Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 00:20
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
toen ik 17 was deed ik de opleiding : juridish medewerker, en dit jaar ( toen ik 18 was dus) de opleiding : toerisme ( om uiteindelijk stewardess te worden), Maar de opleiding bevalt me niet ik wil graag me laten inschrijven op het luchtvaart college in Amsterdam er is nog plaats. Maar ik wou weten of het erg is al je tot 3 maal aan toe van opleiding wisselt. En is het raar met je 19 de in de 1 ste jaar te zitten. Deze school duurt 4 jaar
Oud 18-02-2006, 00:25
Verwijderd
Dat je negentien bent in je eerste jaar is niet zo vreemd, maar je moet er wel eens serieus aan gaan werken een serieuze beslissing te nemen. Je kunt niet telkens wisselen als het even tegenzit. Dus óf vantevoren beter nadenken wat je wilt, óf je makkelijker neerleggen bij een niet optimale keuze.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 09:51
Suuzel
Suuzel is offline
Van opleiding wisselen is echt niet erg hoor. Of je een opleiding leuk vind kun je pas weten als je er een tijdje hebt gestudeerd.
Oud 18-02-2006, 10:28
remy476
remy476 is offline
zoals nare man al zegt. Je kunt rustig een keer de verkeerde keuze meken, misschien ook wel een tweede keer maar bij de derde keer moet je toch en even na gaan denken. Het is niet erg dat je nu naar de eerst gaat maar ik zou hierna niet nog een keer van opleiding veranderen.
Iedere studie heeft voor en nadelen. Je krijgt altijd wel tegenstagen maar daarvoor hoef je nog niet te stoppen met een studie.
Oud 19-02-2006, 18:58
dark princess
dark princess is offline
Dit is ook al mijn derde opleiding...ohnee vierde zelfs, ik heb 1 opleiding maar een paar weken gedaan, vond het al gelijk niks. Na die opleiding wist ik niet wat ik wilde, dus heb ik een jaar een hele leuke opleiding gedaan en dan verder kijken naar iets waar ik wel iets mee kan (kon met die opleiding niks nuttigs worden). Nu zit ik op een hele leuke opleiding en ik heb hier vorig jaar goed over na gedacht .

Het is beter om iets te gaan doen wat je wel leuk vindt, want anders is het vrij moeilijk om je in te zetten en het is wel de bedoeling dat je 'later' iets leuks kan gaan doen.

Ik ben 21 en zit in de eerste, ik ben niet de oudste van de klas. Er zijn twee meiden van 23 in mijn klas, ook een paar van 17, maar de meeste wel rond de 19. Het kan dus prima .
Oud 19-02-2006, 20:33
Verwijderd
Je wisselt dan toch maar twee keer van opleiding?

Ik heb ook twee keer gewisseld: heb eerst een half jaar de lerarenopleiding Duits gedaan (daarna een half jaar gewerkt), toen twee jaar PABO en nu zit ik in het laatste jaar HBO pedagogiek. Komend jaar ga ik zeer waarschijnlijk onderwijskunde doen, dan heb ik dus drie keer 'gewisseld', alleen heb ik dan wel ook een opleiding afgerond, dus dat vind ik anders.

Waarom zou je niet kunnen wisselen? Je moet iets doen wat je leuk vindt en waar je later wat mee wilt doen, anders heb je er niet zoveel aan. 19 in het eerste jaar lijkt me ook niet zo heel raar, je zult alleen niet één van de jongsten zijn, maar goed, dat is niet zo erg, toch? (Ik zit in het vierde jaar (van het HBO dan) en ik ben 24, ik ben wel één van de oudere studenten in mijn klas, maar ik heb er niet echt problemen mee oid.)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 21:10
Toet0r
Toet0r is offline
Kan makkelijk, ik ben ook 19 als ik aan een opleiding begin en zo velen met ons.
Daarnaast hoorde ik laatst van iemand die aan zn 5e studie begonnen was, geen een afgemaakt en ze leken allemaal op elkaar. Dus 2x wisselen valt mee hoor, maar ik zou idd toch maar de juiste keuze proberen te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:24
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
dark princess schreef op 19-02-2006 @ 19:58 :
Na die opleiding wist ik niet wat ik wilde, dus heb ik een jaar een hele leuke opleiding gedaan en dan verder kijken naar iets waar ik wel iets mee kan (kon met die opleiding niks nuttigs worden).
Nu ben ik wel heel benieuwd naar die hele leuke opleiding waar je niks mee kon

Ik zou juist zoiets hebben van, ik heb nu eindelijk iets gevonden wat ik leuk vindt, dus dat ga ik ook doen en wat ik er uiteindelijk mee word, zie ik op het eind wel. Om dan nog een keer te gaan wisselen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten