Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2006, 07:52
Papillonne
Papillonne is offline
Hee,

Aangezien ik niets van computers weet maar wel een beetje actief probeer te zijn op dit forum, hoop ik dat iemand me uit kan leggen hoe je foto's van bijv 700 kB kunt verkleinen naar <200kB (zodat ik ze op mn fotopagina kan zetten).

Graag lekker makkelijk en kinderlijk stap voor stap uitleggen, anders kan ik er nog niets mee

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2006, 08:13
J-roenn
J-roenn is offline
open de foto met paint, opslaan als jpg ( als dit nog niet gebeurd is ) dan naar image, stretch/skrew en dan een percentage in die bovenste twee vakjes invullen kleiner dan 100, dan verkleint de foto aan de hand van dat percentage.

t is niet de manier om de mooiste foto's op klein formaat te krijgen, maar wel de gemakkelijkste.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 09:18
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je photoshop zou hebben....

file...save for the web... jpeg medium

jeej!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 21:42
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 17-02-2006 @ 10:18 :
Als je photoshop zou hebben....

file...save for the web... jpeg medium

jeej!
Heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 21:58
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
http://www.gimp.org/windows/
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:17
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 17-02-2006 @ 22:42 :
Heb ik niet
probeer anders eerst even de bestanden te openen,
dan te kiezen bestand -> oplsaan als...
en dan kies je bij "opslaan als type" jpeg
dan geef je een bestandsnaam en een plaats om op te slaan

in stappen dus

je kunt eventueel ook type png kiezen, die ondersteunt "doorzichtige" plaatjes(je kan als ie op een webpagina staat de achtergrond van de webpagina erachter zien).

anders probeer je de manier van j-roenn, dat is wel simpel, en het lijkt erop, alleen wordt het plaatje ook zichtbaar kleiner, ipv alleen in bestandsgrootte

als je heel erg veel plaatjes om wilt zetten kan je bijvoorbeeld Pic2Pic gebruiken (bestandje van een halve Mb) om heel veel tegelijk om te zetten. om dit programma te gebruiken zoek je eerst je foto's in et linker deel, in het rechter deel zet je een vinkje voor "set the destination folder the same as source folder"m kies je onder filetype jpg, onder color resolution true color en mirror en rotation laat je uit staan. selecteer links alle bestanden, klik op start en klaar is kees
Oud 17-02-2006, 22:55
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb ergens een phpscript die automatisch foto's verkleint.
Als je wil kan ik je een link geven, t enige wat je hoeft te doen is de foto's selecteren op je computer via bladeren, en dan op ok klikken, hij verkleint ze en geeft jou kleine foto's terug
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 17-02-2006 @ 23:55 :
Als je wil kan ik je een link geven, t enige wat je hoeft te doen is de foto's selecteren op je computer via bladeren, en dan op ok klikken, hij verkleint ze en geeft jou kleine foto's terug
Daar heb ik ook wel interesse in. Kun je bij dat script ook de grootte instellen van output?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 23:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 17-02-2006 @ 23:55 :
en dan mag je dr ook meteen gaan uitleggen dat ze een server moet installeren met php, en dan dat phpbestandje in de root moet zetten en die via localhost moet benaderen,

blablabla
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 00:15
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Voor zulke toepassingen als vlug eventjes wat foto'tjes verkleinen om ze op een webpagina te zwieren, vind ik de Windows XP Powertoy - Image Resizer een heel gemakkelijk en handig iets.

Gewoon de image resizer hier
eventjes downloaden en installeren. Daarna verschijnt er een nieuw item in het rechtermuisknopmenu. Kortom, gewoon eventjes op de foto gaan staan die je wil verkleinen, rechtermuisknop => resize image en kiezen in welk formaat je ze graag zou willen en op okee klikken.

Ook voor meerdere foto's tegelijk werkt dit prima, en het programma'tje levert best wel een fijne compressie.

Ervanuitgaande dat je Windows XP hebt natuurlijk...
Oud 18-02-2006, 14:32
bamiPoep
bamiPoep is offline
ms photo editor (geen idee hoe ik eraan kwam eignelijk, volgens staat ie al in windows?)
en dan bij Image->Resize
Oud 18-02-2006, 16:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 18-02-2006 @ 00:56 :
en dan mag je dr ook meteen gaan uitleggen dat ze een server moet installeren met php, en dan dat phpbestandje in de root moet zetten en die via localhost moet benaderen,

blablabla
wat dacht je van dat ik m host
en er is nog geen functie om de grootte in te stellen, misschien dat ik dat ooit maak als ik daar zin in heb (het is ook zoooveeel werk )
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 18-02-2006 @ 17:34 :
wat dacht je van dat ik m host
en er is nog geen functie om de grootte in te stellen, misschien dat ik dat ooit maak als ik daar zin in heb (het is ook zoooveeel werk )
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:08
Verwijderd
Als je upload via Photobucket.com kan je het ook via dat doen.
Je upload een foto, klikt op edit en doet resizen. Bijvoorbeeld 25% off original, dan blijft er 25% over.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:47
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Met Easy Tumbnails kan je heel makkelijk foto's (ook gelijk hele mappen met foto's) verkleinen.
Oud 18-02-2006, 18:23
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Laurens schreef op 18-02-2006 @ 18:06 :
(A)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten