Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 19:07
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
K heb zo'n idee dat bij mij een verstandskies doorkomt (of het moet iets heel anders raars zijn ) K heb er eigenlijk nogal last van Best pijnlijk enzo...
Hebben jullie dat ook gehad? En hoe oud was je toen je ze kreeg? En heb je ze alle 4?
Oud 13-06-2005, 19:10
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb zo af en toe ook last helemaal achter in mijn mond.. het lijkt wel te jeuken en mijn tandvlees doet dan pijn. als ik dan eens kijk zie ik een wit stukje zitten, alsof er een tand doorkomt zeg maar. dus volgens mij zijn ze bij mij ook door aant komen, alleen gebeurd dat met vlagen
het is in ieder geval wel irritant
Oud 13-06-2005, 19:20
Dith
Dith is offline
Eentje is er al uit door omstandigheden (ontstekingen enzo, ik zal je de details besparen), twee komen er nu door en de andere ligt op zijn kant dus daar zal ik nooit last van krijgen.
Diegene die eruit is gehaald, dat was zo'n 4 maanden geleden en toen zagen ze op de foto' dat de rest ook door aan het komen was dus eh, toen was ik nog net 16jaar en nu ben ik 17(joh) en begin ik er last van te krijgen.
Oud 13-06-2005, 19:34
MTpower
MTpower is offline
Bij mij komen ze nu ook door... ik voel ze al een beetje zitten... het doet pijn achter in m'n mond en als ik kijk zie ik ze al een beetje zitten. Zullen er binnenkort wel uitgehaald worden denk ik
Oud 13-06-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 20:34 :
Zullen er binnenkort wel uitgehaald worden denk ik
Waarom? Als er plek voor is kunnen ze gewoon door komen, toch? (Als er geen plek voor is, dan is het natuurlijk een ander verhaal. )

Ik weet niet meer hoe oud ik was...een jaar of 18 oid, denk ik, toen ik ze begon te voelen...en 20 (ik gok ook maar wat ) toen ze er uit werden gehaald. Ik heb er nu dus geen meer en zal er waarschijnlijk ook nooit één krijgen (of er moet een vijfde zitten ofzo ).
Oud 13-06-2005, 20:50
Verwijderd
ik heb ze laatst laten snijden breken en trekken en het was een ramp. Het was zo gebeurt kennelijk maar het boren en breken in heel naar. Daarna heb ik nog een week erge pijn gehad, zelfs met 3 keer 600mg iboprufen per dag. Toen nog een keer terug geweest om het uit te laten spuiten met waterstofperoxide en er een pijnstiller in laten stopen. Ook heb ik een week emt een hamsterwacng gelopen. Succes
Oud 13-06-2005, 20:58
Roos
Roos is offline
Wat een dramaverhaal Roxane

Bij mij zijn de onderste eruit gehaald (niet tegelijk want dan kan je zo moeilijk eten). Ik heb regelmatig na de operatie gekoeld met een icepack en het werd helemaal niet dik. Ik stond dezelfde avond al in de kroeg.
Ik heb wel een week lang pijn gehad en ibuprofen geslikt, verder ging het wel.
Oud 13-06-2005, 20:58
Verwijderd
Bij mij viel het juist erg mee. (Natuurlijk heb ik er wel wat last van gehad ed, maar het was niet zo erg als sommige mensen me van te voren vertelden...of ik heb mazzel gehad of zij zijn gewoon een stelletje aanstellers. )
Oud 13-06-2005, 21:18
Scorpi
Scorpi is offline
Ik heb sinds mijn 'begin 17e' 1 verstandskies...
Het doorkomen deed bij mij idd ook best wel zeer

2 komen er bij mij niet door... Maar die moeten wel getrokken worden... wordt leuk hak en snijwerk :X
Oud 13-06-2005, 21:29
Verwijderd
Ik denk dat ik nu al ruim een jaar al mijn verstandskiezen heb. De tandarts verbaasde zich er zelfs over dat ik die al had omdat ik nog zo jong was. Maargoed, ik heb hem er nog niet over gehoord dat hij ze eruit wilde halen, dus het zal wel niet. Godzijdank.
Oud 13-06-2005, 21:32
Mara
Mara is offline
Ik heb ze niet en ik denk ook niet dat ik ze nog krijg
Oud 13-06-2005, 21:38
Verwijderd
ik heb ze alle 4 en nooit last van gehad met doorkomen oid, maar die rechtsonder staat 90graden naar voren gedraaid dus die duwt alles weg en moet er dus uit
baal er best wel van omdat een vriend van me er vrijdag eentje had laten trekken en er nu nog veel last van heeft en die dag ook nog 2x naar het ziekenhuis moest omdat het begon te bloeden en niet meer ophield (hoop gezeik dus)
Oud 13-06-2005, 22:04
Droomz
Droomz is offline
Oke, geweldig. Al die horrorverhalen over trekken van verstandskiezen Krijg er nu al zin in. Moet 30 juni en ik begin hem behoorlijk te knijpen
Oud 13-06-2005, 22:13
thunder110
thunder110 is offline
Ik heb nog niet echt een verstandskies. Er komt er wel eentje door, maar ik schijn er genoeg plek voor te hebben (alleen is het poetsen daar zo naar), dus hópelijk hoef ik niks te laten trekken.
Oud 13-06-2005, 22:25
Verwijderd
ik heb ze nog niet... wat is ong de leeftijd dat je ze krijgt dan??
Oud 13-06-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 13-06-2005 @ 23:25 :
ik heb ze nog niet... wat is ong de leeftijd dat je ze krijgt dan??
Verschilt volgens mij nogal, maar meestal ergens aan het eind van de puberteit, dacht ik. Sommige mensen krijgen ze nooit.
Oud 13-06-2005, 22:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
De eerste begon met 16 jaar te irriteren, de laatste zit er nu half.
Het doorkomen duurt echt abnormaal lang, 1 tot 1,5 jaar (bij mij).
2 zijn er al getrokken om 1 steeds ontstoken was, de andere 2 laat ik voorlopig zitten, ze hebben de ruimte en aangezien de prik recht m'n verhemelte in niet zo prettig was blijft de kaakchirurg er mooi vanaf!

Het doorkomen van 2 van de 4 deed erg veel (en lang, máánden) pijn, de andere heb ik nauwelijks iets van gemerkt.
Oud 13-06-2005, 23:46
M@rco
M@rco is offline
Ik heb het een paar maanden geleden aan de tandarts gevraagd en hij zag ze nog niet zitten. Van mij mogen ze ook best wel wegblijven, als ik dit allemaal zo lees...
Oud 13-06-2005, 23:53
MTpower
MTpower is offline
Ik voel ze alle 4 doorkomen... Het gaat eigenlijk vrij snel... soms is eten wat pijnlijk.. en het bloed wat bij het poetsen, maar verder heb ik er geen last van
Oud 14-06-2005, 00:07
LizzLe14
LizzLe14 is offline
ik was 13 toen ze begonnen door te komen, gelukkig deed het geen pijn, maar omdat ze zo vroeg komen (mijn andere tanden ook) zijn ze nogal poreus, dus uiteindelijk zullen ze daarom wel getrokken moeten worden, zolang er geen complicaties zijn kunnen ze ze er gewoon bijna pijnloos uittrekken, maar soms moeten ze eruit gesneden worden. bij mij zijn al 4 kiezen getrokken en die hadden wortels die aan de onderkant omhoog krulden, de haakjes reette toen me tandvlees open, zulksoort dingen zijn minder fijn. als je pijn hebt moet je ze waarschijnlijk wel laten trekken maar het valt meestal best mee hoor
Oud 14-06-2005, 06:37
Verwijderd
Het doorkomen van tanden en kiezen doet toch altijd pijn (iig als ze 'voor het eerst' doorkomen? Ik ken iig maar weinig mensen die het niet voelden. (Bij mij zijn ze er btw, onder narcose, uitgesneden (of weet ik het wat, ik was er niet bij maar ze waren nog niet door, dus ik neem aan dat het snijwerk was).)
Oud 14-06-2005, 06:53
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik had ze op m'n 15e alle 3 (eentje moet nog half doorkomen ). En over een paar jaar moeten ze getrokken worden, zegt mijn tandarts. Gezien vorige (slechte) ervaringen verheug ik me daar natuurlijk al op.

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 06:57.
Oud 14-06-2005, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 14-06-2005 @ 07:53 :
En over een paar jaar moeten ze getrokken worden, zegt mijn tandarts.
Heeft hij ook gezegd waarom?
Oud 14-06-2005, 06:55
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-06-2005 @ 07:53 :
Heeft hij ook gezegd waarom?
Ja, dat zal hij wel gezegd hebben, maar dat is al weer 3 maanden geleden dus ik weet het niet echt meer.

Hij gaat er iig de volgende keer foto's van maken.
Oud 14-06-2005, 08:48
Sasz
Sasz is offline
op mn 17e begonnen ze door te komen (erg pijnlijk bij mij!) en op mn 18 waren ze helemaal doorgekomen. Vorig jaar zomer heb ik ze alle 4 laten trekken (te weinig ruimte).
Oud 14-06-2005, 08:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
nog niet gelukkig
ik zou echt doodgaan ongeveer als ze eruit moeten
Oud 14-06-2005, 14:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is er eentje bijna door en eentje half. Allebei van boven. Van de onderste is nog geen spoor te bekennen en ik hoop ook dat ze niet meer komen maar dat zal wel niet. Volgens mij is er voor de bovenste genoeg plek (dat moet toch wel als ze al (bijna) helemaal door zijn?) Ik ben echt als de dood dat ze er ooit uit moeten. Daar ben ik nu al doodsbang voor omdat mijn vriend dat binnenkort moet.
Oud 14-06-2005, 15:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb ze nog niet.
En op de röntgen konden ze er ook maar twee vinden, ik hoop dat ze voor eeuwig ergens diep in mijn hoofd blijven
Oud 14-06-2005, 15:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-06-2005 @ 16:04 :
Ik heb ze nog niet.
En op de röntgen konden ze er ook maar twee vinden, ik hoop dat ze voor eeuwig ergens diep in mijn hoofd blijven
Op de foto was er bij mij maar een te zien en ik heb er nu al twee dus het betekent niet dat je er echt maar twee krijgt.
Oud 14-06-2005, 15:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-06-2005 @ 16:10 :
Op de foto was er bij mij maar een te zien en ik heb er nu al twee dus het betekent niet dat je er echt maar twee krijgt.
Sjt, laat mij nu maar hopen. En anders duw ik ze wel terug in of zo
Oud 14-06-2005, 15:56
Verwijderd
Bij mij komen ze nu echt door. Een tijdje geleden begon het al een beetje, maar toen hebben ze kennelijk even pauze genomen. Ik voel er in ieder geval twee doorkomen (eentje boven en eentje onder) en 't voelt nu echt niet prettig meer. De hele dag een drukkende 'pijn', heel zeurderig. Echt pijn is het niet, maar 't voelt zo langzamerhand wel zo. Volgens de tandarts komen ze mooi recht door en heb ik genoeg ruimte, dus ze mogen lekker blijven zitten Op de foto zag hij er wel vier, maar tot nu toe zie ik er zelf dus maar 2. Misschien gaan ze niet allemaal doorkomen.
Oud 14-06-2005, 16:01
Verwijderd
Ik heb er vier, maar ze zijn niet allemaal even groot. De onderste zijn nog niet helemaal uitgegroeid, geloof ik, maar die passen ook minder goed in mijn kaak.. Ze kwamen sinds mijn zeventiende ofzo door, denk ik, en het heeft eigenlijk nooit pijn gedaan. Met een beetje geluk hoeven ze er ook niet uit. Ik heb er nu nog geen last van, iig.
Oud 14-06-2005, 18:15
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-06-2005 @ 16:04 :
Ik heb ze nog niet.
Ik scheen ze ook niet te hebben bovenin.
1 onderin was al weggehaald vorig zomer en dus gingen ze vorige maand de andere weghalen,
maakten ze voor de zekerheid nog even een foto zaten ze bovenin ook.
Toen hebben ze ze alle 3 maar weggesneden en getrokken.
Ik ben dus al mn verstand kwijt
Oud 14-06-2005, 18:25
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-06-2005 @ 15:53 :
Bij mij is er eentje bijna door en eentje half. Allebei van boven. Van de onderste is nog geen spoor te bekennen en ik hoop ook dat ze niet meer komen maar dat zal wel niet. Volgens mij is er voor de bovenste genoeg plek (dat moet toch wel als ze al (bijna) helemaal door zijn?) Ik ben echt als de dood dat ze er ooit uit moeten. Daar ben ik nu al doodsbang voor omdat mijn vriend dat binnenkort moet.
valt echt wel mee hoor, je hoort van al die horrorverhalen, maar je moet je niets wijs laten maken. Ik ben als de dood voor de tandarts en ik moest ervoor naar het ziekenhuis.... ze zaten gelukkig wel recht en ze waren helemaal door. Je krijgt 4 spuiten, de 3e is heel vies, maar daarna voel je dus niets meer, das alles. Zodra je thuis bent, moet je gewoon meteen pijnstillers innemen en lekker je wang koelen met ijs. Dan valt het allemaal heel erg mee!
Oud 14-06-2005, 18:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb ze ook nog niet... Hopelijk komen ze nooit.
Oud 14-06-2005, 20:05
ekki
ekki is offline
Toen mijn eerste verstandskiezen door kwamen, kon ik ook goed begrijpen waarom baby's daar soms een beetje ziekig en zeurderig van zijn. Het is best een beetje een rotgevoel, een tijdje, als er een kies doorkomt.
Oud 14-06-2005, 23:01
Verwijderd
Bij mij is de eerste nu half door. Heb er eigenlijk nog helemaal geen last van gehad, opeens zat er zomaar een puntje. Heb het idee dat er aan de andere kant (allebei boven) ook één aan zit te komen, maar onder nog niets volgens mij. Ben denk ik ook een beetje laat ermee.
Oud 15-06-2005, 00:27
Tiño
Tiño is offline
kheb sinds ik een paar dagen terug nootjes at , last van rechtsonder, weet alleen niet 100% zeker of t verstandskies is, maar zal bijna wel moeten, 3andere nog niets van vernomen.

