Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 19:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb thius dus een netwerkje gebouwd, al een tijdje en mijn comp is de host en de comp van mn pa is de client.

kabelmodem---UTP-->mijncomp-----cross--->vaderscomp
k gebruik een proxy van analogX om daar owk te kunnen internetten, maar het probleem is dat ik daar geen email kan bekijken, via outlook express alleen hotmail, @home dus niet. K heb al van alles geprobeerd als pop3 server om mn mail op te halen normaal is 'mail' genoeg, maar omdat ik dar dus 8er een proxy zit hetik netmail.home.nl geprobeerd en owk nog mail.home.nl en geen van allen werkte iemand een suggestie. K heb net btw effe een mail-alias gemaakt met de proxy ben benieuwd of dat werkt, k denk het niet maar je kan het altijd proberen. Iemand nog suggesties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 19:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ehm, is dat een HTTP-only proxy? Want dan kun je never nooit POP3 gaan gebruiken op je vader's computer.

Je kunt echter ook Windows 2000 of XP gebruiken, die hebben ICS, Internet Connection Sharing, waarmee je via een NAT-achtige gateway internet kunt delen. Gaat heel makkelijk hoor.
Oud 29-01-2003, 19:49
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ehm, is dat een HTTP-only proxy? Want dan kun je never nooit POP3 gaan gebruiken op je vader's computer.

Je kunt echter ook Windows 2000 of XP gebruiken, die hebben ICS, Internet Connection Sharing, waarmee je via een NAT-achtige gateway internet kunt delen. Gaat heel makkelijk hoor.
het ik al aanstaan en het is geen http-proxy het ondersteunt http/ftp/pop3/nntp/smtp/ en socks en het is gratis owk nog en ICS heb ik owk al geprobeerd maar owk al geen succes
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
het ik al aanstaan en het is geen http-proxy het ondersteunt http/ftp/pop3/nntp/smtp/ en socks en het is gratis owk nog en ICS heb ik owk al geprobeerd maar owk al geen succes
Hoe bedoel je geen succes? Is heel makkelijk hoor.

Op jouw computer, de gateway, heb je Win2k of WinXP. Op je internet verbinding enable je ICS (bij de properties en dan internet sharing, laatste tabblad ofzo).

Het IP van je netwerkkaart (van je LAN) wordt dan 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0.

Op de andere computers in je LAN (en dan mag ook Win98 zijn) stel je het volgende in op je netwerkkaart:

IP: 192.168.0.x (b.v. 192.168.0.2)
netmask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
DNS server: 192.168.0.1

De laatste 2 staan bij windows 98 een beetje vreemd. Gateway staat in een ander tabblad, en DNS moet je een host en domain eerst invullen, je kunt invullen wat je wilt.. dan IP invullen op Add/Toevoegen klikken.

Nu zou je op je vader's comp. gewoon moeten kunnen internetten, en gebruik je geen vage proxies (die vaak heel onveilig zijn).
Oud 29-01-2003, 20:04
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Hoe bedoel je geen succes? Is heel makkelijk hoor.

Op jouw computer, de gateway, heb je Win2k of WinXP. Op je internet verbinding enable je ICS (bij de properties en dan internet sharing, laatste tabblad ofzo).

Het IP van je netwerkkaart (van je LAN) wordt dan 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0.

Op de andere computers in je LAN (en dan mag ook Win98 zijn) stel je het volgende in op je netwerkkaart:

IP: 192.168.0.x (b.v. 192.168.0.2)
netmask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.0.1
DNS server: 192.168.0.1

De laatste 2 staan bij windows 98 een beetje vreemd. Gateway staat in een ander tabblad, en DNS moet je een host en domain eerst invullen, je kunt invullen wat je wilt.. dan IP invullen op Add/Toevoegen klikken.

Nu zou je op je vader's comp. gewoon moeten kunnen internetten, en gebruik je geen vage proxies (die vaak heel onveilig zijn).
heb ik al maar zonder proxy geen internet (bij hem dan)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan heb je iets niet goed gedaan, want met ICS heb je geen proxy nodig. Proxy = k*t.
Oud 29-01-2003, 20:10
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Dan heb je iets niet goed gedaan, want met ICS heb je geen proxy nodig. Proxy = k*t.
mwauh wat ishet verschil tussen een proxy en ICS doet op zich hetzelfde tog
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 23:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mjah.. gezien jouw andere topics heb ik weinig zin meer je te helpen eigenlijk.
Oud 29-01-2003, 23:53
durex
durex is offline
probeer als mailserver eens mail.rosma1.nb.home.com ofzo iets
weet niet precies hoe ze het daar afkorten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten