dat of kijk is naar je acpi configuratie ik geef je een grote kans dat het daar in zit
Oud 02-02-2006, 06:20
Verwijderd
hm, dadelijk eerst maar de config doorpluizen, want acpi wil ik graag in het default runlevel houden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 08:06
Verwijderd
omg, ik heb nu dus acpi niet meer als default runlevel staan en hij doet het niet meer (screenblanking).
Waar moet ik in vredesnaam in mn config gaan zoeken... /etc/acpi/default.sh stelt alleen maar in dat hij uit gaat wanneer ik op de powerbutton druk. mg:
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 13:30
Verwijderd
Update! net deed hij het weer. dit doet hij alleen maar in de tekstconsole, niet in X. Acpi staat niet aan, ik kan gewoon nog wel dingen (blind) intypen, dat werkt gewoon. (ik typte reboot in).
Het is dus screen blanking, geen suspend, toch?

Heeft iemand een idee, dit is echt gruwelijk irritant... :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten