Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan te kiezen bestand -> oplsaan als... en dan kies je bij "opslaan als type" jpeg dan geef je een bestandsnaam en een plaats om op te slaan in stappen dus ![]() je kunt eventueel ook type png kiezen, die ondersteunt "doorzichtige" plaatjes(je kan als ie op een webpagina staat de achtergrond van de webpagina erachter zien). anders probeer je de manier van j-roenn, dat is wel simpel, en het lijkt erop, alleen wordt het plaatje ook zichtbaar kleiner, ipv alleen in bestandsgrootte als je heel erg veel plaatjes om wilt zetten kan je bijvoorbeeld Pic2Pic gebruiken (bestandje van een halve Mb) om heel veel tegelijk om te zetten. om dit programma te gebruiken zoek je eerst je foto's in et linker deel, in het rechter deel zet je een vinkje voor "set the destination folder the same as source folder"m kies je onder filetype jpg, onder color resolution true color en mirror en rotation laat je uit staan. selecteer links alle bestanden, klik op start en klaar is kees
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
blablabla |
![]() |
|
Voor zulke toepassingen als vlug eventjes wat foto'tjes verkleinen om ze op een webpagina te zwieren, vind ik de Windows XP Powertoy - Image Resizer een heel gemakkelijk en handig iets.
Gewoon de image resizer hier eventjes downloaden en installeren. Daarna verschijnt er een nieuw item in het rechtermuisknopmenu. Kortom, gewoon eventjes op de foto gaan staan die je wil verkleinen, rechtermuisknop => resize image en kiezen in welk formaat je ze graag zou willen en op okee klikken. Ook voor meerdere foto's tegelijk werkt dit prima, en het programma'tje levert best wel een fijne compressie. Ervanuitgaande dat je Windows XP hebt natuurlijk...
||
Citaat:
![]() en er is nog geen functie om de grootte in te stellen, misschien dat ik dat ooit maak als ik daar zin in heb (het is ook zoooveeel werk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|