Als ik die verhalen hoor hoop ik dat t me bespaart blijft.
Oud 15-06-2005, 09:23
Verwijderd
Ik voelde eigenlijk maar bij 1 verstandskies dat die doorkwam, daar had ik aardig last van. Bij de andere 3 niet.

Alle 4 zijn ze vorig jaar getrokken, dus ben er af gelukkig
Oud 15-06-2005, 17:37
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb er maar 1, die is net 3 weken doorgebroken. Ik dacht ook, wat zit er nu op m'n tandvlees, ik poetsen, ging niet weg, o een kies Ja, lekker snugger, maar dat verwacht je ook niet. Het deed wel even pijn toen hij doorkwam en bloed bij tandenpoetsen, maar ik heb er nu geen last meer van. Hoop datie kan blijven zitten (na al jullie verhalen)
Oud 17-06-2005, 22:50
Phie.
Phie. is offline
Ik krijg ze op mijn elfde al, wat mijn tandarts nogal verbaasde maar schijnt verder niet uit te maken. Heb ze nog steeds en ze hoeven er ook niet uit.
Oud 17-06-2005, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2005 @ 23:50 :
Verschilt volgens mij nogal, maar meestal ergens aan het eind van de puberteit, dacht ik. Sommige mensen krijgen ze nooit.

aah dan zal ik ze gelukkig niet meer krijgen
Oud 18-06-2005, 00:03
coopergirl
coopergirl is offline
Vanaf m'n 15de/16de had ik alle vier mijn verstandskiezen. Nu heb ik er overigens nog 'maar' 3. Ik verbaas me wel eens over al die horror verhalen m.b.t. het weghalen van een verstandskies.. Ikzelf heb er amper last van gehad (g'lukkig)
Oud 18-06-2005, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 18-06-2005 @ 00:18 :
Waarom niet? 18 is nog wel krap het einde van de puberteit en ik had het over 'meestal', er zijn volgens mij ook genoeg mensen die ze pas jaren later krijgen.
Oud 18-06-2005, 09:44
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
de 2 bovensten waren bij mij helemaal door. de 2 ondersten alleen een mini-puntje. ik had bij de ondersten wel pijn, maar dat kwam omdat ze schuin naar voren groeiden, en tegen mn andere kiezen aandrukten. ik heb ze nu alle 4 laten verwijderen.
Oud 18-06-2005, 10:02
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Ik krijg ze niet ! (hoi hoi hoi)
Oud 18-06-2005, 10:12
supernova
supernova is offline
zou het niet weten, heb ze (nog?) niet
Oud 18-06-2005, 11:23
Henkje
Henkje is offline
Ik heb ze boven allebei moeten laten trekken (was volgens de enge-man te weinig ruimte voor ofzo) toen was ik 18. Onder zijn ze nu ook door aan het komen. Ik heb geen last van het doorkomen gehad, gelukkig en het eruit trekken was ook niet zo erg. Geen snij en hakwerk ik hoorde alleen die wortel doorbreken, dat was wel een rotgeluid. Aan de onderkant schijnt het pijnlijker te zijn... Moet er over een maand weer heen
Oud 18-06-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 18-06-2005 @ 00:18 :
Ik ben 20, ze komen pas sinds een paar maanden door. Dus jij hebt nog genoeg tijd ze ook te krijgen hoor.
Oud 18-06-2005, 16:12
tiram
tiram is offline
Ik kreeg ze toen ik 14 was en toen ik 16 was zijn ze er alle vier uitgehaald. Ik snap niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet. Zo erg pijn doet het nou ook weer niet hoor. Gewoon even 'doorbijten'. Je gaat er niet dood aan...

Regels voor berichten