Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2006, 10:25
phensicske
phensicske is offline
Heeft iemand ervaringen met het verblijven in een ander land? Ik zou graag (binnen enkele jaren of zo) naar China gaan voor een jaar. Ik weet niet onmiddelijk of ik daar zou willen studeren (want is dat wel de moeite als ik maar een jaar zou gaan?) of ik daar zou willen werken (welk werk zou ik er kúnnen doen?) of nog iets anders.

Heeft iemand al zoiets ondernomen? Wat waren de grootste obstakels en hoe heb je ze aangepakt?

Hoe kwam je op je bestemming? (figuurlijk dan, het idee)

Informeer je je het best zo veel mogelijk of is het beter daar de dingen als blanco blad in je op te nemen?
Advertentie
Oud 05-02-2006, 21:20
Roxy
Roxy is offline
Nou ik weet niet of en zo ja wat je nu studeert maar ik weet dat mijn school een aantal uitwisselings dingen heeft opgezet met allerlei landen. Het is dus mogelijk om een half jaar stage te lopen in het buitenland of om een half jaar aan een buitenlandse hogeschool/universiteit te studeren. In dat geval kies je samen met een begeleider een aantal modules die de lestof die je in nl zou leren kunnen vervangen. Ook kun je dan vaak op een campus ofiets verblijven of in een hostel tot je een iets permanentere woning vind.

Qua werken is het denk ik redelijk moeilijk om vanaf hier iets te vinden. Of je moet bedrijven kennen die ook filialen daar hebben en dat je op die manier viavia in contact kunt komen. Dan zou je er misschien voor kunnen kiezen om gewoon een ticket te kopen en een startbedrag om een maandje te kunnen eten en slapen ergens en dan daar zoeken.

Regels voor berichten