Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 17:49
wr_faya
wr_faya is offline
Heey hey.

Ik doe nu Atheneum klas 3 en ik wil best wel weten wat de normen bij jullie op school is/was om bevorderd te worden naar 4 havo of atheneum, in mijn geval.

Bij ons is het zo dat je 3 tekorten mag hebben, maar geen tekort in het profiel dat je wilt gaan doen in de 4de. Dus stel: Je wilt C&M gaan doen, is het niet toe gestaan om ook maar een kwart te kort te hebben voor bijvoorbeeld geschiedenis of aardrijkskunde. Dus het zelfde als je N&G wilt gaan doen; geen tekort in Natuurkunde, Wiskunde enz.

Verder is het zo, dat als je bij ons de natuur kant op wilt gaan, je minimaal 14 punten moet hebben voor natuurkunde en wiskunde samen , dus; twee 7vens; maar niet een 9 en een 5 .

Zelf wil ik E&M gaan doen en hoop dat t me gaat lukken!

Ok, nu zijn jullie aan de beurt .

Overigens vindt ik het zwaar kut dat je op je 14de/15de jaar al een keuze moet maken voor je toekomst, wat niet mogelijk is terug te draaien
Oud 11-02-2006, 17:54
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
toen ik in 3 atheneum zat, mocht ik iig 2 onvoldoendes hebben. voor de rest ben ik t vergeten
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 18:21
Verwijderd
Ik zat in 3havo, en je moest een gemiddelde van 6 hebben om over te mogen naar 4havo. Er waren geen eisen w.b.t. de profielvakken geloof ik. Omdat ik een gemiddelde van 7,8 had mocht ik naar 4 vwo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 18:30
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 19:21 :
Ik zat in 3havo, en je moest een gemiddelde van 6 hebben om over te mogen naar 4havo. Er waren geen eisen w.b.t. de profielvakken geloof ik. Omdat ik een gemiddelde van 7,8 had mocht ik naar 4 vwo.
Das netjes!
Komt volgens mij niet vaak voor; van 3 havo naar 4 vwo.
Heb je de vwo ook in 1 x gehaald, of ben je er in iig geslaagd voor?
Oud 11-02-2006, 18:32
Verwijderd
Ik ben nu bezig met het zesde jaar, en ik sta wel op slagen ja.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 11-02-2006 @ 18:49 :

Overigens vindt ik het zwaar kut dat je op je 14de/15de jaar al een keuze moet maken voor je toekomst, wat niet mogelijk is terug te draaien
Als je er in de vierde achterkomt dat je echt verkeerd zit qua profiel, kan je écht nog wel wisselen hoor.

Ik weet niet meer hoe de eisen bij ons lagen. Maximaal 2 onvoldoendes (maar twee vieren mochten níet, je mocht maar één vier hebben maximaal)... en verder keken ze niet zo naar de profielvakken, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:13
Verwijderd
Ik ben ook gewisseld van profiel (halverwege de 5e), maar dat is echt niet aan te raden hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 20:13 :
Ik ben ook gewisseld van profiel (halverwege de 5e), maar dat is echt niet aan te raden hoor.
Natuurlijk is 't een gedoe, maar wanneer je echt denkt dat 't profiel wat je gekozen hebt fout is, dan kan je overstappen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 20:42
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2006 @ 20:18 :
Natuurlijk is 't een gedoe, maar wanneer je echt denkt dat 't profiel wat je gekozen hebt fout is, dan kan je overstappen.
Owhh. Dan zal ik het echt verkeerd opgevat hebben. Zal ik maar ff navragen dan.
Oud 11-02-2006, 20:43
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-02-2006 @ 19:32 :
Ik ben nu bezig met het zesde jaar, en ik sta wel op slagen ja.
Ik vind het echt tof als mensen vrij zeker zijn dat ze gaan slagen.
Want ik ben nooit echt zo'n waaghals die van te voren zegt dat ie ervan uitgaat dat ie gaat slagen
Oud 11-02-2006, 21:11
Prof
Prof is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 11-02-2006 @ 18:49 :

Verder is het zo, dat als je bij ons de natuur kant op wilt gaan, je minimaal 14 punten moet hebben voor natuurkunde en wiskunde samen , dus; twee 7vens; maar niet een 9 en een 5 .
lol wat een laffe school allee de mensen die goed zijn een n profil laten proberen
niet da tik niet aan die limitiet voldaan zou hebben

ik weet eignelijk de regels niet meer kan m ook niet echt boeien
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Prof schreef op 11-02-2006 @ 22:11 :
lol wat een laffe school allee de mensen die goed zijn een n profil laten proberen
niet da tik niet aan die limitiet voldaan zou hebben

ik weet eignelijk de regels niet meer kan m ook niet echt boeien
Ja, net zo laf als bijvoorbeeld niet iederéén toelaten tot de universiteit, schandalig is het!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 09:19
Verwijderd
Bij ons mocht je vanuit 3 havo niet meer naar 4 vwo. (Wat ben ik blij dat ik vanuit de 2e havo/vwo nog naar het vwo ben gegaan.)
De eisen voor overgaan naar de vierde waren maximaal 2 onvoldoendes, maar dan moest je wel 3 of 2 overpunten hebben. 1 overpunt kreeg je voor een 7 geloof ik, nja je moest iig iets ten compensatie hebben.

De leraren hebben tijdens vergaderingen ingeschat welke stroom je het beste kon kiezen. Bij ons koos je namelijk nog geen profielen maar de natuur of maatschappijstroom. Pas aan het einde van de vierde koos je een profiel met eventueel extra keuze vakken.

Ik koos de natuurstroom met economie erbij. Helaas kon ik die natuurkant niet dus heb ik alsnog EM gekozen in de 5e, iets wat me nu prima afgaat.

Er zijn trouwens wel veel mensen van 3vwo naar 4 havo gegaan. Was immers de laatste mogelijkheid om terug te gaan zonder te blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:19
Morri
Morri is offline
Uit de schoolgids:

Bevordering van 3 naar 4 (zowel havo als vwo):
De leerling(e) kan binnen de afdeling bevorderd worden als aan de volgende drie voorwaarden wordt voldaan:
1. gemiddeld 6 voor alle vakken
2. maximaal 5 ( ) onvoldoendes
3. bij de vakken die de leerling in klas 4 blijft volgen (gemeenschappelijk-, profiel- en vrij deel) ten hoogste 2 x 5 of 1 x 4

Tja je mag dus wel 5 onvoldoendes hebben maar dan moet je ook wel veel compensatie hebben voor de zes gemiddeld en dat is vaak niet zo . Als je van 3vwo naar 4havo wilt dan moet je gemiddeld een 5,5 staan en mag je bij punt 3 3 x 5 of 2 x 5 + 1 x 4 hebben. Van 3havo naar 4vwo weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:27
remy476
remy476 is offline
bij ons mag je 3 onvoldoendes waarvan maxinaal 1 binnen het profiel. maximal 3 verliespunten in totaal (dus 5+4 of 5+5+5 )

dat was bij mij tenminste zo
Oud 12-02-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 12-02-2006 @ 10:19 :
Bij ons mocht je vanuit 3 havo niet meer naar 4 vwo.
Nou ja, het was ook niet de meest voor de hand liggende overstap. Maar ik mocht niet van 2havo naar 3vwo, omdat ik al van 1mavo naar 2havo was gegaan. Dus heb ik zowat de hele school moeten afbreken om tenminste naar het vwo te mogen. Maar ja, als het niet had gemogen was ik gewoon via de 5havo-5vwo weg gegaan, dus ik zou uiteindelijk toch wel op het vwo terecht gekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 12:34
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sylph schreef op 12-02-2006 @ 13:16 :
Maar ik mocht niet van 2havo naar 3vwo, omdat ik al van 1mavo naar 2havo was gegaan.
Kwam je in een mavo klas op basis van je score op de citotoets of was je op de basisschool een irritant kind?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 12:39
Verwijderd
Nee, ik kwam van een lom-school waar niemand ooit hoger dan een mavo-advies had gekregen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:47
Iduna
Iduna is offline
Ik heb geen idee hoe het op mijn oude school ging, ik ben daar nu zo'n 3 jaar weg.

Het kan inderdaad een moeilijke keuze zijn, maar daarom is het juist zo belangrijk dat je verder kijkt dan de middelbare school. Wat lijkt jou nou een leuke baan en hoe kun je dat bereiken? Ben je goed in de exacte vakken en zie jij je daarmee werken in de toekomst? Of hou je meer van talen en zie je jezelf lesgeven?

Als je een doel voor ogen hebt, kun je ook gemakkelijker naar dat doel toewerken, omdat je dan gemotiveerd bent datgene te bereiken.

Citaat:
Sylph schreef op 12-02-2006 @ 13:39 :
Nee, ik kwam van een lom-school waar niemand ooit hoger dan een mavo-advies had gekregen.
Wat een prestatie.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 15:07
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-02-2006 @ 14:47 :
Ik heb geen idee hoe het op mijn oude school ging, ik ben daar nu zo'n 3 jaar weg.

