Citaat:
Tom schreef op 07-03-2006 @ 21:14 :
Ik heb het ook gedaan. Of het echt nuttig is weet ik niet. Bij een training die ik heb gedaan reed je een groot deel van de tijd met de ABS uit... terwijl ik alleen auto's met ABS heb. Maar je steekt er zeker iets van op. Bovendien is het gewoon een leuke dag. Als je het geld kunt missen zou ik het zeker volgen... van mij mogen ze het ook onderdeel maken van de normale rijlessen.
|
ABS is leuk. Voor amateurs. Als je een beetje kan rijden, sta je zónder ABS sneller stil dan mét.
Ik geef toe: als het glad is (sneeuw enzo) mis ik de ABS wel in mn auto...
Ik heb geen echte slipcursus gehad, maar een rijopleiding van de politie (naast mn gewone rijbewijs dus nog): 3 dagen karren in Lelystad
Gaat vooral om veilig en snel tegelijk door het verkeer te komen: rijden met toeters en bellen, snel straatje keren, dwingend rijden ((rijden in tegenovergestelde richting/tussen 2 rijbanen door), rijden tussen menigten mensen, en natuurlijk ook met glad weer. Onder de dienstwagens hebben we trouwens wel winterbanden liggen (charmant, zo'n witte C-klasse/Vectra met zwarte stalen velgen...)
En ja, natuurlijk heb ik die afgeragde ex-dienst-Vento ook nog ff alle hoeken van het Lelystad-circuit laten zien

Je weet toch