Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 20:09
Verwijderd
Zoals mijn onderwerp al aangeeft, zoek ik accenten en trema's voor de Mac. Ik kan namelijk op mijn iBook niet vinden hoe ik deze moet aangeven. Op een Windows-pc weet ik het wel, maar bij een Mac is dat niet hetzelfde.

Dus weet iemand misschien hoe ik een accent aigu, accent grave, accent circonflex en een trema 'maak'?

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2006, 22:13
Nietzman
Nietzman is offline
'alt+e' en dan een 'e' geven een é.

Tis best simpel. Een Widget als CharacterPal geef je simpel een overzicht van de beschikbare shortcuts. .
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 13-02-2006 @ 23:13 :
'alt+e' en dan een 'e' geven een é.

Tis best simpel. Een Widget als CharacterPal geef je simpel een overzicht van de beschikbare shortcuts. .
Idd, die doet het. Maar die link die je geeft, is niet van 't zelfde toetsenbord als ik heb. En met een iBook is het anders, dan met een gewone Mac. En ja, ik heb een iBook. Maar é werkt iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 11:05
Nietzman
Nietzman is offline
Dat maakt niet uit. Het enige waar verschil tussen is zijn keyboards in verschillende talen. (Heel ruim genomen, ik heb een keyboard met een NL indeling, maar het enige echte verschil tussen een US is de entertoets.)

Die keycombos zijn op mijn Powerbook hetzelfde als op een full sized keyboard, dus dat zal op een iBook wel niet anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 14-02-2006 @ 12:05 :
Dat maakt niet uit. Het enige waar verschil tussen is zijn keyboards in verschillende talen. (Heel ruim genomen, ik heb een keyboard met een NL indeling, maar het enige echte verschil tussen een US is de entertoets.)

Die keycombos zijn op mijn Powerbook hetzelfde als op een full sized keyboard, dus dat zal op een iBook wel niet anders zijn.
Oh, ik hoorde van iemand, dat het anders was. Maar leek me ook al raar, op zich. Want een vriend had namelijk ook gewoon bijna hetzelfde toetsenbord.

Maaar, ik heb het al ontdekt, zonder die site..

Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten