![]() |
|
Verwijderd
|
Ok, bij voorbaat mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik weet het niet meer.
In oktober heb ik een topic gemaakt over A., die aan de drugs zat (http://forum.scholieren.com/showthre...vriendin+drugs). Inmiddels is ze van de drugs af, ze is afgekickt (zegt ze). Ze heeft veel problemen thuis en op relationeel gebied, maar vooral met zichzelf. Ze zit gigantisch met zichzelf in de knoop, en dat wil ze gaan oplossen door bij vrienden van haar vader te gaan wonen, voor een half jaar. In Nigeria. Ze gaat dus voor een half jaar naar Afrika, waar ze in een aids-ziekenhuis gaat werken. Ik heb haar een tijdje al niet meer gesproken, maar hoorde via via dat ze zondagmorgen gaat. Ik ben haar al de hele week aan het bellen, maar ik krijg haar maar niet te pakken. Morgen probeer ik het nog een keer, maar als ik haar dan niet te pakken krijg, dan is ze dus weg en kan ik haar ook voor een half jaar niet spreken. Ik heb haar al vaker een tijd niet gesproken, maar ik blijf contact op nemen. Ik heb een groot zwak voor haar, hou het daar maar op. Nu is het zo dat ik haar graag nog een keer spreek, maar de kans zit er dik in dat ik haar morgen ook niet te pakken krijg. Het kost me zelf veel te veel energie, want onbewust ben ik er heel veel mee bezig. Nu wil ik graag dat ik dat boek dicht kan maken, haar boek, dat van mij, en alles wat we samen al gepraat, geruzied en gelachen hebben. En het pas weer open maken als ik haar weer spreek. Om te voorkomen dat ik teveel energie in haar ga stoppen. Het probleem is, ik weet niet goed hoe. Heeft iemand tips? Hoe laten jullie iemand los, hoe laten jullie iemand gaan? Ik weet het echt niet meer.... ![]() Alvast bedankt voor het lezen en evt. reacties. Caroline Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opzich, zo in het dagelijks leven ben ik er echt niet veel mee bezig, maar als ik aan het einde van de dag thuis kom, merk ik dat ik veel energie kwijt ben. En als mijn moeder dan over haar begint, merk ik dat het inderdaad aan A. heeft gelegen dat ik die energie zo gebruik. Bovendien zit ik elke dag drie kwartier in de bus, en heb sowieso te veel tijd om na te denken. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik even niet begrijp: in het dagelijks leven (dus ik neem aan als je naar school gaat enz) ben je er niet zo mee bezig zeg je, maar toch kost A je energie.. Op welke manier dan? Dat je toch (misschien onbewust) aan haar denkt? Je zou je moeder kunnen vragen of ze niet meer naar A. vraagt? Als je dat vervelend vind... En je zou in de bus muziek kunnen luisteren? Dan ben je miss wat afgeleid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over dat het me toch energie kost: in mijn onderbewust zijn ben ik er veel mee bezig. Ze was op de achtergrond altijd aanwezig. Je kunt het vergelijken met een wasmachine op de achtergrond. Je hoort het inmiddels al niet meer als die draait, maar je weet het wel. En als je er bij stil staat, vind je het ineens irritant, omdat hij zoveel geluid maakt. En dat was bij haar ook zo. Ik was er niet echt mee bezig, maar had ik even niks te doen, trokken mijn gedachten naar haar toe. Verder denk ik dat het goed is dat mijn omgeving naar haar en haar situatie vraagt. Ik heb het zelf vaak niet in de gaten, maar ze kost me vaak (meestal onbewust) veel energie. Als mensen dan vragen wat er met mij is (omdat ik dan vaak moe ben), of als mensen naar haar vragen, word ik gedwongen om er over te praten en kom dan vaak tot de conclusie: verrek, het ligt inderdaad aan haar. Bedankt voor je reactie trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
diep in je hart iemand niet kunnen loslaten ineedhelp96 | 2 | 25-06-2015 20:19 | |
Liefde & Relatie |
Loslaten... hoe ? Ingenieurtje | 10 | 26-02-2014 06:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik, mezelf, en iemand anders BaarEenKind | 18 | 21-03-2007 19:42 | |
Liefde & Relatie |
Loslaten Marle | 14 | 15-05-2006 21:31 | |
Liefde & Relatie |
Gesloten vriend Femme-Fatale | 31 | 01-03-2006 11:35 | |
Psychologie |
Ik kan mijn 'problemen' niet loslaten. Quiana | 19 | 28-07-2004 17:28 |