Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2006, 17:23
Maresha
Maresha is offline
ik heb weleens gehoord dat een mens ook teveel water kan drinken? vanaf wanneer is het echt teveel? en wat kan er dan precies met je lichaam gebeuren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2006, 17:26
Dato_16
Dato_16 is offline
raar verhaal
wat je teveel krijgt kots of pis je wel weer uit als je lichaam het niet kan hebben toch?
het is maar H²O dus echt schade kan het dacht ik niet aanrichten
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dato_16 schreef op 22-02-2006 @ 18:26 :
raar verhaal
wat je teveel krijgt kots of pis je wel weer uit als je lichaam het niet kan hebben toch?
het is maar H²O dus echt schade kan het dacht ik niet aanrichten
Je plast het vanzelf wel weer uit, maar als je teveel water drinkt spoel je, doordat je veel gaat plassen, ook heel voedingsstoffen weer uit die je wel nodig hebt. Daarbij kun je doodgaan als je liters water in 1 keer wegdrinkt, maar ik weet even niet meer zo snel hou dat nou kon

Anyway, 2 liter vocht (niet alleen water dus, alles wat je drinkt telt in principe mee) is echt genoeg en teveel kan dus wel kwaad.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bovenstaande is correct. dit kan epileptische aanvallen ten gevolg hebben.

een paar jaar geleden is er in Groningen een student overleden bij een zogenaamd 'veilig' ontgroeningsritueel. De student had iets van 8 of 10 liter water achter elkaar op moeten drinken.

en tja, dan drogen je cellen uit. (ja, klinkt vaag, uitdrogen door water, maar t kan.)
Oud 22-02-2006, 18:08
Maresha
Maresha is offline
bloem en dato Teveel kan WEL kwaad anders zou k dit bericht niet posten ik wil alleen weten waarvoor t precies zo slecht is, en dan bedoel ik niet 2 liter maar wel meer dan 2 liter

heb even gegoogled en wat MightyMarcel en wann zeggen is volgens mij wel waar ja
ook dat er teveel water in cellen gaat zitten ofzo, en je natrium gehalte word tehoog,of te laag??ofzoiets?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Osmose is wel vrij compleet.

bij het drinken van teveel water vindt er osmose plaats in het menselijk lichaam. Op zich is dat normaal, maar niet als er uit bepaalde cellen teveel water wordt weggetrokken door andere cellen.
Oud 22-02-2006, 18:20
MTpower
MTpower is offline
Volgens mij kan je niet teveel water drinken, als je echt teveel drinkt kots je dit automatisch weer uit.
Oud 22-02-2006, 18:22
Maresha
Maresha is offline
dankje!!
weet je ook wat voor klachten je erdoor krijgt?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:49
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Maresha schreef op 22-02-2006 @ 19:08 :
bloem en dato Teveel kan WEL kwaad anders zou k dit bericht niet posten ik wil alleen weten waarvoor t precies zo slecht is, en dan bedoel ik niet 2 liter maar wel meer dan 2 liter
Ja dat zeg ik toch Het was een reactie op Dato die zei dat teveel water geen kwaad kon, ik leg toch juist uit dat als je teveel water drinkt je voedingsstoffen wegspoelt, en dat dat dus ongezond is?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 20:22
Maresha
Maresha is offline
hoow oepsie sorry ik las het verkeerd, ik las 'en teveel kan dus geen kwaad'

foutje
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 21:07
Verwijderd
In je nieren gaat het water met mineralen naar buisjes die naar je blaad leiden. Normaal gaat er heel veel water met mineralen naar die buisjes, en wordt er daarna weer heel veel terug opgenomen door je lichaam voordat het bij de nieren beland is. Als je veel water drinkt wordt er minder water terug opgenomen, maar daardoor worden er ook minder mineralen weer opgenomen waardoor die in je urine belanden. Dat je natrium (uit zout) kwijt raakt is niet heel erg, want de meeste Europeanen eten toch te veel zout, maar je raakt dan ook kalium kwijt, en dat is wel erg want daar heb je gauw een tekort aan. Een tekort aan kalium kan ervoor zorgen dat heel veel processen in je lichaam niet meer goed verlopen.

Een gezonde volwassene kan wel probleemloos 4 liter drinken (dus inclusief andere dingen dan water!) per dag wegwerken; of je lichaam méér aankan verschilt per persoon. Probeer maar niet uit of jouw lichaam daar tegen kan .

Als je veel zweet kan iedereen natuurlijk meer dan 4 liter aan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 14:13
Verwijderd
Ik heb wel een keer een man ontmoet die een watervergiftiging had gehad. Ik weet niet precies wat er toen gebeurde, alleen dat hij in het ziekenhuis gelegen heeft. Ik dacht dat 5L water tot een watervergiftiging kan leiden, maar ik neem er geen vergif op in .
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-02-2006 @ 19:00 :
bovenstaande is correct. dit kan epileptische aanvallen ten gevolg hebben.
een paar jaar geleden is er in Groningen een student overleden bij een zogenaamd 'veilig' ontgroeningsritueel. De student had iets van 8 of 10 liter water achter elkaar op moeten drinken.
Ik dacht dat het was vanwege dat groningse bocht dat hij moest drinken. Als je'm maar hoog houdt etc.

Water
Dosage:
14 litres mentioned
Time:
12 hours or so?
Available:
always available
Certainty:
unknown
Notes:
works by washing out the salts in your body, until the cells fail (osmotic balance buggered up). You need to keep drinking continually until you collapse. Unusual method. Someone suggested it would also cause cramps. The following is something from [2]: "About a year ago a local newspaper carried a story about a woman who had drunk herself to death. Apparently she had ingested something mildly poisonous, and when she called her doctor asking him what to do, he told her to drink lots of water and see him in the morning. She got to it and managed to drink no less than 14 litres of water before the osmotic balance in her body was so upset it could no longer function and she died (don't know how quickly)".

Calle: The above anecdote originally came from me, and the death described occured in Växjö, Sweden. Unfortunately I no longer remember which newspaper I saw it in. Recently, I was told about a similar case in San Antonio. It supposedly happened a couple of years ago and was reported in the local San Antonio Express/News.
Oud 25-02-2006, 19:51
amor
amor is offline
Volgens mij is veel water niet zo slecht. Ik weet wel dat veel te veel water drinken een zelfmoordmethode is maar dan moet je echt liters en liters drinken. Ik weet niet wat er dan precies gebeurd, misschien stik je dan wel gewoon...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 19:53
ekki
ekki is offline
Aan 3 liter water in een uur kan je dood gaan. Dit gebeurt 'regelmatig' (las ik laatst op een nieuwspagina). Een paar keer per jaar ofzo.

Iig is te veel water tegelijk sowieso slecht. Ik zou max 2,5 - 3 liter per dag drinken denk ik, dat is echt zat.
Reageren

Regels voor berichten