Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 14:47
Hayden
Hayden is offline
Heeyz,

Ik heb een probleempje en dat wil ik graag ff kwijt..
Mijn vriendje en ik kunnen het heel goed met elkaar vinden en we zijn helemaal gek op elkaar. We hebben al een jaar maar toch zijn er dingen die we in het begin van elkaar wel konden accepteren waren maar die nu toch opvallender worden naarmate de tijd dat we elkaar kennen, als het serieuzer word..
Hij is namelijk vaak erg gevoelig, voor emoties en zijn omgeving, hij zegt zelf soms dat hij een vervelend karakter heeft, dat hij soms nou eenmaal gevoelig en emotioneel is, en hij zegt op goedmaakmomenten' dingen als sorry, omdat ik soms een beetje een lastig persoon ben, enzo.. dus hij weet het van zichzelf goed genoeg..
Nu ben ik zijn vriendinnetje maar ik weet niet zo goed of ik hier mee om kan gaan, met de mate waarin hij gevoelig is.. hij kan in een keer omslaan van bui of boos worden om iets waar anderen niet zo lang als hem over doorgaan.. terwijl ik zelf een vrij gemakkelijk persoon ben. Ik vergeef snel en zie dingen die gebeurd zijn als gebeurd, zolang ik me nog maar gelukkig voel, en dat voel ik me ookal is hij soms zo, omdat ik van hem ben gaan houden en hier ook graag mee om wil (leren) gaan..

Maar sinds kort merk ik dat ik het ook doe, ik word gevoeliger en reageer net als hem bij dezelfde soort situaties.. wat ook niet raar is omdat je dat doet als je langer bij elkaar bent. Mijn omgeving merkt het ook, mijn vrienden merken het, en ik heb laatst nog een uitval gehad van mijn ouders omdat zij zich stoorden aan mijn gedrag.
Het probleem is dat mijn vriendje dat gelijk ook aan mij merkt, en zich nu gaat irriteren aan mijn gedrag, dat ik dus onbewust van hem heb overgenomen, terwijl ik eerst altijd de rustmaker was..
Omdat hij dan boos word, word ik ook steeds geprikkelder, en daar maar ik me zorgen om omdat dit ons beide erg irriteerd.
Hebben meer mensen dit gehad, en hoe ga ik hiermee om?

bedankt voor het lezen of antwoorden, het is iig al fijn dat ik even het probleem voor mezelf in woorden heb staan tnx..
XXX Hayden
Oud 08-02-2006, 14:53
Myuki
Myuki is offline
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt... Maar ik weet ook niet zo goed wat je daar aan kunt doen.

Dit zijn de lastigere 'relatieproblemen'

Ik denk jezelf en hem analyseren, wat je in dit stukje dus doet, helpt om wat er tussen jullie gebeurt te doorgronden en aan te pakken.
Oud 08-02-2006, 19:07
Optima
Optima is offline
je bent 16, volop in de puberteit, het hoeft niet per se zo te zijn dat je het gedrag van je vriend overneemt, maar dat je last hebt van je eh leeftijd.

Als je al zo ver bent dat je je eigen gedrag opmerkt, is de volgende stap makkelijk te maken. Probeer vaker tot 10 te tellen, danwel hardop. Als je merkt dat je geprikkeld bent, zeg dat tegen je vriend/ouders zodat zij er rekening mee kunnen houden. Met communiceren kom je heel ver, met opkroppen niet. Als de omgeving weet waar ze aan toe zijn, kunnen ze er jou ook bij helpen.
Oud 08-02-2006, 21:01
Hayden
Hayden is offline
Ik ben geen 16, ik ben 20: )
Dat van tevoren vertellen doe ik, maar dat is geen oplossing.
Reageren

Regels voor berichten