Het kan inderdaad een moeilijke keuze zijn, maar daarom is het juist zo belangrijk dat je verder kijkt dan de middelbare school. Wat lijkt jou nou een leuke baan en hoe kun je dat bereiken? Ben je goed in de exacte vakken en zie jij je daarmee werken in de toekomst? Of hou je meer van talen en zie je jezelf lesgeven?

Als je een doel voor ogen hebt, kun je ook gemakkelijker naar dat doel toewerken, omdat je dan gemotiveerd bent datgene te bereiken.
Jah dat is het juist.
Binnen 1 jaar heb ik volgens mij wel 20 banen voor ogen gehad, waarvoor je zowel natuurkant als de maatschappij kant voor nodig zou moeten hebben
Oud 12-02-2006, 19:19
Verwijderd
Bij ons op school is het geloof ik gewoon de examenregeling:

- alle cijfers afgerond een 6
- 1x 4 en 1x 5 waarvan de niet in je profiel
- 2x 5 waarvan 1 vijf in het profiel en 1 erbuiten.

Maar ze kijken wel naar deze regels, maar een tiende minder maakt niet zo enorm veel uit, ze kijken naar wat ze verwachten van je. En anders kan je bij ons op school altijd nog op eigen risico over naar je gewenste profiel/niveau.

Eigen risico is dat je 12 weken (1 periode) de kans krijgt om te bewijzen dat jij toch écht in dat profiel past. Je mag geen onvoldoendes hebben op je rapport. Als je dat niet haalt dan wordt je een niveau lager terug gezet (vwo --> havo) of van havo 4 naar havo/vwo 3.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:27
*meizz*
*meizz* is offline
Ik moet ook m'n profiel kiezen

Bij ons zijn de overgangsnormen zo: (uit een boekje )
- Een leerling wordt bevorderd naar het 4e leerjaar vwo als het gemiddelde van alle cijfers een 6 of hoger is en er maximaal 3 tekortpunten zijn waarvan maximaal 2 bij de vakken in het door de leerling gekozen profiel.
- Om geplaatst te worden in een profiel dient een leerling te voldoen aan de profieleisen.

En de profieleisen:
- C&M: voldoen aan de overgangsnormen
- E&M: wiskunde een 6
- N&G: wiskunde en natuurkunde samen 13 punten, voor beide vakken minimaal een 6
- N&T: zie N&G

Ik ga denk ik C&M doen, ik ben beter (en ik vind het véél leuker ) in de talen
Ik vind het trouwens best wel kut om binnenkort al te kiezen, want economie is een halfjaarsvak bij ons, en dat heb ik nu dus nog maar net 1 week gehad. Maar ik denk toch dat economie me niks lijkt
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:45
Mindfields
Mindfields is offline
Bij ons mocht je naar 4 gymnasium drie 5en of een 4 en een 5 geloof ik.
Oud 13-02-2006, 18:05
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
bij ons naar 4 VWO:

Geen beperkingen met M-profielen, misschien als je echt slecht stond voor talen. Maar dan ga je ook geen C&M pakken.
Voor de N-stroom wel, daar moest je 20 punten punten hebben voor Naturrkunde, Wiskunde en Scheikunde. Dus eigenlijk 3 zevens, maar als dan een proefwerk verneukt voor een van de vakken kan je dan niet over. Dus dan werd het 2*7 en 1*6 en dus ook 2*6 en 1*8.
Onvoldoendes mocht je 2-3 hebben dacht ik, maar dan werd wel over je besproken en of misschien Havo geen mogelijkheid was.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 14:20
I love stars
I love stars is offline
bij ons naar 4 havo of vwo:
CM: normale overgangsnorm
EM: normale overgangsnorm + wiskunde een 6
NG + NT : voor natuurkunde en wiskunde 13 punten en geen van beide onder de 6.

normale overgangsnorm: Je mag maximaal 3 tekorten hebben.

Laatst gewijzigd op 14-02-2006 om 14:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 14:32
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 14-02-2006 @ 15:20 :
bij ons naar 4 havo of vwo:
CM: normale overgangsnorm
EM: normale overgangsnorm + wiskunde een 6
NG + NT : voor natuurkunde en wiskunde 13 punten en geen van beide onder de 6.

normale overgangsnorm: Je mag maximaal 3 tekorten hebben.
Ja dezelfde als *Meizz*. Ik wed dat jullie beide op dat Elly nogwat ding zitten .

Ik vind het trouwens wel raar dat ze op sommige scholen alleen de echt goede mensen NT/NG laten doen. Als je zessen hebt in de derde zegt dat meestal wel iets maar niet alles over je vervolg, dat word misschien wel veel beter omdat je meer aandacht besteed aan die vakken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 14:43
Verwijderd
In de derde klas HAVO had ik een zeven voor wiskunde en natuurkunde, en een acht voor scheikunde - maar desondanks zou ik echt geen N-profiel kunnen halen. De 3e-klasstof is gewoon niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:28
*meizz*
*meizz* is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-02-2006 @ 15:32 :
Ja dezelfde als *Meizz*. Ik wed dat jullie beide op dat Elly nogwat ding zitten .

Ik vind het trouwens wel raar dat ze op sommige scholen alleen de echt goede mensen NT/NG laten doen. Als je zessen hebt in de derde zegt dat meestal wel iets maar niet alles over je vervolg, dat word misschien wel veel beter omdat je meer aandacht besteed aan die vakken.
Ja klopt Hoe wist je dat?

Het is trouwens Etty Hillesum Lyceum
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:25
Verwijderd
Wij mogen drie vijven hebben, of een vijf en een vier dacht ik. Dan ben je bespreekgeval (of is dat bij vier vijven.. )en bij bespreekgeval ben je altijd over, eigenlijk.

Ohja en ze geven adviezen over je profielkeuze, maar je mag best zelf kiezen. Ze hameren er wel op dat je géén natuurprofiel gaat doen om dingen open te houden, alleen als je het écht wil.

Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:27
Verwijderd
Citaat:
*meizz* schreef op 14-02-2006 @ 16:28 :

Deed jij mee aan jongeren lagerhuis?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:43
Verwijderd
Citaat:
*meizz* schreef op 14-02-2006 @ 16:28 :

Ik heb het schoolregelement van het Vlier gelezen en me doodgelachen toen ik het las, alles is aan banden gelegd zeg! Oh en ik ken I love stars en nog wat mensen uit 4V
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 13:10
Lente
Lente is offline
Ik zat t/m de 3e in een mavo/havo/vwo klas en na de 3e werd dat pas gescheiden van elkaar. Bijna al mijn cijfers waren op vwo-niveau dus ik ging naar het vwo. Voor je profielkeuze waren geen speciale eisen, wel werd er met docenten over gepraat en kreeg je advies zodat iedereen een goede keuze kon maken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 15:37
*meizz*
*meizz* is offline
Citaat:
Mala schreef op 15-02-2006 @ 13:27 :
Deed jij mee aan jongeren lagerhuis?
Nee, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:42
Verwijderd
Omdat ik daar wel aan mee deed en Etty Hillesum had ook een afvaardiging, ik dacht, misschien hebben we elkaar ontmoet
Ken je Victor Steenbergen?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:26
*meizz*
*meizz* is offline
Nee, ik denk dat hij op het Vlier zit (dat is een bovenbouwschool, en ik zit op de Herman Boerhaavelaan, en dat is een onderbouwschool)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 11:53
Verwijderd
Ja hij zit in de vijfde dus dat zal dan wel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 14:10
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
*meizz* schreef op 16-02-2006 @ 18:26 :
Nee, ik denk dat hij op het Vlier zit (dat is een bovenbouwschool, en ik zit op de Herman Boerhaavelaan, en dat is een onderbouwschool)
Daar zit mn broertje ook, in 2 havo-vwo hijs blijven zitten .

Heb daar zelf ook gezeten. Maar een paar dingen zijn wel belachelijk op het Vlier.

Voorbeeld van mij : je hebt 2 herkansingen per half jaar en in het hele jaar mag je 1 voldoende herkansen.

Ik heb dit jaar dus een 5,5 voor engels gehaald, ben ik gewoon slecht in en een 5,6 voor wiskunde kon me niet goed concentreren.
Toch had ik nog net een voldoende , zou je denken mooi knap dat je dan nog een voldoende haalt. Nee ik word gestraft want ik mag het nu niet meer herkansing en die herkansing vervalt. Ik had als ik een 5,4 had gehaald , bij de herkansing zonder nog te leren een >7 kunnen halen.

@eva Dat op eigen risico is ook stom. Hanteer dan gewoon de normale overgangsnormen, vind dat iemand met 1 onvoldoende gewoon verder moet kunnen gaan met zjn profiel en niet lager hoeft te gaan .
Oud 18-02-2006, 14:12
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mala schreef op 15-02-2006 @ 21:42 :
Omdat ik daar wel aan mee deed en Etty Hillesum had ook een afvaardiging, ik dacht, misschien hebben we elkaar ontmoet
Ken je Victor Steenbergen?
Ken ik niet qua naam maar mischien wel qua gezicht.
Reageren

Regels voor berichten