Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 22:28
dBb
dBb is offline
Wie weet hebben enkele van jullie de film White Noise al eens gezien of hebben via andere wegen al eens gehoord van EVP (electronic voice phenomenon) en ITC (Instrumentale TransCommunicatie). Kortweg gezegd zijn het manieren om met het hiernamaals te communiceren.
Met radio's, computers, videoapparatuur en tv's zijn we flink aan het experimenteren. Ook doen we op locatie onderzoek en hebben we vette resultaten kunnen boeken!

Wat denken jullie van evp en itc ?

hier hebben we alles neergezet: www.entiteiten.net
Oud 27-02-2006, 23:28
dBb
dBb is offline
[Hmmm...misschien wat meer beluisteren? Hier staan erg duidelijke van een bezoek aan de Duivelsberg. Opgenomen 's nachts in het bos, ongefilterd materiaal! www.entiteiten.net/duivelsb.html
En "ik geloof er geen drol van" is natuurlijk niet erg wetenschappelijk! Ik vind het leuk om hierover te discusseren! (en dan niet van bestaat welles, nietes) Kom maar op met argumenten!]

Dit bericht was bedoeld als reply, maar diegene heeft em erafgehaald (kan dat ?)

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 23:31.
Oud 28-02-2006, 00:20
Boebsie
Boebsie is offline
Uhm ik heb ff wat opnames beluisterd en vind het absoluut niet geloofwaardig overkomen. Die geluidsopnames zijn vaag, kort en je kan er van alles inhoren, sommigen zijn weer wat duidelijker, maar daarvan is de betrouwbaarheid niet te bepalen.

Die video opname's zijn vaag, die video opname van De Duivelsberg slaat echt alles, uiteraard is dat gewoon een insect.

En dan die foto's? Ik zie in een wolk nog meer.

En wat betreft "EVP" en "ITC", technische naampjes om professioneel over te komen ? . Ik kan er moeilijk een mening over vormen, want er zijn zoveel vragen onbeantwoord dat je er niks mee kan. Je zou eerst moeten weten waar geesten vandaan komen, hoe een "geestenwereld eruit ziet". In hoeverre ze stoffelijk zijn etc etc, als men dat al niet weet hoe uberhaut veronderstellen dat ze met behulp van een radio met ons willen communiceren? Er zijn evengoed duizenden al niet miljoenen mensen die beweren zonder hulp van een radio met ze te communiceren, waaronder Char.

Tot nog toe heeft niks mij kunnen overtuigen dat geesten bestaan.

Denk dat mijn mening duidelijk is.

(Dat kan dat was ik, ik post vaak zo, beetje dom post het alvorens het ff na te lezen en haal het dan snel weer weg. Zag zelf ook dat me reactie te weinig onderbouwd was vandaar).

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 00:29.
Oud 28-02-2006, 01:05
Verwijderd
Je kunt niet communiceren met iets waarvan het bestaan niet is aangetoond. Ik kan toch ook niet in de hel schijten?
Oud 28-02-2006, 01:26
Verwijderd
Jij misschien niet, maar de duivel schijt wel altijd op de grootste hoop
Oud 28-02-2006, 09:12
Verwijderd
het klinkt als een beetje geklooi met cool edit pro, maarja
Oud 28-02-2006, 11:48
dBb
dBb is offline
Wat betreft de betrouwbaarheid, je moet natuurlijk gewoon geloven dat dit echts is. Het zou wel heel sterk zijn als we honderden samples gaan zitten faken.
Citaat:
k kan er moeilijk een mening over vormen, want er zijn zoveel vragen onbeantwoord dat je er niks mee kan. Je zou eerst moeten weten waar geesten vandaan komen, hoe een "geestenwereld eruit ziet". In hoeverre ze stoffelijk zijn etc etc, als men dat al niet weet hoe uberhaut veronderstellen dat ze met behulp van een radio met ons willen communiceren?
Als je wat verder zou lezen kun je aardig wat van die vragen al beantwoord krijgen.

kijk anders ook eens op www.worlditc.org www.transcommunication.org
Oud 28-02-2006, 16:09
Verwijderd
Heb je misschien ook links naar Nature- of Science-publicaties over dit baanbrekende onderwerp?
Oud 28-02-2006, 17:11
dBb
dBb is offline
Helaas geen Science artikelen nee, er lijken weinig wetenschappers zich aan dit onderwerp te verbinden. Toch wordt het erkend door het vaticaan en schijnt de politie het te gebruiken. Hier wat meer literatuur mocht je vraag serieus zijn:

Boek van de ontdekker van EVP : http://www.entiteiten.net/docs/friedrichjurgenson.pdf

Boek van Branton de Geus : http://www.entiteiten.net/docs/brantondegeus.pdf

http://www.victorzammit.com/book/index.html

en in het Nederlands: http://www.victorzammit.com/book/summaries/dutch.rtf
Oud 28-02-2006, 19:29
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Mephostophilis, doe eens wat meer open minded.
Oud 28-02-2006, 20:47
Verwijderd
TS opent met het bericht over communiceren met het hiernamaals. Ik denk dat dit meer ergens anders hoort dan op W&F...
Sowieso krijg je op W&F dan veel gezeur van wetenschappers die toch niet in dat soort dingen geloven, denk dat je hier een betere disucssie kan voeren.

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 20:52.
Oud 01-03-2006, 11:02
robbzooi
robbzooi is offline
Je hoort wat je wilt horen, als jij ''help me'' hoort kan een ander iets heel anders horen. D'r was laatst ook iets over op national geographic waar een heel duidelijk voorbeeld inzat van dat je hoort wat je wilt horen, of wat een ander zegt.
Oud 01-03-2006, 11:27
dBb
dBb is offline
Je hoort wat je wilt horen? Pareilodolie...Maar dat kun je echt niet zeggen van alle opnames....
http://www.entiteiten.net/ontmoeting...thatsalive.mp3
Oud 01-03-2006, 16:23
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 01-03-2006 @ 12:02 :
Je hoort wat je wilt horen, als jij ''help me'' hoort kan een ander iets heel anders horen. D'r was laatst ook iets over op national geographic waar een heel duidelijk voorbeeld inzat van dat je hoort wat je wilt horen, of wat een ander zegt.
Ja dat vind ik ook zo vaag, ik denk zelf bijvoorbeeld vaak dat ik mijn naam hoor roepen, maar dat is dan niet zo.

Regels voor berichten