Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 13:59
confused
confused is offline
Sinds een half jaar alweer heb ik een kat, het is echt een brutale kat, een kat met karakter, in het begin dat ik hem had
plaste hij steeds onder een kastje, maar nu heb ik een andere kattenbak en nu is dat opgehouden.

Maar nog voor hij in huis kwam, stonden er al 5 gerbils in mijn kamer, die m'n kat eerst nog met rust laatte, maar nu springt hij steeds op de kooien, nu weet ik als je de kat achterna gaat en straft, ziet hij dit als een spel en doet hij het weer.
Nu is mijn vraag, hoe hou ik die kat van die kooien?
Graag geen informatie van internet maar eigen ervaringen, alvast bedankt
Oud 21-02-2006, 14:43
Verwijderd
Bv.
Zorgen dat de kat niet alleen met de gerbils kan zijn.
Een plantenspuit naast de kooi zetten en de kat natspuiten als hij op de kooi zit. (Of blazen, maar dan associeert je kat jou er misschien mee en dat wil je ook liever niet waarschijnlijk.)

En vooral niet opgeven, maar vol blijven houden, het zal niet morgen over zijn.

Dit niet uit ervaringen met katten en gerbils, want ik heb geen gerbils, maar wel katten die ook wel eens dingen doen die ik liever niet heb.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 23:12
confused
confused is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2006 @ 15:43 :
Bv.
Zorgen dat de kat niet alleen met de gerbils kan zijn.
Een plantenspuit naast de kooi zetten en de kat natspuiten als hij op de kooi zit. (Of blazen, maar dan associeert je kat jou er misschien mee en dat wil je ook liever niet waarschijnlijk.)

En vooral niet opgeven, maar vol blijven houden, het zal niet morgen over zijn.

Dit niet uit ervaringen met katten en gerbils, want ik heb geen gerbils, maar wel katten die ook wel eens dingen doen die ik liever niet heb.

dat van de plantenspuit heb ik al geprobeerd en dat gaat hij leuk vinden, maar ik kan niet voorkomen dat hij bij die gerbils komt, en opgeven doe ik ook niet maar hij gaat het steeds leuker vinden
als ik hem op zn kop geef
Oud 22-02-2006, 10:53
Experiment
Experiment is offline
Misschien een beetje dom maar bij bijv. Supernanny zie je ook eerst dat die kinderen alleen maar lachen als ze straf krijgen. Sls die ouders dan serieus volhouden krijgen ze wel door dat het menens is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:35
confused
confused is offline
Citaat:
Experiment schreef op 22-02-2006 @ 11:53 :
Misschien een beetje dom maar bij bijv. Supernanny zie je ook eerst dat die kinderen alleen maar lachen als ze straf krijgen. Sls die ouders dan serieus volhouden krijgen ze wel door dat het menens is.

ik kan hem moeilijk een 'goed gedaan pot 'en een 'stout geweest pot 'geven
Oud 22-02-2006, 12:39
Verwijderd
Volgens mij bedoeld ze dat je vol moet houden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:41
Verwijderd
Gooi een emmer water over je kat heen, wedden dat ie het niet leuk vindt? (Je gerbils en jij waarschijnlijk ook niet, maar goed.) Of laat hem naar buiten als je zelf niet thuis bent, dan kan ie er dan iig niet bij.

Hebben de gerbils er eigenlijk last van?

En hoeveel ruimte heeft die kat? Alleen jouw kamer? Misschien verveelt ie zich dan wel gewoon en doet ie het uit verveling/gaat ie uit verveling jouw aandacht proberen te trekken ed?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:42
confused
confused is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2006 @ 13:41 :
Gooi een emmer water over je kat heen, wedden dat ie het niet leuk vindt? (Je gerbils en jij waarschijnlijk ook niet, maar goed.) Of laat hem naar buiten als je zelf niet thuis bent, dan kan ie er dan iig niet bij.

Hebben de gerbils er eigenlijk last van?

En hoeveel ruimte heeft die kat? Alleen jouw kamer? Misschien verveelt ie zich dan wel gewoon en doet ie het uit verveling/gaat ie uit verveling jouw aandacht proberen te trekken ed?

ik zal zeker volhouden, maar hij komt door het hele huis, en mag niet buiten.
Dat zal het inderdaad zijn ja, verveling want hij zit me aan te kijken terwijl hij iets flikt, maar iig bedankt voor de reacties
Oud 22-02-2006, 19:44
Meadow
Meadow is offline
Beetje gaar, maar wtf zijn gerbils?
Oud 22-02-2006, 20:57
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 21:08
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2006 @ 21:57 :
[afbeelding]
Oh, wat een leuke beestjes! Nu snap ik waarom je je kat eraf wilt houden .
Oud 27-02-2006, 10:12
Steefjuh
Steefjuh is offline
Onze kat vind de hamster erg leuk... Zit ook altijd op t hok, we zeggen alleen NEE!! en pakken hem er gewoon af, meer niet. Het werkt niet supergoed, maar ze doet er ook niks mee, ze zit er alleen bovenop, nou en, boeiend, die hamster slaapt toch...
Oud 27-02-2006, 12:27
Henkje
Henkje is offline
Ik denk eigenlijk niet dat je een kat zijn jachtinstinct kunt afleren. Ik zou je gerbils ergens anders neerzetten (achter een gesloten deur) als je er zelf niet bij bent.
Als je gerbils niet reageren op de kat, is er niet echt een probleem toch? Ze kunnen toch niet uit de kooi? Of de kat erbij? (met pootjes door het gaas bedoel ik)
Oud 27-02-2006, 18:12
confused
confused is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 27-02-2006 @ 13:27 :
Ik denk eigenlijk niet dat je een kat zijn jachtinstinct kunt afleren. Ik zou je gerbils ergens anders neerzetten (achter een gesloten deur) als je er zelf niet bij bent.
Als je gerbils niet reageren op de kat, is er niet echt een probleem toch? Ze kunnen toch niet uit de kooi? Of de kat erbij? (met pootjes door het gaas bedoel ik)

dat is juist het probleem!
Mijn mannetjes gerbil heeft hem een keer in zn neus gebeten, dus daar durft hij niet bij te komen, maar de andere 4 doen niks, en die kooi heeft hij 2 keer van de kast getrokken!
Maar ik blijf het volhouden
Reageren

Regels voor berichten