Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 19:17
tommiegunz
tommiegunz is offline
Ha mensen,

Het is weer een tijd geleden dat ik weer op dit forum ben geweest (laaste keer op mijn verjaardag ), maar dat is niet mijn zegje.

Vandaag had ik een *kuch* meningsverschil met mn moeder over dat ik meer folders bij mijn kranten moet doen.
Ja dat betekent dat ik een krantenwijk heb.
Op mn 19 levensjaar .
Ik denk dat mijn werkgever (ik zal de naam maar achterwege laten), mij onderbetaald.
Nu heb ik een beetje lopen surfen op internet, onder andere de site van Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en daar vind ik hoeveel ik per maand minimaal moet verdienen.
Ik ben ondertussen 19 jaar (ja en dan nog inderdaad bezorgen, ik weet het, het is erg )en op die site van SZW staat dat ik netto: €668 en 10 centjes moet verdienen.
Vraag 1 (wat overigens niet de hoofdvraag is: Zit hier alle andere mogelijke belastingen bij?
Ik verdien (Januari 2006 €63,54.
Wordt ik nu zwaar onderbetaald?
En kan ik hiervoor het bedrijf (als ik onderbetaald wordt) naar de rechter slepen?

Want mijn aardige mentaliteit voor dit bedrijf is gezakt tot in de min.

Het zijn echt een van de meest domste medewerkers die je ooit zal tegen komen
(Dit is off-topic)
Ik moest opgeven wanneer ik op vakantie ging (uiteraard, wat ik begreep, voor een vervanger) nou ik bellen, nou hun zeggen, stuur maar een email, dus ik speciaal een email aangemaakt met mijn voor en achternaam erin (en niets anders), het enige is dat het een Gmail account is, maar als hun email programma niet uit het stenen tijdperk komt, dan verwacht ik wel dat die ook Gmail accounts ondersteunt, ik dus de mail verstuurd, het stond toen ik het verzonden heb: "Uw bericht is successvol verzonden", of iets in die trant, nou een week of twee bellen ze weer op.
"Waneer ga je nu op vakantie?".
WAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Kunnen jullie wel een computer aanzetten?
Dacht ik bij mezelf.

Nou dat was dus een niet al te snuggere actie van die lui.

Nou gaanre een reply alsjeblieft.
Oja als ik verkeerd zit (als er al een topic over is), zeggen dan.

Mijn hoofdvraag luidt: Geldt het minimumjeugdloon ook als je werktijden en wat je per week verdient ook?
Oud 09-02-2006, 19:36
coopergirl
coopergirl is offline
In je contract staat neem ik aan wat je per krant of zo verdient, niet zo zeer per uur lijkt me? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee (met krantenwijken dus :0)
Oud 09-02-2006, 19:40
MTpower
MTpower is offline
Je krijgt inderdaad per krant betaald.
Die minimumloon gevallen zijn volgens mij ook voor als je fulltime werkt, wat je met kranten waarschijnlijk niet zal doen
Oud 09-02-2006, 19:45
Rodion
Rodion is offline
Hier heb je misschien meer aan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Kijk zoek echt werk dat zou het zowiezo oplossen.
Maar hoeveel uur ben je met je krantenwijk kwijt?

Uitgaande van het loon wat jij noemt en het minimumloon van 3,84 per uur (voor een 19 jarige) besteed je 16,5 uur per maand aan het lopen van kranten.

Maar ik vraag me af of het minimumloon op krantenbezorgers van toepassing is misschien kan nare man dat wel vertellen

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:54
Verwijderd
Wat een verhaal

Maar zoals al eerder gezegd: je wordt per krant betaalt. Het minimumloon is op jou niet van toepassing, omdat dit uitgaat van een uurloon.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:18
Ivo
Ivo is offline
In ieder geval geldt die 668 euro's en 10 cent alleen als je fulltime werkt. Hoeveel fulltime is, hangt af van de CAO en het bedrijf waar je werkt, en varieert normaal gesproken tussen de 36 en 40 uur per week. De opgegeven salarisbedragen zijn ALTIJD bruto bedragen, omdat het netto bedrag per persoon verschillend kan zijn in verband met aftrekposten en bijtellingen enzo. Tenzij er bijvermeldt staat dat het wel netto is natuurlijk, maar dat is zelden zo.

Gaan ze bij jouw werkgever voor een fulltime werkweek uit van 40 uur, dan kom je inderdaad op 3,84 per uur, en zou het beteken dat je voor 63,54 euro maximaal 16,5 uur bezig mag zijn. Heb je minder tijd nodig, dan ligt je werkelijke uurloon dus hoger.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 09:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je kan enkel bekijken of je boven of onder dat minimum zit, door te kijken hoeveel uur je werkt en even te berekenen hoeveel je dan dus ongeveer per uur verdient.

die 600 zoveel euro is voor een volledige werkweek.

dat is belachelijk weinig overigens. stel dat t voor 40 uur per week is, dan is het 668.10/(4*40)=4,17 per uur. Bruto.

als jij 15 uur of minder per maand bezig bent met kranten bezorgen, krijg je meer dan het minimumloon betaald.

niet dat dit soort berekeningen enige basis heeft, want a)kranten rondbrengen - niks mis mee trouwens - is onbelast en b)dat gaat per stuk.
Reageren

Regels voor berichten