Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 12:43
marrel
marrel is offline
Hey,

Het gebeurd de laatste tijd heel vaak dat ik pagina's niet kan laden, als ik dan op reflash klik dan lukt het weer wel. Het is net of mijn server constand time outs heeft en dat is best iritant. Ik krijg gewoon een witte pagina, of zo eentje met kan de pagina niet vinden. Soms slaat google automatisch aan het zoeken naar een site die er op lijkt. Het is iig allemaal een beetje vaag

Heeft iemand misschien een idee hoe dit zou komen? of nog beter, hoe ik het kan verhelpen?
Oud 13-02-2006, 13:12
dafelix
dafelix is offline
maak je gebruik van een proxy? (Tools -> Internet Options => Connection =>> LAN Settings (knopje)) Zoja, schakel deze 'ns uit

verder kun je, om het een en ander uit te sluiten, even je PC controleren op spyware
Oud 13-02-2006, 13:23
marrel
marrel is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-02-2006 @ 14:12 :
maak je gebruik van een proxy? (Tools -> Internet Options => Connection =>> LAN Settings (knopje)) Zoja, schakel deze 'ns uit

verder kun je, om het een en ander uit te sluiten, even je PC controleren op spyware
Mnee ik gebruik geen proxy en ik schoon mijn computer ook regelmatig op. Spyware of virussen zijn dan ook (voor zover ik kan zien) niet aanwezig.
Oud 13-02-2006, 13:29
M@rco
M@rco is offline
Lijkt op een DNS probleem bij je provider. Misschien verstandig om die eens op te bellen. Je kunt ook voor de zekerheid even kijken of je instellingen goed staan.

(DNS betekent 'Domain Name System'. Als jij een internetadres invoert in je browser, zoekt een DNS-server bij je provider op welke server bij die domeinnaam hoort, en stuurt je daar vervolgens naartoe. Als dat om de één of andere reden niet goed gaat dan kun je dus de problemen krijgen die jij beschrijft; vooral het feit dat Google automatisch gaat zoeken is geen goed teken.)
Oud 13-02-2006, 13:51
marrel
marrel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-02-2006 @ 14:29 :
Lijkt op een DNS probleem bij je provider. Misschien verstandig om die eens op te bellen. Je kunt ook voor de zekerheid even kijken of je instellingen goed staan.

(DNS betekent 'Domain Name System'. Als jij een internetadres invoert in je browser, zoekt een DNS-server bij je provider op welke server bij die domeinnaam hoort, en stuurt je daar vervolgens naartoe. Als dat om de één of andere reden niet goed gaat dan kun je dus de problemen krijgen die jij beschrijft; vooral het feit dat Google automatisch gaat zoeken is geen goed teken.)
Hmm dan zal ik maar eens gaan bellen. Alle instellingen staan goed volgens de link die je gaf dus dat is het ook niet. Klopt het trouwens ook dat dit computer afhankelijk is? Ik bedoel alle andere computers hier thuis op het netwerk hebben er geen last van, heb ik alleen weer

Maar bedankt alvast iig
Oud 13-02-2006, 14:08
M@rco
M@rco is offline
Dat is dan wel weer raar, want als het echt een probleem met de provider is dan zouden alle computers er last van moeten hebben.

Heb je het probleem ook met een andere browser, bijv. Mozilla Firefox?
Oud 13-02-2006, 14:12
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-02-2006 @ 15:08 :
Dat is dan wel weer raar, want als het echt een probleem met de provider is dan zouden alle computers er last van moeten hebben.

het kan zijn dat de ene PC vanuit de DHCP een andere DNS server toegewezen heeft gekregen (en de DHCP lease time nog niet voorbij is)

je zou dit kunnen oplossen via IPconfig:

Ga naar start menu, kies 'run' (uitvoeren), type daar 'cmd' (of, bij oudere windows systemen 'command.com'). Je krijgt nu een command-prompt scherm (zwart met witte letters), in dit scherm type je "ipconfig /renew" en drukt op enter, je zou nu weer nieuwe informatie van je ISP hebben gekregen omtrend DHCP server, IP etc
Oud 13-02-2006, 14:18
marrel
marrel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-02-2006 @ 15:08 :

Ik heb nog nooit andere browsers gebruikt. Ik hoor net wel dat mijn moeder op een andere pc ook wel eens last heeft van mijn probleem, maar ze is niet zo heel goed met computers dus ze dacht dat het ook wel eens typfouten konden zijn, en de vernieuw knop kent ze niet dus jah. Ik zal vanavond eens vragen of papa er ooit last van heeft, en anders bel ik morgen @home even op.
Reageren

Regels voor berichten