Ik studeer nu biologie en medisch laboratoriumonderzoek en ik moet binnenkort een afstudeerrichting kiezen. Ik kan kiezen uit twee richtingen:
- Diagnostiek: deze richting is duaal wat betekent dat ik vanaf september drie a vier dagen moet gaan werken en daarnaast een of twee dagen naar school ga. Als ik deze richting kies moet ik ook kiezen voor klinische chemie of microbiologie.
- Research: deze richting is voltijd wat betekent dat ik van september tot januari stage loop (vijf dagen per week) maar daarna weer gewoon vijf dagen per week les heb. Als ik deze richting kies moet ik kiezen voor biochemie of medische biologie.
Nou vind ik de vakken van diagnostiek leuker dan die van research maar dat duaal studeren lijkt me niets. Ik ben pas twee jaar student en wil graag nog even studeren. Ik wil nog helemaal niet werken. Ik wil na deze studie ook graag een masteropleiding aan de uni gaan doen en ik denk dat een voltijdstudie daar beter op aansluit. Ook ben ik bang dat als ik duaal ga studeren ik daarna heel moeilijk weer in dat ritme van gewoon voltijd van die master kom.
Zijn er hier mensen die duaal studeren en daar wat over kunnen vertellen? Mensen die met me mee kunnen denken over wat ik het beste kan kiezen? Alle tips en adviezen zijn heel erg welkom