Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 17:39
fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Hey.
Ik heb een film gedownload maar, en dat heb ik wel eens vaker, het beeld is niet helemaal goed. Een zitten een soort rare vierkantjes in. Ik heb al mijn verschillende spelers al geprobeerd, maar met geen enkele krijg ik een goed beeld.
Ik vroeg mij af of iemand misschien een manier weet waarop ik het beeld kan herstellen of dat iemand een speler weet waarmee ik de film wel vierkantjesvrij kan afspelen.
Of is hier niets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2006, 18:03
Verwijderd
Daar kun je helaas niets aan doen. Films die via het internet verspreid worden zijn meestal ingepakt, zodat de kwaliteit achteruit gaat. Een volledige film op ware grootte zou veel te lang duren om te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 18:46
ThunderW
ThunderW is offline
heb je een film via peer2peer gedownload?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 20:58
Rob
Rob is offline
Is, inderdaad, niets aan te doen. Dit is gewoon een resultaat van het comprimeren naar een lossy format. Een andere film downloaden die het niet heeft, is misschien je enige oplossing.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:03
Verwijderd
En daar wreekt zich het gebruik van 'amateuristische' p2p-programmaatjes. Daar zitten namelijk vaak users op met slecht ge-encode films, slechte geluidskwaliteit, van die mensen die een film alleen maar willen zien om te kunnen zeggen dat ze hem als eerste hebben gezien. De beeldkwaliteit boeit ze vaak weinig. Dat wil je dus liever niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:48
fanofhughgrant
Citaat:
ThunderW schreef op 08-02-2006 @ 19:46 :
heb je een film via peer2peer gedownload?
Ik heb het gedownload met eMule
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:50
fanofhughgrant
Citaat:
nare man schreef op 08-02-2006 @ 22:03 :
En daar wreekt zich het gebruik van 'amateuristische' p2p-programmaatjes. Daar zitten namelijk vaak users op met slecht ge-encode films, slechte geluidskwaliteit, van die mensen die een film alleen maar willen zien om te kunnen zeggen dat ze hem als eerste hebben gezien. De beeldkwaliteit boeit ze vaak weinig. Dat wil je dus liever niet hebben.
Hm, tja, nou de film is al uit 1993, en tis niet zo dat het beeld een beetje slechte kwaliteit is, maar gewoon heel slecht. Nouja, niks aan te doen dus, ik ga wel even een andere versie zoeken, iig bedankt voor de info
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 22:52
T_ID
T_ID is offline
Als je afspeelprogramma de videocodec die gebruikt is gewoon kan afspelen dan is het verder niet te verhelpen.

Wat is trouwens de bestandsgrootte? Een MB of 700 is toch wel essentieel voordat het beeld uberhaupt een beetje goed is.
Oud 08-02-2006, 23:36
fanofhughgrant
Citaat:
T_ID schreef op 08-02-2006 @ 23:52 :
Als je afspeelprogramma de videocodec die gebruikt is gewoon kan afspelen dan is het verder niet te verhelpen.

Wat is trouwens de bestandsgrootte? Een MB of 700 is toch wel essentieel voordat het beeld uberhaupt een beetje goed is.
698 MB
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten