Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 13:06
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
Ik wil volgend jaar met de opleiding journalistiek beginnen, maar ik twijfel nog waar ik dat zal doen; Utrecht of Tilburg? Iemand tips? Of iemand die deze keuze ook gemaakt heeft en waarom heb je dan voor die school gekozen? Thnx!
Oud 09-05-2004, 13:10
Co
Co is offline
Tilburg is in alle opzichten minder 'groots' dan Utrecht
Oud 09-05-2004, 14:19
Verwijderd
Bij keuze tussen die twee zou ik altijd voor Utrecht gaan. Leukere, grotere, mooiere stad, veel meer gezellige kroegjes, meer studentenleven, noem alles maar op.
Oud 09-05-2004, 14:34
Go
Go is offline
Is het in Tilburg relatief makkelijk een kamer te vinden?
Oud 09-05-2004, 15:08
L1
L1 is offline
ik heb de toelating gezien in Utrecht. Daar hadden vorig jaar veel mensen zich aangemeld en veel afgewezen omdat er te weinig plaatsen zijn. Dus bereid je dan maar voor op loting.

Ik ga het volgend jaar in Zwolle doen. Is voor mij beter
Oud 09-05-2004, 15:27
bumblebee
bumblebee is offline
Zwolle! Gezellig! Kom je bij mij op school.
Oud 09-05-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 09-05-2004 @ 15:34 :
Veel makkelijker in elk geval dan in Utrecht. En Zwolle? Naaah. Da's geen studentenstad.
Oud 09-05-2004, 16:54
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Als je op tijd begint met zoeken valt het reuze mee, maar als je langer wacht kan het lastig worden... In vergelijking tot Utrecht in ieder geval een piece of cake.
Oud 09-05-2004, 17:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Tijd geleden is er over de journalistiek-opleidingen een uitgebreide discussie geweest. Gebruik de zoekfunctie eens.
Oud 09-05-2004, 19:21
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Voor Utrecht moet je loten. (of meedoen aan een selectie, maar daar ben je te laat voor denk ik)
Oud 10-05-2004, 10:36
Luna
Luna is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 09-05-2004 @ 20:21 :
Voor Utrecht moet je loten. (of meedoen aan een selectie, maar daar ben je te laat voor denk ik)
juh, idd, de toelatingstest voor volgend jaar is al geweest en een jongen die ik ken is al toegelaten. Hij zei inderdaad ook iets over een loting maar daarvoor had je je denk ik ook allang op moeten geven.
Utrecht lijkt me qua stad trouwens leuker dan tilburg, over de opleiding zou ik niets kunnen zeggen want van die van Tilburg weet ik niets...
Oud 10-05-2004, 12:35
PV
PV is offline
Er zijn hier inderdaad al een hoop topics over..
maar als je volgend schooljaar al naar Utrecht zou willen, ben je nu ws al te laat. Er zijn daar altijd veel meer aanmeldingen voor dan dat er plaatsen zijn, er is toelatingsexamen, een loting e.d.
Tilburg is wat dat betreft makkelijker.
maar:
Je aanmelding voor journalistiek moet vóór 15 mei bij de Informatie Beheer Groep in Groningen binnen zijn.
Ben je te laat, meld je dan toch aan. Je komt op een wachtlijst en hebt een reële kans in augustus alsnog geplaatst te worden. Je neemt dan de plaats in van hen die afgevallen zijn doordat ze gezakt zijn voor hun eindexamen of toch een andere studie hebben gekozen. De kans op toelating is groot!

