Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 22:08
D@mien
D@mien is offline
ik heb een oude computer als server staan, Celeron 466MHz op een MS-6163VA MoBo, en daarvan is de CPU fan ernstig aan et overlijden; hij maakt een pokkeherrie terwijl hij geen draden raakt..
Gezien de leeftijd zijn er voor die processoren geen dingen meer te koop (volges mij is het nieteens een 'socket x' systeem), en zit ik dus met een probleem.
Et fannetje dat er op zit is zo'n 40mm (niet opgemeten, maar et is ZEKER geen 80mm).
Ik vraag me af of ik bij een computerboer een standaard 40mm fannetje kan kopen om de zooi te koelen. Of hebben CPU's een ander soort fans?

Het moet natuurlijk wel zéér goedkoop zijn, aangezien je voor een tientje of 3 al een beter 2ehands systeem hebt gloofik. (en ik ben blut)
en als et ff kan natuurlijk met zo min mogelijk herrie, wat wishful thinking bij 40mm fans denk ik.
Een grotere fan is helaas geen optie, omdat ie er simpelweg niet op kan; De CPU zit niet direct op het mobo maar op een kaart die je op et mobo moet steken (een soort PCI slot)

iemand suggesties?
Oud 05-02-2006, 22:19
Verwijderd
Die oude celerons doen het ook heel goed zonder een draaiende fan. Ook als server zullen ze geen cruciale temperaturen bereiken. Maar anders weet ik nog wel een stichting die oude pc onderdelen verkoopt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 23:20
Nocturnal
Nocturnal is offline
je kunt gewoon een standaard fan kopen, als er maar een goede aansluiting voor op je moederbord aan zit. BTW, waarschijnlijk is je processor een socket 370.
Oud 05-02-2006, 23:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt inderdaad een soort standaardfan kopen en die op je heatsink planten.
Oud 10-02-2006, 13:06
WickedDevil
WickedDevil is offline
http://images.google.nl/images?hl=nl...01&sa=N&tab=wi
is het zo een?
als je een foto hebt is ook handig
maar iig.. voor die sloten heb ik wel koelersmet fans liggen
Reageren

Regels voor berichten