Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 13:13
sizz
sizz is offline
Mijn beste vriend is bi en hij word daardoor veel gepest. Hoe kijken jullie tegen bi-seksuelen aan? Ik vind dat je ieder moet respecteren en wtf maakt het nou uit op wat voor soort je valt! Maar blijkbaar vinden een heleboel gasten bij mij op school dat alle jongens 'straight' moeten zijn...
Oud 10-02-2006, 13:22
Gothic
Gothic is offline
ik kijk hetzelfde tegen bi-seksuelen aan als tegen hetero's of homo's of lesbi's...

Ik respecteer mensen die het verdienen, en zeker niet iedereen...
Oud 10-02-2006, 13:44
Verwijderd
Citaat:
sizz schreef op 10-02-2006 @ 14:13 :
Hoe kijken jullie tegen bi-seksuelen aan?
Als je de zoekfunctie gebruikt, krijg je meteen de meest prachtige gesprekken over dit onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:53
remy476
remy476 is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 10-02-2006 @ 14:44 :
Als je de zoekfunctie gebruikt, krijg je meteen de meest prachtige gesprekken over dit onderwerp!

ontopic: mij boeit het niet of mijn vrienden bi-seksueel zijn.
Oud 10-02-2006, 15:38
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik accepteer iedereen, maar er zijn een paar uitzonderingen.
Oud 10-02-2006, 15:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 10-02-2006 @ 14:44 :
Oh ja...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 15:45
MTpower
MTpower is offline
Die verwijfde homo's heb ik ook niets mee
Als iemand zich een beetje normaal gedraagt dat ik er geen last van heb zal die van mij ook geen last hebben
Oud 10-02-2006, 16:00
Verwijderd
Boeiend.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:03
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
I couldn't care less.
Oud 10-02-2006, 16:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Heb nog nooit een boos antwoord gekregen als ik aan een meisje vraag: "wat voor meisjes vindt je leuk?...serieus, wat voor types" als je op een normale manier over dat onderwerp praat komen meisjes er vaak ook wel voor uit in het verleden bepaalde dingen te hebben gedaan met andere meiden, of dat ze fantasiën hebben, en er wel érg voor open staan.

Jongens moeten moreel gezien hetero zijn, vrouwen mogen bi zijn, en zijn dat dus ook van nature. Het hoeft niet te betekenen dat je meteen met een andere meid in bed springt. Maar het is gewoon zo dat een meisje sneller seks heeft met een ander meisje dan een jongen met een andere jongen, en het zit dieper dan enkel cultuur.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 10-02-2006 @ 17:11 :
Jongens moeten moreel gezien hetero zijn, vrouwen mogen bi zijn, en zijn dat dus ook van nature. Het hoeft niet te betekenen dat je meteen met een andere meid in bed springt. Maar het is gewoon zo dat een meisje sneller seks heeft met een ander meisje dan een jongen met een andere jongen, en het zit dieper dan enkel cultuur.
Bron? Anders kijk je even naar de oude Grieken. Cultuur it is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:21
Papillonne
Papillonne is offline
Culture it may be, maar persoonlijk vind ik 2 meisjes samen bezig er 'prettiger' uitzien dan 2 jongens samen. Ik heb met allebei geen problemen ofzo, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zin in heeft en that's fine by me. Meisjes zijn gewoon wat sensueler en al
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Papillonne schreef op 10-02-2006 @ 18:21 :
Culture it may be, maar persoonlijk vind ik 2 meisjes samen bezig er 'prettiger' uitzien dan 2 jongens samen.
En met jou het gros van de mensen, want dat is dus te wijten aan de hedendaagse (Westerse) cultuur, die uit die mensen bestáát*. Werden vrouwen in de afgelopen honderd jaar afgeschilderd als smerig en vies en mannen als hoogstaand en verfijnd, dan vond ook jij die vloeiende lijnen van de vrouwen om van te kotsen en het ruwe van de mannen te sensueel voor woorden.

* Hier kun je nog een leuk de-kip-of-het-ei-verhaal van maken. Wat was er eerst, de mensen of hun cultuur?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:32
Verwijderd
^ woord
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 17:47
Iduna
Iduna is offline
Bi-seksuelen kunnen gewoon niet kiezen.