zie hier
Oud 10-05-2004, 20:40
loes appelmoes
loes appelmoes is offline
yep, i know, moet het aanmeldingsformulier voor zaterdag opsturen. kheb heel lang lopen twijfelen over een vervolgopleiding vandaar ook dat ik zo laat ben, maar journalistiek lijkt me wel wat! vind het wel balen dat ik niet naar open dagen hiervan ben geweest, kan je toch beter vergelijken, maar ik d8 probeer het zo utrecht lijkt me idd bijna onmogelijk, vorig jaar waren er 750 aanmeldingen en maar 360 plaatsen.... wordt denk ik tilburg!
Oud 10-05-2004, 21:04
Denise84
Denise84 is offline
Utrecht heeft zware toelating maar zou ik zeker proberen. Tilburg staat heel slecht aangeschreven en maar 60% gaat door naar het 2e jaar, hoorde ik van iemand die Journalistiek doet in Tilburg.
Oud 10-05-2004, 23:07
PV
PV is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 10-05-2004 @ 22:04 :
Utrecht heeft zware toelating maar zou ik zeker proberen. Tilburg staat heel slecht aangeschreven en maar 60% gaat door naar het 2e jaar, hoorde ik van iemand die Journalistiek doet in Tilburg.
dat komt omdat heel veel lui er achter komen dat journalistiek toch niet is wat ze willen, en omdat je een bepaald aantal studiepunten + tentamens gehaald moet hebben om door te kunnen. Kortom, de luie en onwetenden
en ach hoe goed t aangeschreven staat maakt niet zo bar veel uit, het meeste leer je nog tijdens je stages enzo.
Oud 13-05-2004, 17:04
efixer
efixer is offline
Zwolle, ben ik geweest met open dag een voorlichting, leek me er leuk en de school is erg gezellig!

Met der andere heb ik geen ervaring!
Oud 14-05-2004, 14:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
In ongeveer elke stad (behalve Amsterdam is het makkelijker een kamer te vinden dan in Utrecht, maar als je op tijd begint zou het geen probleem moeten zijn.
Oud 14-05-2004, 14:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Volgens een of ander carriereboek wat ik vandaag gehad heb worden in Tilburg (in aantallen) de meeste kamers aangeboden.
Oud 14-05-2004, 14:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2004 @ 15:41 :
Volgens een of ander carriereboek wat ik vandaag gehad heb worden in Tilburg (in aantallen) de meeste kamers aangeboden.
Relatief gezien, komt omdat niemand d'r wil wonen
Oud 17-05-2004, 14:42
martijn1905
martijn1905 is offline
Citaat:
appelflappie schreef op 10-05-2004 @ 21:40 :
journalistiek lijkt me wel wat!
Dit lijkt me niet echt de instelling om met een studie te beginnen, zeker niet de studie journalistiek.

In Tilburg vind je uiteraard makkelijker een kamer dan in Utrecht, de stad Tilburg is echter bagger, uitgezonderd enkele leuke kroegjes e.d. Utrecht daarentegen is een fijne stad om te wonen en om te studeren (qua leefomgeving, ik praat nu even niet over scholen/faculteiten e.d.) Wat betreft journalistiek kun je natuurlijk ook nog in Zwolle terecht, over de school (Windesheim toch?) kan ik niet veel zeggen, behalve dat bekenden van mij het daar erg naar hun zin hebben gehad. Mensen vallen vaak over het wat 'slome' karakter van de stad Zwolle. Ik denk ten onrechte, Zwolle is weldegelijk een hele fijne stad. Ook kun je nog in Ede terecht. Als je tenminste geen moeite hebt met het woordje 'christelijk' (al geldt dat in minimale mate ook voor Zwolle). Het is maar wat je er zelf van maakt: heel verkeerd is het daar niet. De stad Ede is verreweg het minste maar het vinden van een kamer doorgaans het gemakkelijkste van de vier. Bovendien zit je dicht bij leuke steden als Utrecht en Arnhem. Ook Nijmegen (half uurtje) en Amsterdam (50 min.) zijn met de trein goed te doen....
Oud 11-02-2006, 00:16
niña
niña is offline
Utrecht, maar dat zeg ik eigenlijk alleen omdat ik daar gedeeltelijk studeer en alleen negatieve dingen heb gehoord over Tilburg. Het is ook goed met het openbaar vervoer bereikbaar. Erm.. Dat is een van de keuzes dat ik voor Utrecht heb gekozen, ook omdat het een leuke stad is, ik vind de faculteit wel een leuk gebouw.
Oud 11-02-2006, 10:33
Yerli
Yerli is offline
Beetje oud topic he?

Regels voor berichten