Citaat:
Nienna* schreef op 05-03-2006 @ 13:25 :
Hallo allemaal!
Ik zit nu in vijf VWO en doe het profiel Natuur en Gezondheid. Ik ben er helemaal niet goed in en dat wist ik van tevoren, omdat scheikunde, wiskunde en natuurkunde nu eenmaal niet mijn sterkste punten zijn. Voor biologie scoor ik gemiddeld zes ŕ zeven. Ik wil dit profiel heel graag doen omdat ik het heel erg interessant vind. Ik wil er zelfs een jaar voor blijven zitten.
Nu mijn probleem: hierna wil ik geneeskunde gaan studeren, maar ik ben dus niet goed in mijn profiel. Stel dat ik het geluk heb dat ik word toegelaten, denken jullie dan dat het haalbaar is? Met mijn motivatie is niets mis.
Bedankt!
|
En de discipline? Jij kan dan wel niet altijd alles begrijpen van dingen op dat gebied, maar dat zegt niks over hoe snel jij met stof omgaat van een vak als biologie. En geneeskunde, wat krijg je daar? Misschien moet je naar een betrouwbaar antwoord zoeken op de vragen:
-Hoe lang leer ik vergeleken anderen voor biologie?
-Wat voor vakken kan ik voor de studie geneeskunde verwachten?
-Wat gaat mij beter af: een iets minder moeilijke en lange toets waarbij je op hoog tempo moet werken of een moeilijke maar korte toets?
En een vraag van mij aan jou: wat zou je eerder pakken, een roman, verhaal etc. of een informatief boek?