Ik heb er geen problemen mee en ik zie ook niet in waarom iemand dat zou hebben. Maar ik zou niet zo snel met iemand nemen die bi is, omdat ik niet gedumpt wil worden voor een man (,dan liever voor een andere vrouw). Of is het zo dat de man-vrouwstellen allebei bi zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 18:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 10-02-2006 @ 17:11 :
Kijk idd eens naar de Romeinen en Grieken (de mannen) die er bijna allemaal een jongen bij hadden voor het plezier... En dat was heel normaal toen.
Oud 10-02-2006, 18:24
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 10-02-2006 @ 18:47 :
Bi-seksuelen kunnen gewoon niet kiezen.
Oud 10-02-2006, 19:23
Verwijderd
Hetzelfde als tegen ieder ander...?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:02
Verwijderd
Een goeie vriend van mij is ook bi. En dat is wel algemeen geaccepteerd door iedereen, al worden er achter z'n rug wel eens geintjes over gemaakt.
Het kan mij echt niet schelen, het levert juist wel grappige momenten op. Je weet niet of ie nou weer achter een meisje of een jongen aanzit. Zo zit je het ene moment te vissen naar een leuk meisje die ie gezien heeft, zo zit je het volgende moment samen naar mooie mannen te kijken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 01:14
Warsocket
Warsocket is offline
Daar zit evenveel verschil in als hoe ik omga met mensne met witte gymschoenen tov mensne met zwarte gymschoenen
Oud 11-02-2006, 10:11
WolterB
WolterB is offline
Boeiend

Kijk er niet opeens anders tegenaan, waarom zou ik. Die persoon verandert daar niet door.
Oud 11-02-2006, 11:37
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 11-02-2006 @ 02:14 :
Daar zit evenveel verschil in als hoe ik omga met mensne met witte gymschoenen tov mensne met zwarte gymschoenen
Oud 11-02-2006, 13:19
Verwijderd
Ik kan me er echt niet druk om maken, tenzij hij/zij er te veel mee te koop loopt. Een meisje dat een vriendin van mijn zus was, liep er ook echt te veel mee naar buiten. 'Ow wat leuk, een roze kadootje, dat is zooooo gay!'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 14:26
Papillonne
Papillonne is offline
Weetje wat pas shockerend is... ik hoor net van een vriendin dat zij van een lesbisch meisje hoorde dat iemand die wij allebei kennen lesbisch is. Best bizar om er zo achter te komen dat een goede vriendin van je lesbisch is terwijl je dat nooit had gedacht Ik heb het nagetrokken, ze is inderdaad actief op enkele fora voor bi- en homoseksuele jongeren. Ik heb er totaal geen probleem mee, maar tis toch even anders de volgende keer dat ik haar zie denk ik
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 13:59
Konijn
Konijn is offline
Ik heb geen ervaring met een jongen die bi is, maar twee vriendinnen van mij zijn lesbisch, en eentje is bi.
Ik heb er totaal geen problemen mee, en zou dat ook niet hebben als één van mn vrienden bi of homo zou zijn.
Nou heb ik daarin ook een open opvoeding gehad; de broer én zus van mn vader zijn biseksueel.

@Papillonne: Waarom is het anders als je haar weer ziet? Wat verandert er als ze op meisjes valt in plaats van op jongens, zoals jij (onterecht blijkt dus) dacht?
Oud 13-02-2006, 16:24
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-02-2006 @ 14:59 :
@Papillonne: Waarom is het anders als je haar weer ziet? Wat verandert er als ze op meisjes valt in plaats van op jongens, zoals jij (onterecht blijkt dus) dacht?
Oh nee daar is nix mis mee, behalve dan dat ik er moeite mee heb dat ik het weet en zij niet weet dat ik het weet maar ik er ook niet over durf te beginnen... Dat ze op meisjes valt, vind ik totaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:25
Papillonne
Papillonne is offline
Ik bedoel dat er niets verandert op de manier die je denk ik bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 13-02-2006 @ 14:59 :
Waarom is het anders als je haar weer ziet? Wat verandert er als ze op meisjes valt in plaats van op jongens, zoals jij (onterecht blijkt dus) dacht?
Ik kan niet voor Papillonne spreken maar het lijkt me logisch dat door de wetenschap dat je beste vriendin misschien (ooit) anders naar je zal kijken, heeft gekeken of in elk geval kan kijken er wel iets verandert.

Een beetje hetzelfde is dat zoveel mensen beweren dat jongens nooit 'echte' goede vrienden kunnen zijn met meisjes omdat er altijd een soort spanning is. Als een meisje op meisjes valt, dan introduceer je die spanning dus ook in een vriendschapsverhouding en zit je met hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:36
Verwijderd
Onverschilligheid de gekste.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 16:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2006 @ 17:32 :
Een beetje hetzelfde is dat zoveel mensen beweren dat jongens nooit 'echte' goede vrienden kunnen zijn met meisjes omdat er altijd een soort spanning is. Als een meisje op meisjes valt, dan introduceer je die spanning dus ook in een vriendschapsverhouding en zit je met hetzelfde.
In de praktijk valt dat wel mee.
Oud 13-02-2006, 16:44
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2006 @ 17:32 :
Ik kan niet voor Papillonne spreken maar het lijkt me logisch dat door de wetenschap dat je beste vriendin misschien (ooit) anders naar je zal kijken, heeft gekeken of in elk geval kan kijken er wel iets verandert.

Mooi gezegd. Maar het is niet zo dat ik meteen denk dat ze op mij valt ofzo, dat vind ik altijd zo spastisch. Alsof ze direct op elk meisje zou vallen, ik val ook heus niet op elke jongen (probleem is meer dat ik nogal kieskeurig ben). En die vriendin kennende is zij ook behoorlijk veeleisend, om welk geslacht het ook gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:10
Magican
Magican is offline
Zolang ze van me afblijven
Oud 13-02-2006, 21:15
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-02-2006 @ 22:10 :
Dit bedoel ik dus. Beetje kortzichtig, vind je zelf ook niet?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-02-2006 @ 17:42 :
Bij mij niet, alle potentiële vriendschappen met vrouwen zijn bij mij in de kiem gesmoord.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-02-2006 @ 17:42 :
Tuurlijk, de kans dat toevallig die beste vriend(in) al jarenlang met een crush op zijn/haar beste heterovriend rondloopt is nihil. Maar in theorie maakt het uit.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-02-2006 @ 22:17 :
Bij mij niet, alle potentiële vriendschappen met vrouwen zijn bij mij in de kiem gesmoord.
Kwam dat door jou of door die vrouwen?

Citaat:
nare man schreef op 13-02-2006 @ 22:17 :
Tuurlijk, de kans dat toevallig die beste vriend(in) al jarenlang met een crush op zijn/haar beste heterovriend rondloopt is nihil. Maar in theorie maakt het uit.
Daar heb je gelijk in.
Oud 14-02-2006, 12:35
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Een van mijn vriendinnen is bi-seksueel, maar op dit moment heeft ze al bijna 7 maanden een relatie met een jongen en ik ken haar eigenlijk niet anders dan dat.

Ze heeft ook nog nooit een relatie met een meisje gehad, wel gezoend en sex, maar geen relatie.

Het kan mij ook werkelijk helemaal niets schelen. Ik heb ook niet het idee dat ik niet met haar zou durven douchen ofzo (in kleedkamers ofzo)..... Onzin dingen.
Oud 14-02-2006, 13:55
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Magican schreef op 13-02-2006 @ 22:10 :
wow hoe standaard
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 14:00
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 13-02-2006 @ 22:15 :
Dit bedoel ik dus. Beetje kortzichtig, vind je zelf ook niet?
Nou... ik denk dat je onbewust toch anders gaat denken over aanrakingen e.d. als je weet dat een van je goede vrienden homo/biseksueel blijkt te zijn. Hoe je het ook wendt of keert, het speelt daarna sowieso ergens in je achterhoofd wel mee. Dat zegt verder niets over de manier waarop je daarop reageert/zou moeten reageren. Het heeft invloed, maar die invloed hoeft niet per sé negatief of positief te zijn.
Oud 14-02-2006, 15:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Little Dutchess schreef op 14-02-2006 @ 13:35 :
Een van mijn vriendinnen is bi-seksueel, maar op dit moment heeft ze al bijna 7 maanden een relatie met een jongen en ik ken haar eigenlijk niet anders dan dat.

