Citaat:
Yab-Yum schreef op 07-02-2006 @ 19:10 :
Maar daar valt toch aan te wennen?
En zou het niet bijdragen aan de acceptatie van dergelijke mensen aan het normaal gaan vinden van deze mensen?
Overigens vind ik niet representatief als je nooit eens iemand met iets niet kloppends het journaal ziet presenteren, want in het echte leven zijn mensen niet perfect normaal.
|
Er valt vast wel aan te wennen zijn en het zal ook vast de acceptatie van dergelijke mensen ten goede komen, maar de vraag is of dat de functie van het journaal is.
Volgens mij niet.
'Er aan wennen' betekent dat men eerst tijd nodig heeft waarin men er nog niet aan gewend is. Al die tijd draagt het journaal dus een extra subjectieve (want het journaal is al subjectief) factor met zich mee. Dat lijkt me niet wenselijk.
En ik denk dat het aantal mensen zonder een dergelijke afwijking vele malen groter is dan het aantal mensen met een dergelijke afwijking. Het is dus niet representatiever als je er iemand met een afwijking neer zet. Tenzij je iedereen één dagje laat presenteren (iemand met brandwonden, iemand met piercings, etc.) maar dat komt dan weer niet ten goede aan de presentatie en aan het journaal zelf.