Ze heeft ook nog nooit een relatie met een meisje gehad, wel gezoend en sex, maar geen relatie.
Met andere woorden: een hetero meisje dat eens geëxpirimenteert heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:09
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 14-02-2006 @ 15:00 :
Nou... ik denk dat je onbewust toch anders gaat denken over aanrakingen e.d. als je weet dat een van je goede vrienden homo/biseksueel blijkt te zijn. Hoe je het ook wendt of keert, het speelt daarna sowieso ergens in je achterhoofd wel mee. Dat zegt verder niets over de manier waarop je daarop reageert/zou moeten reageren. Het heeft invloed, maar die invloed hoeft niet per sé negatief of positief te zijn.
Dat weet ik wel, heb ik ook gezegd boven. Maar dat iemand zegt 'als ze maar van me afblijven' DAT vind ik kort door de bocht. Alsof iemand meteen op jou zou vallen omdat diegene op jouw geslacht valt. Bullshit.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 14-02-2006 @ 16:09 :
Dat weet ik wel, heb ik ook gezegd boven. Maar dat iemand zegt 'als ze maar van me afblijven' DAT vind ik kort door de bocht. Alsof iemand meteen op jou zou vallen omdat diegene op jouw geslacht valt. Bullshit.
Dat beweert Magican dan ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:18
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 16:15 :
Dat beweert Magican dan ook helemaal niet.
Bedankt

Dát is bullshit. Als een maat van me zou vertellen dat hij homo is, dan zou ik even moeten wennen aan het idee, maar het verder wel accepteren. Zou deze persoon later aan me zitten op plekken waar ik dat niet wil/ me de liefde verklaren, dan is het klaar met de vriendschap.
Oud 14-02-2006, 15:19
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 14-02-2006 @ 16:09 :
Jij gaat op dit moment nog korter door de bocht...
Oud 14-02-2006, 15:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Magican schreef op 14-02-2006 @ 16:18 :
Bedankt
Ach, ik heb dat antwoord ook wel eens gegeven en kreeg ook veel gezeik over me heen, dus tegenwoordig zeg ik het niet meer, want je wordt toch meteen voor homofoob aangezien. Ik wil sowieso niet dat een man aan me zit, dus al helemaal geen homo. Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen homo's heb.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:33
Magican
Magican is offline
Ach, het kan soms wel grappig zijn om tijdens een proefwerk, als het helemaal stil is in de klas, je hand op de bovenbeen van je buurman te leggen en dan te luisteren naar het plotselinge geschreeuw
Oud 14-02-2006, 15:40
Papillonne
Papillonne is offline
Ik geloof dat wel elkaar verkeerd begrijpen Ik bedoel helemaal niet dat ik jullie niet begrijp, maar ik probeer nogal onhandig te zeggen dat ik het cliche vind om een vriend(in) die uit de kast komt, meteen 'vies' of 'anders' te vinden aangezien de kans dat diegene op jou valt echt klein is.... Hmm hoe zeg ik het anders?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 14-02-2006 @ 16:40 :
Ik geloof dat wel elkaar verkeerd begrijpen Ik bedoel helemaal niet dat ik jullie niet begrijp, maar ik probeer nogal onhandig te zeggen dat ik het cliche vind om een vriend(in) die uit de kast komt, meteen 'vies' of 'anders' te vinden aangezien de kans dat diegene op jou valt echt klein is.... Hmm hoe zeg ik het anders?
Maar juist dát zeggen we niet. We zeggen alleen dat diegene niet aan ons moet gaan zitten (dus niet dat we dat meteen verwachten, maar theoretisch gezien zou het kunnen), net zoals we willen dat andere homo's/mannen niet aan ons gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 14-02-2006 @ 16:33 :
Ach, het kan soms wel grappig zijn om tijdens een proefwerk, als het helemaal stil is in de klas, je hand op de bovenbeen van je buurman te leggen en dan te luisteren naar het plotselinge geschreeuw
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:03
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 16:46 :
Maar juist dát zeggen we niet. We zeggen alleen dat diegene niet aan ons moet gaan zitten (dus niet dat we dat meteen verwachten, maar theoretisch gezien zou het kunnen), net zoals we willen dat andere homo's/mannen niet aan ons gaan zitten.
Amen
Reageren

Regels voor berichten